آیین جوش زنی نمادی از وحدت و همدلی است

  • شناسه خبر: 36286
آیین جوش زنی نمادی از وحدت و همدلی است

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت:آیین جوش زنی نمادی از وحدت و همدلی است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت:آیین جوش زنی نمادی از وحدت و همدلی است.
به گزارش” روراستی“احمد انارکی محمدی روز عاشورا در سومین سالروز ثبت ملی آیین جوش زنی هرمزآباد در گلزار شهدای این روستا با تسلیت عاشورای حسینی افزود: آیین جوش زنی یکی از آیین های ثبت شده برای ما و نشانه ای از وحدت، مشارکت عمومی، همت والا و اتحاد است و باید از ظرفیت هایی که داریم برای وحدت و اتحاد و همراهی استفاده کنیم.
وی ادامه داد: یکی از ظرفیت های اتحاد و همدلی جوش زنی است که به نام رفسنجان و استان کرمان است.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این آئین برای همه ما بوده و مایه افتخار است و باید با همدلی مشارکت روز بروز این آیین را با شکوه تر برگزار کنیم.
وی تقارن ایام محرم، هفته دفاع مقدس و تشییع شهید حججی را نشان از این دانست که همیشه ظالم و مظلوم بوده و جمهوری اسلامی با اهدای خون شهدا از قبل از انقلاب و در زمان جنگ و فتنه ها در این راه ثابت قدم بوده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با یادآوری جنایتهایی در دنیا ابراز کرد: امروزه گروههای مختلفی به نام دین و اسلام ضربات زیادی به جهان می زنند که در واقع آمریکا و اسرائیل این گروهها را به وجود آورده اند و فقط در مقابل آنان تنها نظام جمهوری اسلامی است که به رهبری مقام معظم رهبری ایستادگی کرده و تنها کشوری بوده که مبارز واقعی این اتفاقات بوده است.
وی با بیان اینکه ته مانده های داعش در سوریه جمع می شود اما دشمن از کار نایستاده است، بیان کرد: در اقلیم کردستان عراق با ساز و کار جدیدی همه پرسی برگزار کردند و این اتفاق مایه اختلاف بین مسلمانان، شیعیان و کردها می شود.
انارکی محمدی خاطرنشان کرد: آمریکاییها و اسرائیلی ها حامی این همه پرسی بدون دلیل در منطقه هستند و با تدابیر شورای عالی امنیت ملی و کشورهای منطقه امیدواریم بتوانند این فتنه را خاموش کنند.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: عزاداری های ما باید موجب اتحاد ما باشد چراکه اختلاف مایه عقب ماندگی در همه ابعاد است و مشکلاتی که در کمین جوانان ما است از جمله فضاهای مجازی که هم می تواند فرصت باشد و هم تهدید بسیار بالایی است، را باید جدی بگیریم.
وی متذکر شد: زنده نگه داشتن این آیین ها بسیاری از صدمات را از نسل های,ما به ویژه جوان و نوجوان دور می کند.

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،نماینده،جوش زنی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :