بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی موجب هدررفت سرمایه‌ها در سایر حوزه ها می‌شود

  • شناسه خبر: 35780
بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی موجب هدررفت سرمایه‌ها در سایر حوزه ها می‌شود

فرماندار رفسنجان گفت: عدم توجه به آسیب‌های اجتماعی، سرمایه‌های هزینه‌ شده در سایر حوزه‌ها را ابتر می‌گذارد.

فرماندار رفسنجان گفت: عدم توجه به آسیب‌های اجتماعی، سرمایه‌های هزینه‌ شده در سایر حوزه‌ها را ابتر می‌گذارد.

به گزارش “روراستی” حمید ملانوری ظهر امروز در جلسه ساماندهی متکدیان با حضور رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران اظهار داشت: جامعه دچار آسیب‌ها و مسائلی است که اگر به آن توجه نشود، سرمایه‌هایی که در سایر حوزه‌ها هزنیه‌ می‌شود، ابتر می‌ماند.

وی بیان داشت: مواد مخدر صنعتی، روان‌گردان‌ها، مصرف مشروبات الکلی، کاهش سن اعتیاد و افزایش سن ازدواج و … همه معضلاتی است که گریبانگیر جامعه شده و از طرفی افزایش آمار طلاق، کودکان کار و خیابانی و متکدیان وجهه اجتماعی را بد جلوه داده است.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه مشروبات الکلی از موضوعات جدی و مهم کشور است، تصریح کرد: بسیاری از ناهنجاری‌ها، قتل‌ها و … ناشی از مصرف مشروبات الکلی است.

وی از طرح جمع‌آوری متکدیان در رفسنجان یاد کرد و ادامه داد: این طرح از ۱۲ تیرماه امسال عملیاتی شد و عمده فعالیت‌های آن در ۴۰ روز ابتدایی بود که ۳۲۵ نفر متکدی جمع‌آوری و ساماندهی شدند.

ملانوری اضافه کرد: طرح جمع‌آوری متکدیان با همکاری بهزیستی، کمیته امداد، خیریه‌ها به‌ ویژه خیریه کوثر، شهرداری، نیروی انتظامی، معاونت بهداشتی و … اجرا شد و موفقیت زیادی حاصل کردیم به طوری ‌که اکنون چهره شهر با پیش از این طرح کاملا متفاوت شده است.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه متکدیانی که جمع‌آوری شدند بیش از ۹۰ درصد غیربومی، بیش از ۹۸ درصد معتاد و سه نفر مبتلا به اچ‌آی‌وی مثبت بودند، افزود: دو نفر از آنها شرایط قرارگرفتن زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و دو نفر شرایط بهزیستی را داشتند و ۱۰ نفر روانه کمپ شدند و اکنون پاک شده و مشغول به کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای طرح جمع‌آوری قلیان‌ها و پلمب مراکز عرضه قلیان و قهوه‌خانه‌ها از سه سال پیش کار آغاز شد و موفقیت زیادی کسب کردیم به طوری‌ که این شهرستان به عنوان شهر بدون عرضه قلیان معرفی شده است.

ملانوری ابراز کرد: لازمه برخورد و مقابله با آسیب‌ها و پدیده‌های اجتماعی هم‌افزایی و همگرایی همه نهادها و گروه‌هاست و با استفاده از روش‌های علمی می‌توانیم با این پدیده‌ها مقابله کنیم.

وی متذکر شد: از مهمترین عوامل موفقیت در طرح‌ جمع‌آوری متکدیان، کمک بخش خصوصی و خیریه‌ها است که این طرح همچنان استمرار خواهد داشت تا شهری بدون گدا داشته باشیم.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، آسیب، توجه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :