مبادلات محصول پسته در بورس بهتر انجام می‌شود

  • شناسه خبر: 36237
مبادلات محصول پسته در بورس بهتر انجام می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان گفت: خرید و فروش پسته در بورس، مبادلات این محصول را به شکل بهتری صورت می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان گفت: خرید و فروش پسته در بورس، مبادلات این محصول را به شکل بهتری صورت می‌دهد.

به گزارش”روراستی“حسین رضایی با اشاره به برگزاری جلسه آشنایی با نحوه معاملات بورس در زمینه پسته افزود: با توجه به اینکه محصولاتی از جمله زعفران، گندم و … وارد بورس شده و مبادلات آن از طریق بورس انجام می‌شود، ورود پسته هم به بازار بورس، مبادلات آن را به آسانی همراه می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال برای پسته رقم فندقی به صورت آزمایشی در بورس، مبادلات آغاز شده است، ادامه داد: زمانی که پسته وارد بورس شود از هر جای ایران متقاضیان می‌توانند خرید خود را انجام دهند.

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان تصریح کرد: خرید و فروش پسته در حالت سنتی به گونه‌ای است که فروشنده هرجا که پسته را گرانتر خریداری کنند، عرضه می‌کند در حالی که مبادلات در بورس مانند تجارت الکترونیک بهتر انجام می‌شود.

رضایی خاطرنشان کرد: امسال پیش‌بینی برای برداشت پسته در شهرستان رفسنجان ۶۵ هزار تن بود که یک پیش‌بینی نهایی هم پایان آبان داریم و با توجه به درصد پوکی پیش‌بینی اولیه تغییر می‌کند.

وی در توضیح چگونگی افزایش درصد پوکی به آفت، گرما، کم‌آبی اشاره کرد و افزود: حجم محصول روی درخت بیشتر از گنجایش درخت بوده و در ارقام کله قوچی، فندقی و اکبری درصد پوکی بالاتر است و در بین این سه رقم نیز اکبری بالاترین درصد پوکی را داریم.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ سال است که پسته به دنیا صادر می‌کنیم، ابراز کرد: هیچ سالی محصولمان روی زمین باقی نمانده و هر سال محصولمان را صادر کرده‌ایم.

رضایی اذعان کرد: پسته سازوکار خودش را پیدا کرده و اکنون بازار خوبی در هند و چین پیدا دارد و امیدواریم بتوانیم همچون گذشته بازارهای اروپایی را به دست بگیریم.

وی یادآور شد: بحث قیمت با توجه به عرضه و تقاضا مشخص می‌شود و هر سال که در بازار جهانی پسته کم باشد، قیمت بالاتر می‌رود و ما نیز باید تابع مبادلات جهانی باشیم.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، مبادلات، پسته
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :