نورانیت و عظمت عاشورا در جهان گسترده شده است

  • شناسه خبر: 37067
نورانیت و عظمت عاشورا در جهان گسترده شده است

امام جمعه رفسنجان گفت: نورانیت و عظمت عاشورا در جهان گسترانیده شده و این محافل به وسیله اربعین امام حسین (ع) حاصل شده است.

امام جمعه رفسنجان گفت: نورانیت و عظمت عاشورا در جهان گسترانیده شده و این محافل به وسیله اربعین امام حسین (ع) حاصل شده است.

به گزارش “روراستی” حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور پیش از ظهر امروز در مراسم اربعین سالار شهیدان در حسینیه اوقاف افزود: در سوگ و عزای ایشان درس‌ها و عبرت‌های ارزشمند اربعین را باید بیاموزیم.

وی بیان داشت: اربعین کاری کرد که اسلام زنده شد و عاشورا شعاع و فروغ و نورانیت و عظمتش در جهان گسترانیده شد، این محافل به وسیله اربعین امام حسین (ع) حاصل شد.

رمضانی‌پور با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) تصریح کرد: کاری که امام حسین (ع) انجام داد ضلالت و جهالت آن روز که در جامعه به وسیله دستگاه فاسد بنی‌امیه بود و هاله‌ای را ایجاد کردند که مردم تابش نور امام علی(ع) و حسنین را نمی‌دیدند، این دستگاه و اجداد پلیدشان هم شخصیت امام علی (ع) را ترور کردند و سودجویان آنروز امیرالمومنین (ع) را ۲۵ سال خانه‌نشین کردند، دنیا کام همه را پر کرده بود که نمی‌توانستند حقایق را ببینند.

رمضانی‌پور ادامه داد: افراد دنیاطلب دنیا را خریدار شدند و آخرت خود را به بهای ناچیز و پست فروختند، امام حسین(ع) وقتی سپاه عظیم را دید در اینکه دعوت مردم را نسبت به دین و اخلاق و ارزش‌ها و … اتمام حجت کرد و کار خود را به تمام انجام داد.

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند مراقب ورود جاهلیت مدرن باشید ممکن است بخواهند با ورود جاهلیت مدرن انقلاب و نظام را از ما بگیرند.

وی با بیان اینکه اکثر اختلافات خانوادگی بر اثر غرورهای بیجاست که اکثر منجر به جدایی می‌شود، ابراز داشت: در مکتب اهل‌بیت (ع)هستیم، بهترین الگوها و مبناها و سرفصل‌ها را برای زندگی داریم، اما از آن کم بهره می‌گیریم و از معارف اهل‌بیت (ع) و اعتقادات فاصله داریم.

رمضانی‌پور با طرح این سؤال که نسبت به امام زمان (عج) چقدر شناخت داریم و استفاده می‌کنیم، اظهار کرد: مهم این است که از امان زمان(عج) فقط هیجان و جشن تولد را ندانیم، بلکه دنبال معرفت وجود مقدسش باشیم.

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،عاشورا، اسلام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :