نجات جان مادر باردار از مرگ حتمی در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان

  • شناسه خبر: 37536
نجات جان مادر باردار از مرگ حتمی در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان

با اقدام سریع و به موقع تیم متخصص مادران پرخطر بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان، مادر باردار و نوزادش از مرگ حتمی نجات یافتند

با اقدام سریع و به موقع تیم متخصص مادران پرخطر بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان، مادر باردار و نوزادش از مرگ حتمی نجات یافتند.
به گزارش “روراستی “به نقل از روابط عمومی بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان، به نقل از دکتر هاجر وطن خواه متخصص جراح زنان و زایمان در تشریح این اقدام اظهار داشت: بیمار خانم ۲۱ ساله باردار به علت مشکل قلبی شدیدی که داشت و برای انجام اکو از طریق مری از چابهار عازم شهر یزد بوده که در طول مسیر، بیمار تنگی نفس شدید پیدا کرده و احساس خفگی و درد قفسه سینه داشته و در جاده درمانگاههای بین راهی وجود داشته که امکانات زیادی نداشتند این بیمار را به مرکز درمانی با امکانات بیشتر یا بیمارستان ارجاع می دادند.
وی ادامه داد: در نزدیکی کبوترخان وخامت حال بیمار بیشتر شده و همراه بیمار مجبور می شود به اورژانس ۱۱۵ زنگ بزند، اورژانس در حالی که بیمار آپنه کرده بود و به سختی نفس می کشید او را به بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان منتقل می کند.
این متخصص زنان و زایمان توضیح داد: با توجه به اینکه بیمارباردار بوده نخستین اقدام که متخصص طب اورژانس در بیمارستان انجام می دهد اطلاع متخصص زنان و زایمان می باشد و متخصص زنان و زایمان با توجه به اینکه مدیریت تیم مادران پرخطر را بر عهده دارد به سرعت تیم متخصص مادران پرخطر که شامل متخصصین قلب، داخلی، عفونی و بیهوشی است را فراخوانی می کند و کار به صورت تیمی برای درمان وی شروع می شود.
دکتر وطن خواه با بیان اینکه سطح اکسیژن خون بیمار بسیار پایین بود و در آستانه ایست تنفسی قرار داشت، افزود: به همین علت و طبق نظر متخصص بیهوشی برای پیشگیری از عوارض پایین اکسیژن خون از جمله آسیب مغزی بیمار اینتوبه شده و راهی آی سی یو شد.
این پزشک متخصص زنان و زایمان در ادامه بیان داشت: بیماریهای زمینه ای قبلی، فشار خون بالا، عفونت ریه ای، مسمومیت حاملگی چنان به قلب بیمار فشار وارد کرده بود که این عضو بدن دیگر پاسخگوی این همه ضایعه و عوارض نبود و عمل تنفس را به سختی انجام می داد.
وطنخواه با اشاره به وخامت حال بیمار در آی سی یو، گفت: این مادر، چهارمین بارداری خود را تجربه می کرد در حالی که سه مورد نخست آن سقط شده بود و نوزاد وی نیز در هفته ۳۲ قرار داشت. با نظر تیم متخصص مادران پرخطر بیمارستان تصمیم گرفتیم با سزارین اورژانسی مقداری از بار فشار قلبی این مادر باردار برداشته شود، بنابراین بیمار از آی سی یو به اتاق عمل منتقل شده و سزارین اورژانس می شود و بعد از برداشتن جنین، دوباره به آی سی یو منتقل می شود.
وی عنوان کرد: با برداشتن جنین مقداری از فشاری زیادی که روی قلب بود برداشته شد و با کمک تیم متخصصان قلب، بیهوشی، عفونی وی رو به بهبودی می رود. جنین نیز با اینکه نارس بود و ۳۲ هفته بود ولی خدا را شکر وضعیت خوبی دارد و شروع به شیر خوردن کرده است.
دکتر وطن خواه اظهار کرد: این مادر باردار اهل چابهار پنج روز در آی سی یو و پنج روز در سی سی یو و سپس در بخش زنان بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان بستری شد و اکنون نیز وضعیت خوبی دارد، نارسایی قلبی وی خیلی بهتر شده، عفونت ریوی او کاملاً برطرف شده و بدون هیچ مشکلی فعالیت می کند و بزودی مرخص خواهد شد.
این متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: با وجودی که این مادر باردار در آستانه مرگ قرار داشت چرا که سطح اکسیژن خون وی بسیار پایین بود و تنگی نفس بسیار شدیدی داشت اما با لطف الهی و همت متخصصان بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان از مرگ حتمی نجات یافت تا یک بار دیگر توانمندی متخصصان شهرمان ثابت گردد.
رضایتمندی بیمار
بیمار نیز که زمان انتقالش به بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان را به خاطر ندارد با قدردانی از پزشکان و پرستاران که سبب نجات وی شدند، گفت: وقتی اینجا آمدم حالم خیلی بد بود و اصلا چیزی نفهمیدم و بعد از دو روز متوجه شدم که با وضعیت بسیار بهتری نسبت به قبل روی تخت بیمارستان هستم.
وی افزود: اصلا فکر نمی کردم بچه ام زنده بماند و حالا از اینکه هم نوزادم وضعیت خوبی دارد و هم اینکه خودم بهتر شده ام خدا را شکر می کنم و از مسئولین و پرسنل بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان که بسیار خوب رسیدگی کردند تشکر می کنم.

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،نجات،مادر باردار
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :