المپیاد بازی‌های بومی محلی رفسنجان برگزار می‌شود

  • شناسه خبر: 35052
المپیاد بازی‌های بومی محلی رفسنجان برگزار می‌شود

فرماندار رفسنجان از برگزاری المپیاد ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان رفسنجان بعد از ماه‌های محرم و صفر در این شهرستان خبر داد.

فرماندار رفسنجان از برگزاری المپیاد ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان رفسنجان بعد از ماه‌های محرم و صفر در این شهرستان خبر داد.به گزارش “روراستی” ملانوری در جلسه هماهنگی برگزاری جشن ملی پسته افزود: سال‌هاست که گذشتگان و نیاکان ما محصول ارزآور و استراتژیک پسته را در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرفی می‌کردند و این امر همچنان ادامه دارد.

ملانوری بیان کرد: پسته از نظر نوع، رقم، طعم و کیفیت در رفسنجان بی‌نظیر است و به همین دلایل پسته ثبت ملی شد و به همین مناسبت جشن ملی پسته را هر سال برگزار می‌کنیم که سال گذشته این جشن ملی پسته در حاشیه همایش رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه برگزار شد و در بخشی از این همایش نمایشگاه توانمندی‌های رفسنجان برپا شد.

وی ادامه داد: در کنار جشنواره بازی‌های بومی محلی با حضور ۳۰۰ نفر مهمان از سراسر کشور برگزار شد و بازی‌های بومی محلی که سال‌ها به فراموشی سپرده شده بود، احیا شد ضمن اینکه در بخشی دیگر از این همایش بحث‌های توسعه‌ای شهرستان هم مد‌نظر بود که بررسی شد.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه امسال برنامه جشن ملی پسته در قالب جشن ملی پسته و بازی‌های بومی محلی برگزار می‌شود، ادامه داد: دنبال ثبت جهانی پسته هم هستیم مسؤولان کمک کنند تا این کار انجام شود.

ملانوری ابراز داشت: ورزش‌های روستایی کمک به نشاط و حضور مردم می‌کند و از طرفی برخی بازی‌ها دارای آداب گذشته و فواید بسیاری برای سلامت هستند که باید احیا شوند.

وی افزود: در جشن ملی پسته قرار است نمایشگاه توانمندی‌های رفسنجان از جمله تولیدات خانگی و صنایع‌دستی راه‌اندازی شود و بازارچه‌ دائمی در محل امامزاده سیدغریب برای تولیدات کوچک ایجاد می‌شود.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: در یکی از برنامه‌های جشن ملی پسته، تیم‌هایی از استان‌های مختلف اعزام می‌شوند که باید بازخورد خوبی داشته باشد لذا باید تیم‌هایی در روستاها تشکیل دهیم تا بازی‌های قدیمی احیا شوند و بازی‌های دیگری از استان‌های دیگر در رفسنجان آموزش داد شود تا رقابت‌ها در این جشن آغاز شود و در طول دوماه محرم و صفر رقابت‌ها ادامه داشته باشد و در نهایت برندگان و برگزیدگان این رقابت‌ها در المپیاد این بازی‌ها که بعد از ماه‌های محرم و صفر برگزار می‌شود، شرکت کنند.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه در روستاهای رفسنجان حداقل یک تیم بازی‌های بومی و محلی از جمله طناب‌کشی، کشتی کویری، ماچلوس و … شکل گیرد و در این المپیاد حضور داشته باشند، اضافه کرد: تیم‌ها حتی می‌توانند از روستاها، مقاطع مختلف مدارس، تیم کارمندان، تیم‌های شهرک‌های صنعتی و …باشند و در این المپیاد به برگزیدگان حکم قهرمانی مسابقات فدراسیون که حکم قهرمان ملی قلمداد می‌شود، اعطا می‌شود.

 

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، المپیاد، برگزار
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :