سه کشته در معدن چشمه پودنه

  • شناسه خبر: 3712
سه کشته در معدن چشمه پودنه

نماینده کارگران معدن چشمه پودنه گفت:صنایع و معادن اجازه کار در کارگاه ۱۲۷ را نداد ولی متاسفانه مسئولین معدن به دلیل مرغوب بودن ذغال اصرار به تولید را کردند. به گزارش روراستی، درپی انفجار درمعدن چشمه پودنه مهدی همتی نماینده کارگران معدن چشمه پودنه طغرالجرد در خصوص این حادثه گفت:حدود ۱۱ظهر مورخه ۹۲/۱۲/۱باخبر شدم که […]

نماینده کارگران معدن چشمه پودنه گفت:صنایع و معادن اجازه کار در کارگاه ۱۲۷ را نداد ولی متاسفانه مسئولین معدن به دلیل مرغوب بودن ذغال اصرار به تولید را کردند.

به گزارش روراستی، درپی انفجار درمعدن چشمه پودنه مهدی همتی نماینده کارگران معدن چشمه پودنه طغرالجرد در خصوص این حادثه گفت:حدود ۱۱ظهر مورخه ۹۲/۱۲/۱باخبر شدم که کارگاه شماره ۱۲۷ در افق ۲۴۲۵ دچار حادثه شده که بلافاصله از نیروهای امدادی برای نجات کارگران حادثه دیده کمک خواستیم که انها بسیج شدند .

وی اظهارداشت:۵ کارگردرمعدن مشغول به کار بودند ۲ نفر آنها به نامهای علیرضا میرزائی و مهدی بهمن در زیر بونکربودند مجروح و محمدرضا صادقی،حسین اسلامی و حسین محمدی در دم کشته شدند .

همتی افزود:همچنین ۴ نفرکارگر دیگر در کارگاه ۱۲۸مشغول به کار بودند که با کمک گروه نجات معادن هشونی،و تونل ۴ و پابدانا جنوبی با تلاش حدود ۲ ساعته نجات یافتندو۳کارگر دیگر به نامهای محمدجوادبرخورداری،مجید محسن بیگی،محمد محسن بیگی که در راسته مشغول به کار بودند به اتفاق یدالله قاسمی ایمنی معدن برای کمک به مصدومین تلاش می کردند که آنها نیز دچار گاز گرفتگی شدند و محمد جوادبرخورداری در بیمارستان پابدانا بستری شد و مجید محسن بیگی به بیمارستان کرمان اعزام شد و دو نفر دیگر به طور سرپائی تحت درمان قرار گرفتند .

وی یاد آور شد:حدود ۴ ماه قبل دریک حادثه مرگبار جوانی به نام حسین زمانی جان خود را از دست داد و بلا فاصله معدن به دستور دادستان به منظور افزایش ایمنی درمعدن تعطیل و قرارشد تجهیزات(لاردها و قابها )در افق ها تعمیر و تعویض شوند،اما متاسفانه اینها به صورت اساسی تعمیر نشدند و متاسفانه از لحاظ تهویه هوا این معدن مجهز نبوده و نهایتا پس از ۱۶روز مجددا معدن باز گشائی شد .

نماینده کارگران معدن چشمه پودنه گفت:صنایع و معادن اجازه کار در کارگاه ۱۲۷ را نداد ولی متاسفانه مسئولین معدن به دلیل مرغوب بودن ذغال اصرار به تولید را کردند .

وی گفت: با روحیات کارگران کشته شده آشنا بودم و آنها با توجه به نزدیک شدن عید تلاش داشتند با کار و تلاش بیشتری در خرید لباس و…پیش خانواده خود خجالت زده نباشند .

همتی بیان داشت:کارگری که ۶ساعت دراین کارسخت وزیان آور مشغول خدمت باشد،حداکثرحقوق وی ماهیانه۳۰۰ هزار تومان است و بنابراین مجبوراست به خاطر درآمد بیشتر ساعات بیشتری فعالیت نمایند .

وی گفت:مشکلات موجود درمعادن راازسال ۸۹ به اداره کار،فرمانداری کوهبنان،استانداری اعلام کردم اما متاسفانه تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته است .

مهدی همتی افزود:اگرکارگری ماهیانه ۲۰۰ هزار تومان حقوق بگیردحق اعتراض ندارد،چون مسئولین معدن دستشان باز است وبه بهانه های مختلف او را اخراج می کنند .

 منبع فارس

برچسب ها:
انفجار رفسنجان روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :