لزوم فرهنگ‌سازی نسبت به زکات مستحبی در جامعه

  • شناسه خبر: 35778
لزوم فرهنگ‌سازی نسبت به زکات مستحبی در جامعه

امام جمعه رفسنجان گفت: در زمینه زکات مستحبی ائمه جماعات روشنگری و فرهنگ‌سازی کنند.

امام جمعه رفسنجان گفت: در زمینه زکات مستحبی ائمه جماعات روشنگری و فرهنگ‌سازی کنند.

به گزارش “روراستی“حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور صبح امروز در جلسه ستاد زکات این شهرستان با تأکید بر اهمیت زدودن چهره فقر از جامعه اظهار داشت: پیامبر(ص) تا زمانی که پولی همراه داشتند شب به خانه نمی‌رفتند تا اینکه فقیری پیدا کنند و آن پول را به او بدهند و امام علی (ع) و سایر ائمه(ع) نیز این صفت را در خود داشتند.

وی با بیان اینکه اگر مردم در اداره کشور سهیم باشند کشور گلستان می‌شود و خدمات بیش از تصور انجام می‌شود، ادامه داد: اگر هر روستایی در سال مبالغی پول بتواند جمع‌آوی کند و انفاق کنند این مهم میسر می‌شود.

امام جمعه رفسنجان بیان داشت: مبالغی که جمع‌آوری می‌شود هدفمند مدیریت شود و با محوریت امام جماعت روستا شورای زکات فعال شود تا کارآیی بالای خود را نشان دهد و گره‌های زیادی باز شود و در زمینه زکات مستحبی تا حدی در شهرستان فرهنگ‌سازی شده اما ائمه جماعات باید نسبت به زکات مستحبی بیشتر روشنگری کنند.

رمضانی‌پور ابراز کرد: زکات در بدنه جامعه وجود دارد و مردم به آن اهمیت می‌دهند اما باتوجه به اینکه در رفسنجان زکات واجب نداریم زکات مستحبی کار خیری است که باقیات و صالحاتی برای افراد محسوب می‌شود.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه زکات هشت مورد مصرف دارد، افزود: یک جزء از مصرف زکات «حق والعامل است» که اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان مبالغ خوبی در راستای زکات مستحبی اختصاص داده‌اند و در همان روستاها هزینه شده است، تصریح کرد: بخشداران و دهیاران نسبت به جمع‌آوری زکات مستحبی در روستاها همکاری کنند و شوراها نیز نقش خود را ایفا کنند و نسبت به تشکیل شورای زکات اقدام کنند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، زکات، مستحبی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :