گفتگوی خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان /ساختمان جدید دانشکده پزشکی رفسنجان به زودی افتتاح می شود.

  • شناسه خبر: 3685
گفتگوی خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان /ساختمان جدید دانشکده پزشکی رفسنجان به زودی افتتاح می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : ساخت دانشکده جدید پزشکی رفسنجان از سال 85 آغاز شده است و اکنون به اتمام رسیده است و در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید به گزارش روراستی، دکتر علی اسماعیلی ندیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه رفسنجان افزود : این ساختمان با زیربنای 10 […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : ساخت دانشکده جدید پزشکی رفسنجان از سال 85 آغاز شده است و اکنون به اتمام رسیده است و در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید

به گزارش روراستی، دکتر علی اسماعیلی ندیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه رفسنجان افزود : این ساختمان با زیربنای 10 هزار متر مربع با اعتبار 80 میلیارد ریال با همت خیرین و دولت ساخته شده که تمام تجهیزات و امکانات بخشهای آزمایشگاهی و گروههای آموزشی مورد نیاز دانشکده پزشکی را دارد و به عنوان یکی از 3 دانشکده برتر کشور است.
وی تصریح کرد : ساخت دانشکده جدید پزشکی از سال 85 با تامین اعتبار 2 میلیارد ریال  از سوی فرد خیر  آغاز شد .

اسماعیلی خاطرنشان کرد : اولویت برنامه های آینده دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ، تهیه تجهیزات و وسائل تمام اورژانسها و مراکز درمانی  ، احتمال جابجایی زایشگاه نیک نفس به دلیل کمبود فضا و بهینه سازی کلینیک مدرس به دلیل کمبود فضا در ارائه خدمات درمانی است.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد از خدمات درمانی با هزینه دولتی ارائه می شود خاطرنشان کرد : بیش از 35 هزار عمل جراحی در طول سال در مراکز درمانی رفسنجان انجام می شود که 30 درصد از انجام جراحی های قلب در رفسنجان مربوط به مراجعین از شهرستانهای مجاور از جمله زرند و سیرجان و کرمان هستند .

وی هزینه درمان عمل قلب باز در رفسنجان را کمتر از یک میلیون تومان عنوان کرد و افزود : در آینده ای نزدیک برنامه ای جدید تدوین می شود تا سر فصل کار برای آیندگان و گردانندگان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان  مشخص شود.

وی اضافه کرد : جراحی اطفال و قلب در بیش از 90 درصد مطابق با استانداردهای بین المللی است و ده درصد از مرگ و میر در بیمارستانها به دلیل طبیعت بیماری خود بیمار است .

اسماعیلی با اشاره به اینکه مردم برای مراجعه به اورژانس استرس و نگرانی دارند اطمینان داد : در همه جای دنیا مراجعین ، مردم و بیماران در اورژانس توقعات بالایی دارند و مردم نگران نباشند و اقدامات در اورژانس رفسنجان با استقرار دو پزشک طب متخصص رو به بهبودی است.

دکتر اسماعیلی گفت : قصد داریم در زمینه  پژوهش به تولید علم بپردازیم تا با دانش های جدید برای درمان  بیماران گامهای موثرتری برداشته شود و امید به زندگی در آنها جریان یابد.

وی خاطرنشان کرد : برای تامین داروهای بیماران صعب العلاج سرطانی اعتباری از وزارتخانه جذب می شود و همچنین داروهای بیماران دیالیزی و پیوند کلیه در مراکز درمانی رفسنجان به طور رایگان است. وی با بیان اینکه داروها در کشور توسط شرکتهای دولتی و نیمه دولتی تهیه و توزیع می شود توصیه کرد : بیماران برای خرید دارو به برچسب حاوی اطلاعات کامل بر روی داروها توجه کنند و داروهای گیاهی ، تقویتی و مکملهای غذایی که در ماهواره تبلیغ می شود مصرف نکنند چرا که تاثیرات وعوارض گوارشی و تنفسی و بیماریهایی مختلف را بر بدن می گذارد.

اسماعیلی ندیمی خاطرنشان کرد : مصرف مداوم و تکراری داروهای سنتی و گیاهی ( گل گاوزبان و بابونه و …) در طول روز عوارض برجای می گذارد. وی در خصوص خدمات رسانی درمانی در ایام تعطیلات نوروز گفت : در این ایام ترکیبی از نیروهای وزارت بهداشت شامل تیمهای امداد و نجات ، اورژانس 115 ، هلال احمر ومراکز درمانی و درمانگاهها مشخص شده اند.

علی اسماعیلی افزود : اجرای طرح پزشک خانواده در روستاها در حال اجراست و این طرح در قسمت شهری از نیمه دوم سال آینده آغاز به کار می کند. وی به افتتاحیات دهه فجر اشاره کرد و گفت : در این ایام دانشگاه علوم پزشکی بخش زنان پر خطر   و  بخش آی.سی.ی.2  و مرکز درمانی شماره 4 شهری به بهره برداری رسید.

وی افزود : خدمات مراقبتهای ویژه برای مادران باردار که دارای بیماری فشار خون و دیابت و چاقی هستند در بخش زنان پرخطر ارائه می شود ضمن اینکه این بخش در مجاور بخش نوزادان ( ان.آی.سی یو ) قرار دارد و دارای 15 تخت ، دو اتاق عمل و دو اتاق زایمان است. وی هزینه بکار رفته در بخش زنان پرخطر را 20 میلیارد ریال اعلام کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود : راه اندازی هفت کلینیک فشارخون استاندارد بین المللی در کلینیک تندرستی با دستگاههای استاندارد ویژه فشار خون شامل دستگاه فشار خون و صندلی با ارتفاع استاندارد و آموزش پزشکان در این راستا در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع ) رفسنجان آغاز شده است.

وی تصریح کرد : شهرستان انار و مراکز درمانی رفسنجان به این کلینیک متصل می شوند. دکتر اسماعیلی به فشار خون به عنوان شایع ترین علت مرگ و میرو نارسایی
قلبی اشاره کرد و افزود :  هدف از اجرای این کلینیک  کاهش و شناساندن عوارض ناشی از فشار خون است که  در بین اقشار مختلف  وجود دارد .

دکتر اسماعیلی با بیان اینکه 75 درصد سلامت جامعه بر عهده مردم و بخشهای دولتی است خاطرنشان کرد : هدف از ارائه بهترین خدمات درمانی به بیماران نوید زندگی و سلامت  آنها در همه ابعاد است و افراد باید قبل از بیمار شدن فرهنگ پیشگیری از ابتلاء به بیماریها را در خود و دیگران اشاعه کنند

برچسب ها:
دانشگاه رفسنجان روراستی علوم پزشکی نشست
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :