راه‌اندازی مرکز درمان سرطان خیریه کوثر در رفسنجان

  • شناسه خبر: 35520
راه‌اندازی مرکز درمان سرطان خیریه کوثر در رفسنجان

مدیرعامل خیریه کوثر شهرستان رفسنجان گفت: مرکز درمان رایگان بیماران سرطانی خیریه کوثر شهرستان رفسنجان به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل خیریه کوثر شهرستان رفسنجان گفت: مرکز درمان رایگان بیماران سرطانی خیریه کوثر شهرستان رفسنجان به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش “روراستی” محسن اسماعیلی در حاشیه جشن و بازارچه خیریه کوثر اظهار داشت: دوازدهمین بازارچه و جشن خیریه کوثر در قالب ۲۶ غرفه که ۹۰ درصد مواد غذایی است با حضور هنرمندان کشور و استانی برپا شده و تمام عواید آن به صورت ۱۰۰ درصد صرف جهیزیه دختران می‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی ۶ سال آغاز به کار خیریه ۳۶۰ حواله جهیزیه از یک قلم تا جهیزیه کامل به دختران دم‌ بخت اهدا شده است، بیان داشت: وام قرض‌الحسنه تاکنون ۷۰۰ مورد با مبلغ ۲ میلیون تومان در قالب برگشت ۲۰ ماهه بدون یک ریال سود نیز به نیازمندان اعطا شده است.

اسماعیلی با تشریح دیگر برنامه‌های خیریه تصریح کرد: کارهای فرهنگی، کلاس‌های آموزشی زوجین با همکاری معاونت بهداشتی، تشکیل گروه تحقیق واحد برای خیریه و راه‌اندازی سایت برای کمک‌گیرندگان و کمک‌دهندگان از جمله کارهایی بوده که انجام شده و تا کنون ۱۰ خیریه در آن ثبت‌نام کردند.

مدیرعامل خیریه کوثر شهرستان رفسنجان با توجه به کمک خیریه‌ها از جمله این مجموعه در بحث متکدیان خاطرنشان کرد: برای پوشش‌دهی نیازمندان واقعی خیریه کوثر پای کار است و هرچه در توان دارد در این راستا انجام می‌دهد، همچنین خیاط‌خانه خیریه با راهنمایی خیریه خیران گمنام در سال ۹۰ راه‌اندازی شده و اکنون ۱۸ زن سرپرست خانوار در آن مشغول فعالیت هستند و لباس‌های کودکان، منزل، کارگاه‌ها و مدارس را تولید می‌‌کنند.

اسماعیلی ادامه داد: تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر در طرح جمع‌آوری متکدیان جمع‌آوری شدند که بیش از ۹۰ درصد آن‌ها غیربومی بودند و در این طرح ثابت شده است که ما رفسنجانی گدا نداریم، بلکه برای نیازمندان واقعی از جمله هزینه ترک اعتیاد ۱۲ زن با همکاری کمیته امداد، بهزیستی، فرمانداری و خیریه کوثر پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در بحث اشتغالزایی هم بررسی انجام شده و کلاس‌های آموزشی رایگان در زمینه‌های پته‌دوزی، چرم‌دوزی، گلیم اصیل سیرجان و رفسنجان و همچنین آرایشگری برگزار و بانوان مشغول به کار شدند، افزود: در حال حاضر در مرحله کارهای پروانه زمین هستیم و ۱۰ واحد آماده است که پس از کلنگ‌زنی ساخت آن آغاز و به نیازمندان تحویل داده می‌شود.

اسماعیلی از راه‌اندازی مرکز دندانپزشکی خیریه یاد و عنوان کرد: یک خیر به نام شجاعی ۹۰ میلیون تومان در این زمینه هزینه کرد و یونیت دندانپزشکی در اختیار خیریه قرار داد که تاکنون ۶ پزشک با ما اعلام همکاری کردند و هر روز هفته افراد نیازمند به این مرکز برای درمان به صورت ۱۰۰ درصد رایگان مراجعه می‌کنند.

وی ابراز داشت: به تازگی خیریه در کار بزرگی ورود کرده که راه‌اندازی مهرانه با الگوبرداری از مهرانه زنجان برای درمان رایگان بیماران سرطانی است و خیریه‌‌های ماه بنی‌هاشم و فخار نیز در این زمینه همکاری دارند که به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

 

 

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :