افتتاح پژوهشکده کربن دانشگاه ولی عصر تا ۲ ماه آینده/میزبانی رفسنجان در کنگره کونگ‌فوتو آ۲۱

  • شناسه خبر: 35271
افتتاح پژوهشکده کربن دانشگاه ولی عصر تا ۲ ماه آینده/میزبانی رفسنجان در کنگره کونگ‌فوتو آ۲۱

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان از افتتاح پژوهشکده کربن تا دو ماه آینده در این دانشگاه خبر داد.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان از افتتاح پژوهشکده کربن تا دو ماه آینده در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش “روراستی”  محمدعلی دهقان صبح امروز در نشست خبری و تجلیل از خبرنگاران با تبریک هفته دولت و اشاره به برنامه‌های پیش روی دانشگاه اظهار داشت: دوشنبه هفته جاری رونمایی از کتابخانه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی که بر اساس وصیتی که صورت گرفته که کتابخانه شخصی‌اش در اختیار این دانشگاه قرار گیرد، انجام می‌شود.

وی بیان داشت: این دانشگاه سه روز پایانی هفته جاری میزبان کنگره کانگ‌فوتو آ۲۱ است که با همکاری انجمن کانگ‌فو ایران و دانشگاه برگزار می‌شود و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از ورزشکاران این رشته در این کنگره شرکت می‌کنند.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در کنگره مذکور از ۷۰ شهر کشور هستند، افزود: از هم‌اکنون کاروان های این شرکت‌کنندگان در کشور به سمت رفسنجان به راه افتاده است.

وی با اشاره به افتتاحیه این کنگره در صبح روز چهارشنبه در تالار خیام دانشگاه خاطرنشان کرد: در این کنگره ۱۰ کارگاه تخصصی با حضور مدرسان برتر کشور انجام و عصر چهارشنبه نیز در مجموعه روباز موزه مانور ورزشکاران برای این کنگره برگزار و کارگاه‌ها نیز روزهای پنج‌شنبه و جمعه دایر می‌شود.

رئیس انجمن ریاضی ایران در ادامه به پروژه‌های قابل افتتاح این دانشگاه اشاره و بیان کرد: ۹۵ درصد پروژه ایران‌شناسی دانشگاه تکمیل شده و سلف‌سرویس و خوابگاه شماره ۶ برای آغاز سال تحصیلی آماده می‌شود.

دهقان ابراز داشت: پروژه‌های خانه شماره دو فرهنگ، مهمانسرای دانشگاه، خوابگاه صبوری، مجتمع ورزشی، فاز سوم دانشکده علوم‌پایه سال جاری افتتاح و دو، سه پروژه دیگر در صورت مشخص‌شدن بودجه کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌‌های جانبی که در دانشگاه اجرا می‌شود از قبیل کنسرت‌ها تصریح کرد: بعد از تأکید مقام معظم رهبری و نظر ایشان در مورد برگزاری کنسرت در دانشگاه از سه سال پیش هیچ کنسرتی در دانشگاه برگزار نشده است و برنامه‌های فرهنگی مطابق با آیین‌نامه اجرا می‌شود.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان با اشاره به اینکه از جمعیت دانشجویی این دانشگاه یک درصد نسبت به پوشش مغایر با آیین‌نامه دانشگاه رفتار می‌کنند، تصریح کرد: سعی کردیم با این یک درصد گفت وگو کنیم که بسیاری از این دانشجویان وضعیت خود را اصلاح می‌کنند.

وی اضافه کرد: سال تحصیلی جدید از افرادی که قابلیت اثرگذاری در این تعداد انگشت‌شمار دارند از جمله از همکاران گروه معارف، دفتر نهاد رهبری و…برای اصلاح رفتار این تعداد دانشجو استفاده می‌شود.

دهقان در ادامه با اشاره به اینکه امسال برای افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد در ۶ رشته دانشجو می‌پذیریم، ادامه داد: سال جدید دانشگاه بیشتر به سمت کارآفرینی می‌رود و ترم جدید یک یا دو کارگاه کارآفرینی برای همکاران داریم ضمن اینکه دانشجویان ما تابستان امسال در صنایع حضور پیدا کردند و ۳۰ نفر در مجموعه مس همکاری داشتند.

رئیس انجمن ریاضی ایران با یادآوری اینکه چند طرح پژوهشی از مس برداشتیم و رابطه دانشگاه با صنایع برقرار شده است، بیان کرد: یک طرح کارآفرینی در زمینه بورس پسته داریم که افرادی که متقاضی هستند به صورت آنلاین پسته را خرید و فروش می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست خبری از افتتاح پژوهشکده کربن تا دو ماه آینده  در این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: کربن یکی از نیازهای ما چه در منزل و چه در بخش‌های دیگر است که با همکاری پروفسور رستم‌آبادی از خارج از کشور و دکتر هاشمی و طالبی از داخل این پژوهشکده راه‌اندازی می‌شود.

دهقان عنوان کرد: سرمایه‌گذاری برای پژوهشکده کربن ۷۰۰ میلیون تومان است که برای خرید تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی هزینه می‌شود.

وی با اشاره به موفقیت‌های انجمن ریاضی کشور از مریم میرزاخانی که با دریافت مدال فیلدز ایران را تنها دارنده مدال در کشورهای مسلمان جهان معرفی کرد و امسال دار فانی را وداع گفت به نیکی یاد کرد و ادامه داد: با این مدال ایران جزء ۱۵ کشور اول دنیا و دارنده مدال فیلدز شد.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان خاطرنشان کرد: انجمن ریاضی کشور با فعالیت‌های مستمری که داشته رتبه چهارم دنیا را دارد که بالاترین رتبه در دنیا پنجم است و این رتبه را کشورهای آمریکا و چند کشور اروپایی دارند که بعد از آن رتبه چهارم است و کشورهای عربستان رتبه یک، ترکیه رتبه دو و کشورهای خاورمیانه و کشورهای مسلمان دنیا هیچ‌کدام رتبه‌ بالاتر از دوم ندارند.

دهقان از رتبه ۱۴ ایران در بحث مقالات isi یاد کرد و بیان داشت: هفته آینده چهل و دومین مسابقه ریاضی دانشجویان کشور و سال آینده پنجاهمین سالگرد انجمن ریاضی ایران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این دانشگاه معین اقتصادی منطقه خنامان است، اظهار داشت: سال جدید با همکاری دانشگاه و کشاورزان چهار هکتار زعفران در منطقه خنامان کشت می‌شود و  ۱۰ هکتار زعفران‌کاری در شهرستان انجام می‌شود و در زمینه ترویج فرهنگ زعفران‌کاری تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه ولی‌عصر(عج) همچنین از پرورش ماهی در منطقه خنامان که می‌تواند درآمد خوبی داشته باشد خبر داد و گفت: نسبت به دامپروری و اصلاح نباتات در این منطقه برنامه داریم.

 

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی،پژوهشکده، کربن
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :