افزایش مالیات در شرایط رکود انصاف نیست/ عده زیادی از اصناف مغازه‌های خود را برای فروش گذاشتند

  • شناسه خبر: 34903
افزایش مالیات در شرایط رکود انصاف نیست/ عده زیادی از اصناف مغازه‌های خود را برای فروش گذاشتند

مسؤول بسیج اصناف شهرستان رفسنجان با اشاره به رکود و تورم در بازار، افزایش مالیات و دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده را در این شرایط رکود شدید دور از انصاف و موجب صدمه‌زدن به بازار دانست.

مسؤول بسیج اصناف شهرستان رفسنجان با اشاره به رکود و تورم در بازار، افزایش مالیات و دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده را در این شرایط رکود شدید دور از انصاف و موجب صدمه‌زدن به بازار دانست.

به گزارش” روراستی “محمد تقی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به آغاز هفته بسیج اصناف که از ۲۹ مردادماه آغاز می‌شود، اظهار داشت: به مناسبت شهادت شهید عراقی که از یاران و همراهان امام (ره) بود و به دست عوامل گروهک فرقان به شهادت رسید، روز بسیج اصناف نامگذاری شد.

وی با اشاره به اهم عملکرد بسیج اصناف رفسنجان با یادآوری فعالیت در حوزه فرهنگ و تمدن اسلامی بیان داشت: بسیج اصناف رفسنجان طرح اقامه نماز اول وقت اصناف را اجرا کرده که به صورت فراگیر انجام می شود.

مسؤول بسیج اصناف شهرستان رفسنجان به طرح حجاب و عفاف اشاره کرد و افزود: بسیاری از بانوان فروشنده اصناف با اهدای چادر تشویق به پوشش چادر شدند و طرح همگون‌سازی پوشش اسلامی را نیز در دست اجرا داریم که در این طرح فرم لباس فروشندگان خانم شاغل در بازار یکنواخت و متناسب با پوشش اسلامی است.

*۱۸۰۰ نفر آموزش فقه بازار دیدند

وی بیان کرد: در بحث تمدن اسلامی نیز فعالیت‌های فرهنگی زیادی انجام شده و در زمینه آموزش فقه بازار با کمک اتاق اصناف در هر فصل هفت دوره و هر دوره سه جلسه سه‌ساعته آموزش‌های لازم ارائه شده است و از بهمن‌ماه سال ۹۳ که آموزش فقه بازار آغاز شده تاکنون یک‌هزار و ۸۰۰ نفر از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

تقی‌زاده  با اشاره به شعار بسیج اصناف در سال جاری تصریح کرد: این شعار در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، « بسیج اصناف حامی تولید و اشتغال است» نامگذاری شده است.

مسؤول بسیج اصناف رفسنجان از همکاری و تعامل با کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و خیریه‌ها به ویژه خیریه خیران گمنام یاد کرد و از جمع‌آوری مبالغی از اصناف و بازاریان برای کمک به نیازمندان و دختران در استانه ازدواج خبر داد.

*مسؤولان باید به صنف طلاسازی کمک کنند

تقی‌زاده با اشاره به رکود و تورم در بازار افزایش مالیات و دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده  را در این شرایط رکود شدید دور از انصاف و موجب صدمه‌زدن به بازار دانست و گفت: به طور مثال افزایش مالیات موجب شده تولید طلا در سطح کشور در این شرایط پایین بیاید و طلا از خارج از کشور وارد می‌شود.

وی ادامه داد: در رفسنجان دو کارگاه طلاسازی داریم که مسؤولان باید به آنها کمک کنند و به وضعیت اقتصادی این صنف نیز کمک شود.

مسؤول بسیج اصناف رفسنجان خاطرنشان کرد: افزایش مالیات موجب شده عده زیادی از اصناف و بازاریان مغازه‌های خود را برای فروش بگذارند که این ناشی از دلسردی از کسب و کار در این شرایط است.

وی با بیان اینکه اصناف و بازاریان رفسنجان در زمان جنگ به اندازه چند شهرستان به جبهه‌ها کمک کردند، افزود: اکنون با این وضعیت شرایط کسب و کار این قشر قابل تأمل است.

تقی‌زاده از همکاری بسیج اصناف در جمع‌آوری متکدیان یاد کرد و از فرهنگ‌سازی برای اهدای کمک‌ها به مؤسسات خیریه و نهادهای حمایتی در این زمینه توسط بسیج اصناف خبر داد.

وی متذکر شد: بسیج اصناف شهرستان رفسنجان سال ۹۴ جزء موفق‌ترین رده‌های سازمانی در جشنواره مالک‌اشتر استان کرمان و سطح کشور معرفی شد.

 

 

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :