رد نظرات غیرکارشناسی برخی مسؤولان استان در مورد قیمت پسته از سوی رییس صنف پسته /۱۳هزار تومان مربوط به سال ها پیش بود

  • شناسه خبر: 36868
رد نظرات غیرکارشناسی برخی مسؤولان استان در مورد قیمت پسته از سوی رییس صنف پسته /۱۳هزار تومان مربوط به سال ها پیش بود

رئیس صنف پسته شهرستان رفسنجان گفت: اینکه می گویند سال گذشته قیمت پسته را از ۱۳ هزارتومان به ۳۶ هزارتومان رساندیم، ۱۳ هزارتومان مربوط به چندسال قبل است و سال گذشته پسته ۲۴هزارتومان تا ۳۶ هزارتومان خریداری شد.

رئیس صنف پسته شهرستان رفسنجان گفت: اینکه می گویند سال گذشته قیمت پسته را از ۱۳ هزارتومان به ۳۶ هزارتومان رساندیم، ۱۳ هزارتومان مربوط به چندسال قبل است و سال گذشته پسته ۲۴هزارتومان تا ۳۶ هزارتومان خریداری شد.
احمد جوادی امروز در گفت وگو با خبرنگار ” روراستی ” پیرامون بازار پسته افزود: با توجه به اینکه امسال برداشت محصول دیر انجام شد و کمبود محصول در سال گذشته قیمتی که از سال گذشته است تقریبا خوب بوده و چندان افتی نکرده است.
وی بیان داشت: سوددهی بانک‌ها به سپرده‌های مردم کاهش یافته بنابراین کشاورزان به این فکر کنند که محصول خود را نگه دارند و به یکباره به بازار عرضه نکنند و خودشان خرید و فروش محصول‌شان را مدیریت کنند.
رئیس صنف پسته شهرستان رفسنجان تصریح کرد: نگهداری پسته و عرضه‌نکردن به یکباره به بازار موجب ثبات بازار هم خواهد شد و تقاضا افزایش می‌یابد اگرچه امسال کمی پسته‌ها ریز است اما خریدار خود را دارد.
جوادی با اشاره به شکل‌گیری بورس پسته بیان کرد: در منطقه ما تجار سنتی‌کار هستند و بورس هنوز نتوانسته در این منطقه خودی نشان دهد، بورس زمانی خود را نشان می‌دهد که یک‌سری شرکت‌های فعال با پشتوانه مالی پسته را از کشاورز خریداری کنند و در انبارها درجه‌بندی کنند و به بورس ارائه دهند که تاکنون هنوز کسی چنین قدمی برنداشته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر که بازار خوب است و مشتری برای پسته کشاورز وجود دارد مردم چندان به سمت بورس نمی‌روند.
جوادی در ادامه به سخنان استاندار مبنی بر اینکه سال گذشته پسته را از قیمت ۱۳ هزار تومان به ۳۶ هزارتومان رساندیم، اذعان داشت: قیمت ۱۳ هزار تومان مربوط به سال‌ها پیش است و در این چندسال اخیر چنین قیمتی روی پسته نبوده است.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته اول سال محصول، قیمت پسته فندقی ۲۴ هزار تومان بود و تا ۳۶ هزارتومان هم رسید.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی،قیمت،پسته
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محسن

    قبل از سال ۱۳۹۲ و دردولت دهم قیمت پسته تا ۴۰ هزار تومن هم رسید همه یادشونه داستانها و جوکهای گرونی پسته که مخصوصا مردم پایتخت میساختن برای قیمت بالای پسته ،یه جستجو داخل اینترنت بکنید معلومه.... بعد چه جوری جناب استاندار میگن پارسال قیمت پسته ۱۳هزار تومن بوده و ما با جلسات رسوندیم به ۳۲ هزار تومن؟؟؟؟ البته به لطف تدبیر مسئولان امر و شرکت تعاونی پسته رفسنجان ، همیشه افزایش قیمت پسته در فصلی اتفاق می افتد که به نفع خرده مالکان و قشر کشاورز آسیب پذیر نیست بلکه به نفع مالکان کلان و مخصوصا دلالان بازار پسته است هرچند دلالی شغل کاذبی است اما به هر حال مشغول شدن عده ای زیادی به دلالی و خرید و فروش پسته باعث شده آمار بیکاری کم بشه و حجم کار روی دوش دولت نیافته، اما به هر حال کشاورزان آسیب پذیر خرد هر سال در زان اند.

    محسن

    در زیان اند.

    شهروند رفسنجان

    به گزارش “روراستی” علیرضا رزم‌حسینی صبح امروز در حاشیه بازدید از کارخانه ضبط پسته آگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی سال گذشته با برگزاری جلسه‌هایی قیمت پسته در شهرستان رفسنجان از ۱۳ هزار تومان به ۳۲ هزار تومان افزایش یافت تا کشاورزان با مشکل مواجه نشوند. واقعا دستتون درد نکنه ...مردم را چی فرض کرده جناب استاندار...

    محسن

    در ضمن جناب آقای رزم‌حسینی گفتن : "باید کشاورزی پایدار با درآمد پایدار داشته باشیم و سطح باغ‌های پسته در این شهرستان از ۸۰ هزار هکتار به ۲۰ هزار هکتار اما با راندمان بسیار بالا کاهش یابد." اما نگفتند که:" اگر حجم باغات از ٨٠ بشه ٢٠ هکتار بعد از کی کم بشه این خلق چکار کنن؟ لیتراژ چاهای اگاه شصت لیتر و مردم خرده مالک شهید داده زخم خورده تلمبشون ١٢ لبتر اب می کشه!!! معنی اعتدال رو فهمیدیم. اقای استاندار. بفکر راه انداختن چهار تا صنایع جنبی باش برادر ممنون میشم واقعا خانه حاج اقا علی چقد اشتغال ایجاد میکنه؟ درامد ناخالص ملی رو چقد افزایش میده؟"