انتظار معرفی کابینه قوی‌تری داشتیم/وجود بیش از ۶۰ هزار تبعه افغانستانی تهدیدی برای امنیت رفسنجان است/ مطالبه‌گری بین مردم ضعیف است

  • شناسه خبر: 34677
انتظار معرفی کابینه قوی‌تری داشتیم/وجود بیش از ۶۰ هزار تبعه افغانستانی تهدیدی برای امنیت رفسنجان است/ مطالبه‌گری بین مردم ضعیف است

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: ما انتظار داشتیم کابینه قوی‌تری معرفی شود و با توجه به اینکه از مباحث مهم ما وزرای اقتصاد و دارایی و بازرگانی است با انتخابی که صورت گرفته امیدواریم حرکتی ایجاد شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: ما انتظار داشتیم کابینه قوی‌تری معرفی شود و با توجه به اینکه از مباحث مهم ما وزرای اقتصاد و دارایی و بازرگانی است با انتخابی که صورت گرفته امیدواریم حرکتی ایجاد شود.

به گزارش “روراستی” احمد انارکی‌محمدی ظهر امروز در نشست خبری با گرامیداشت یاد خبرنگار شهید محمود صارمی اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های اصلی در هزاره سوم آگاهی‌بخشی به جامعه است که اصاحب رسانه در این زمینه پیشگام هستند.

وی بیان داشت: در دهکده جهانی انسان‌ها اتباع این دهکده هستند و در این دهکده جهانی دیوار و مرز معنا ندارد چراکه ارتباطات و شبکه‌های سیستمی به‌گونه‌ای عمل می‌کند که همه به هم نزدیک هستند و ما باید تلاش کنیم خودمان را به‌روز کنیم.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت ایران در منطقه، جمهوری اسلامی را دارای نقش تعیین‌کننده‌ای دانست که به لحاظ قدرت نظامی و اعتقادی حرف اول را می‌زند.

انارکی محمدی تصریح کرد: با عمل به تأکیدی که رهبر معظم انقلاب برای حفظ وحدت ملی دارند، می‌توانیم در حفظ منابع ملی موفق باشیم و چهره واقعی اسلام را به جهانیان نشان دهیم چراکه برخی با پرچم اسلام جنایت‌هایی در جهان انجام می‌دهند که این جنایات به پشتیبانی آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهای مستبد است و هیچ ارتباطی با اسلام ناب ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت اشتغال و اقتصاد در کشور افزود: مطالبه‌گری در بین مردم ما ضعیف است چراکه مشکلاتی که سال‌ها این منطقه با آن دست و پنجه نرم می‌کند هنوز روی زمین مانده است.

وی با بیان اینکه سال‌ها پیش باید راه‌آهن از رفسنجان عبور می‌کرد و این یکی از مواردی است که باید مطرح و پیگیری می‌شد، تصریح کرد: ما به دور از هر نوع جناح‌بندی آماده برطرف‌کردن مشکلات حوزه انتخابیه هستیم تا به مردم خدمت کنیم و در این راستا از هیچ توان و تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وضعیت آب در کشور به‌ویژه استان کرمان و شهرستان رفسنجان سال‌هاست که بحرانی است و بدترین نقطه شمال رفسنجان است و علاوه بر آن ۴۰ هزار هکتار اراضی فاقد سند در دو شهرستان رفسنجان و انار به روش غرق‌آبی آبیاری می‌شوند.

وی عنوان کرد: از این ۴۰ هزار هکتار ۳۶ هزار هکتار در شهرستان رفسنجان و مابقی در شهرستان انار قرار گرفته که از محل ماده سه قرار است تسهیلاتی از طریق جهاد کشاورزی برای آبیاری نوین به این میزان زمین اختصاص یابد تا در مصرف آب صرفه‌جویی شود.

انارکی‌محمدی همچنین یادآور شد: در برنامه ششم توسعه یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال پایدار در مناطق محروم روستایی در نظر گرفته شده که امیدواریم امسال بتوانیم جذب کنیم.

وی در بخش پاسخگویی به سؤال خبرنگاران اذعان کرد: ما انتظار داشتیم کابینه قوی‌تری معرفی شود و با توجه به اینکه از مباحث مهم ما وزرای اقتصاد و دارایی و بازرگانی است با انتخابی که صورت گرفته امیدواریم حرکتی ایجاد شود.

رئیس تحقیق و تفحص روند مبارزه با قاچاق کالا اضافه کرد: مالیات استان کرمان نسبت به سال گذشته ۳۱٫۵ درصد افزایش یافته بود که روی آن بحث کردیم و آن را پایین آوردیم و این میزان مالیات نسبت به سال ۹۲ حدود ۶۰ درصد افزایش یافته بود.

وی اظهار کرد: افزایش مالیات برای استان کرمان در حالی بود که در این استان درآمد کاهش یافته و خشکسالی حاکم است لذا می‌طلبید نسبت به کاهش آن تلاش کنیم و نتیجه داد.

**ورزشگاه ۹ دی امسال تکمیل می‌شود

انارکی‌محمدی بر مطالبه‌گری مدیران دستگاه‌ها برای برطرف‌کردن مشکلات‌شان تأکید و بیان داشت: از سال گذشته برای بودجه زمین چمن در رفسنجان پیگیری کردیم و بودجه ورزشگاه ۹ دی را گرفتیم که امسال تکمیل می‌شود، همچنین از محل ۲۷ صدم درصد ارزش‌افزوده مبلغ خوبی برای ورزش و جوانان شهرستان‌های رفسنجان و انار تعیین شده است.

وی ادامه داد: جاده نوق به انار تا دو، سه سال آینده دوبانده خواهد شد و پلی‌کلینیک تأمین اجتماعی رفسنجان در ۴ هزار و ۲۰۰ متر زمین انتهای خیابان امیرکبیر احداث می‌شود که امروز در همین زمینه جلسه‌ای برگزار و به زودی این درمانگاه احداث می‌شود.

این مسؤول عنوان کرد: در شهرستان رفسنجان ۱۷۴ هزار نفر زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و تأمین اجتماعی انار ۲۵ هزار نفر را زیرپوشش خود دارد.

انارکی‌محمدی به انتقال آب حوزه به حوزه در زمینه شرب و صنعتی اشاره کرد و کار آن در دست اجرا دانست.

وی بر حادثه‌خیز بودن جاده رفسنجان – زرند که جاده‌ای بین شهری و مهم است، اذعان کرد و گفت: برای دوبانده‌شدن این جاده رایزنی کردیم و یکی از نیازهای مهم شهرستان است که باید برآورده شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به انجام فیبر نوری در فرودگاه بین‌المللی رفسنجان پروازهای خارجی در آینده بسیار نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: روشنایی ورودی روستای هرمزدآباد امسال انجام می‌شود و برای ورودی عبدالله‌آباد که مسیری پرخطر است از همین امروز پیگیری نتیجه‌بخشی صورت می‌گیرد.

انارکی‌محمدی در بخش دیگری از این نشست خبری به موضوع تحلیف رئیس‌جمهور و حواشی آن اشاره کرد و حضور بیش از ۱۰۰ هیأت از کشورهای جهان در این مراسم را مایه افتخار و آبروی نظام جمهوری اسلامی دانست.

**در مورد سران فتنه ما تصمیم‌گیر نیستیم

وی تصریح کرد: بحث سلفی‌گرفتن که حواشی در پی داشت کاملا اتفاقی بود و من از سمت چپ که وارد شدم اصلا خانم موگرینی را ندیدم و تنها با آقای قشقاوی در حال شوخی بودم و اصلا نگاهم به دوربین نبود که عکس گرفته شد و آن حواشی را در پی داشت.

انارکی‌محمدی در بخش دیگری از توضیحاتش ابراز کرد: مملکت ما قانون دارد و بعضی کارها به مصلحت نظام است در مورد سران فتنه ما تصمیم‌گیر نیستیم و کاری به این قضیه نداریم و به امر شورای عالی امنیت ملی تمکین می‌کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی وجود بیش از ۶۰ هزار تبعه افغانستانی را تهدیدی برای امنیت شهرستان دانست و از ساماندهی این اتباع خبر داد.

وی بیان کرد: اردوگاه افاغنه حصارکشی شده و ورود و خروج به اردوگاه کاملا کنترل‌شده خواهد بود، همچنین اتباعی که در بافت فرسوده مرکز شهر ساکن شده‌اند ساماندهی می‌شوند و تمام افاغنه غیرمجاز باید کارت کار دریافت کنند و تمام هزینه‌ها از جمله مالیات و عوارض را همچون شهروندان ایرانی پرداخت کنند.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، مردم، ضعیف
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :