آزادگان کلام « ما رایت الا جمیلا» حضرت زینب (س) را در اسارت لمس کردند

  • شناسه خبر: 34863
آزادگان کلام « ما رایت الا جمیلا» حضرت زینب (س) را در اسارت لمس کردند

آزاده سرافراز کشور که ۸ سال و ۶ ماه در اسارت بود ه است، می‌گوید: اکنون که ۲۷ سال از سالروز ورود آزادگان به کشور می‌گذرد آنچه در بیان خاطرات آنها شنیده می‌شود همان جمله معروف حضرت زینب (س) است که در بارگاه یزید فرمودند« ما رایت الا جمیلا» و به واقع اسرای ما در […]

آزاده سرافراز کشور که ۸ سال و ۶ ماه در اسارت بود ه است، می‌گوید: اکنون که ۲۷ سال از سالروز ورود آزادگان به کشور می‌گذرد آنچه در بیان خاطرات آنها شنیده می‌شود همان جمله معروف حضرت زینب (س) است که در بارگاه یزید فرمودند« ما رایت الا جمیلا» و به واقع اسرای ما در جنگ این جمله را در چنگال دژخیمان بیشتر لمس کردند.

به گزارش “روراستی“سالروز ورود آزادگان همواره خاطراتی خوش در اذهان عموم ملت ایران تداعی می‌کند، روزهایی که اتوبوس‌های حامل آزادگان وارد میهن اسلامی می‌شدند و از پشت پنجره‌های آن  چهره‌های نحیف اما نورانی را می‌دیدیم و چه بسا افرادی که هیچ نسبت فامیلی با آنها نداشتند اما خود را به مرزها می‌رساندند و با دسته گل و حلقه‌های گل از این دلاورمردان استقبال می‌کردند.

در هر محله‌ای با پارچه‌ها و دلنوشته‌هایی ورود آزادگان را تبریک می‌گفتند و هر کوچه‌ای که در آن عزیز آزاده‌ای قرار بود برگردد، چراغانی و آذین‌بندی بود، آنقدر این اسرا شکنجه شده بودند که با دیدن چهره‌هایشان گویا سال‌ها آب و غذایی به آنها نرسیده بود و هرکدام قصه پرغصه‌ اما پر از افتخار در دل داشتند و بر زبان جاری می‌کردند.

اما یکی از بزرگمردان شهر رفسنجان که افتخار بزرگ این مرزوبوم است و سخنان دلنشین وی، انسان را به یاد روزهای سخت جنگ می‌اندازد و لسان شیوایش نشان از پختگی و مردانگی‌اش دارد، محمد حسینی‌نسب از فرهنگیان این شهر است که سال‌های زیبای عمرش را در اسارت و زیر شکنجه‌های بعثی‌های جنایتکار گذراند و با سرافرازی به میهن بازگشت.

وی متولد سال ۴۲ است که سال ۶۰ راهی جبهه‌ها می‌شود و در سال ۶۱ در عملیات فتح‌المبین پس از زخمی‌شدن از ناحیه کتف و سر اسیر شده و مدت هشت سال و ۶ ماه از عمرش را در چنگال رژیم بعث در اسارت به سر می‌برد.

این آزاده سرافراز میهن در گفت‌گو با خبرنگار فارس در رفسنجان با بیان اینکه همراه کاروان دوم اسرا به کشور بازگشتم، اظهار داشت: تاریخ را که ورق می‌زنیم پر است از رشادت‌های مردانی که افتخار آفریدند و برگ زرینی بر کتاب افتخارات ایران افزودند.

حسینی‌نسب تصریح کرد: از اتفاقاتی که هرگز فراموش نمی‌شود انقلاب است و وجود امام راحل، ۱۲ بهمن و ۲۲ بهمن که همیشه از این رخدادها حرف‌ها برای گفتن داریم و باید به همه نسل‌ها منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه آنچه افتخارات کشورمان را بیشتر می‌کند دفاع مقدس است، افزود: دفاع مقدس نمادی از استقامت مردان مرد است، همان‌ها که همه چیز را رها کردند و در اوج جوانی برای دفاع از ولایت، مرز و ناموس این مرزو بوم به جبهه رفتند و اگر امروز در دنیا جایگاه داریم و دشمن در دلش رعب و وحشت است، به دلیل همین رشادت‌های شهدا و ایثارگران است.

**شهدا و ایثارگران از عاشورا درس گرفتند

این فرهنگی فرهیخته با اشاره به خاطره‌ای از گروه تفحص شهدا ابراز کرد: یکی از این اعضا در بیان خاطراتش از پیدا کردن دو پیکر شهید که شماره پلاک‌های آنها پشت سر هم بود سخن به میان آورد که پس از بررسی مشخص شد یکی پدر و دیگری پسر است.

وی ادامه داد: از این دو شهید آنکه در دم شهید شده بود پسر بود و پدر که زخمی بود و می‌توانست جان خود را نجات دهد سر پسرش را بر دامان گرفته و او در حال نشسته به فرزند شهیدش پیوسته بود و اینها درس‌هایی است که دلاورمردان ما از عاشورای امام‌ حسین ( ع) گرفتند.

حسینی نسب با بیان اینکه از دفاع مقدس حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد و درس‌های زیادی می‌توان گرفت، بیان کرد: هنرمندان و نویسندگان ما می‌توانند این رشادت‌ها را به رشته تحریر درآورند و بدون مبالغه و کاستی آن را منتقل کنند.

این آزاده سرافراز کشورمان اظهار کرد: اکنون که ۲۷ سال از سالروز ورود آزادگان به کشور می‌گذرد آنچه در بیان خاطرات آنها شنیده می‌شود همان جمله معروف حضرت زینب (س) است که در بارگاه یزید فرمودند« مارایت الا جمیلا» و به واقع اسرای ما در جنگ این جمله را در چنگال دژخیمان بیشتر لمس کردند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران هرگز بعد از انقلاب حقارتی را به خود ندید، خاطرنشان کرد: اما زمانی که اسرای ما توهینی می‌شنیدند و تحقیر می‌شدند سختی زیادی را متحمل می‌شدند که با وجود میانگین سنی کمی که داشتند در برابر توهین به مقدسات اگر ناپخته عمل می‌کردند بار شکنجه‌هایشان بیشتر می‌شد.

**جانبازان زیبایی و سیره شهدا را ترسیم  می‌کنند

حسینی نسب در ادامه با اشاره به جمله«ما لیاقت شهادت نداشتیم» از سوی برخی جانبازان و ایثارگران ابراز داشت: در واقع ما هم دوستان شهدا بودیم و کسانی باید می‌ماندند و باشند که زیبایی و سیره شهدا را ترسیم کنند.

وی اضافه کرد: کسی که جانباز شده نه اینکه لیاقت شهادت را نداشته چراکه او نیز به ندای امام(ره) لبیک گفته و آزمون‌های بیشتری در زندگی برایش رقم می خورد که یکی از آن انتقال رسالت شهدا به نسل‌هاست.

آزاده سرافراز کشورمان با اشاره به اینکه شهدای ما خون دادند و رفتند، تصریح کرد: نابسامانی‌ها، ریاها و بسیاری موارد دیگر را باید ببینیم و این تحمل‌ها ناشی از مطیع امر ولایت‌بودنمان است.

وی در ادامه خاطراتش از دوران اسارت به رحلت امام‌خمینی(ره) اشاره کرد که خبرش در آن سختی و زیر بار شکنجه‌ها رسیده بود.

**انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای روزنه امیدی در دل اسرا ایجاد کرد

حسینی نسب ادامه داد: ما هنوز امید داشتیم با امام (ره) دیدار کنیم که خبر رحلت‌شان آمد و همه ما را داغدار کرد و التهابی در اردوگاه اسرا ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه زیبایی پس از آن غصه عمیق انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای رهبری انقلاب اسلامی بود، اظهار کرد: این خبر روزنه امیدی در دل ما ایجاد کرد و امروز نیز شاهد هستیم در موقعیت‌های حساس چگونه سکان انقلاب و جمهوری اسلامی در دستان مبارک ایشان به سمت مقصد هدایت می‌شود.

رئیس سابق آموزش و پرورش رفسنجان تأکید کرد: شهدا چراغ راه هستند تا ما راه را گم نکنیم و جامعه باید به این سمت حرکت کند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، اسرا، زینب
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :