سم فروشی ها برای ساماندهی بازار همکاری کنند

  • شناسه خبر: 35704
سم فروشی ها برای ساماندهی بازار همکاری کنند

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه با پلمب واحدهای غیرمجاز عرضه سموم حق مراکز مجاز ادا شد، گفت: مراکز عرضه سم برای حفظ حقوق شهروندان در ساماندهی بازار سم همکاری کنند.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه با پلمب واحدهای غیرمجاز عرضه سموم حق مراکز مجاز ادا شد، گفت: مراکز عرضه سم برای حفظ حقوق شهروندان در ساماندهی بازار سم همکاری کنند.

به گزارش “روراستی” حمید ملانوری امروز در جلسه کمیته نظارت بر نهاده‌های کشاورزی با اشاره به اهمیت موضوع اظهار داشت: شهرستان رفسنجان با اقتصاد تک‌محصولی که در حوزه کشاورزی دارد مسائل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و نشاط و رشد و توسعه‌اش به تولید محصول پسته وابسته است.

وی با بیان اینکه در کنار پسته واحدهای صنعتی، گردشگری، فرهنگی و ورزشی هم اشتغالزایی دارد، تصریح کرد: برای ما محصول پسته خیلی مهم است چون عمده اقتصاد شهرستان را به خود اختصاص داده است.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: پسته جدای از اینکه درآمدزاست اما هزینه‌های پیدا و پنهانی را ایجاد می‌کند که برق، آب، سموم، حقوق کارگران و … از جمله هزینه‌های آشکار آن هستند و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و متضرر شدن مردم در زمینه سلامت از ناحیه مصرف سموم و … از هزینه‌های پنهان تولید محصول پسته است.

ملانوری با اشاره به اینکه سالانه ۶۵۰ تن تا ۷۰۰ تن مصرف سموم کشاورزی در این شهرستان است، افزود: بخشی از این سموم در دفع آفات اثرگذار است و بخش دیگر سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه سرمایه‌های زیادی از جمله ایجاد زیرساخت‌های شهرستان، مدارس، دانشگاه‌ها و…از قبل محصول پسته ایجاد شده است، اما ازبین رفتن سرمایه‌های ذکرشده با تولید پسته باید مدنظر قرار گیرد به‌طوریکه در مصرف نهاده‌های کشاورزی باید دقت زیادی شود.

فرماندار رفسنجان با تأکید بر اینکه در حوزه آب باید از منابع آبی موجود حفاظت شده و سیستم نوین آبیاری در باغ‌ها پیاده شود، عنوان کرد: سطح آب‌های زیرزمینی این شهرستان سالانه یک متر افت دارد و بیش از ۱۳۰ میلیون متر مکعب بیلان منفی در سفره‌های آب زیرزمینی داریم.

ملانوری با اشاره به اینکه سم برای درخت مانند دارو است، تاکید کرد: مراکز عرضه سموم برای دفاع از حقوق مردم باید همکاری کنند و بازار نهاده‌های کشاورزی باید ساماندهی شود.

 

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، سم، بازار
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :