گفتار و نوشتار استاد شفیعی‌کدکنی در کشور مرجع است

  • شناسه خبر: 37606
گفتار و نوشتار استاد شفیعی‌کدکنی در کشور مرجع است

مدیر روابط عمومی مس منطقه کرمان گفت: تسلط و تبحر استاد شفیعی کدکنی و گفتار و نوشتار در ادب فارسی و عربی و عرفان ایرانی در کشور مرجع است.

مدیر روابط عمومی مس منطقه کرمان گفت: تسلط و تبحر استاد شفیعی کدکنی و گفتار و نوشتار در ادب فارسی و عربی و عرفان ایرانی در کشور مرجع است.

به گزارش “روراستی” سیدعلی میرافضلی در نشست ادبی و دیدار تصویری با استاد شفیعی‌کدکنی که از چهره‌های شاخص در حوزه ادبیات و پژوهش‌های ادبی و عرفانی در زمان حاضر است، اظهار داشت: ما در ادبیات امروز با یک چهره چندوجهی مواجه هستیم.

مدیر روابط عمومی مس منطقه کرمان بیان کرد: کسی که علوم قدیم و جدید در حوزه ادبیات را به نیکویی می‌شناسد و در مورد متون کهن فارسی، متون عرفانی و ادبی به کار بسته و این دیدگاه‌ها را برای ما زنده و ملموس کرده است.

وی بیان داشت: استاد شفیعی‌کدکنی در کنار اینکه شاعر ارجمندی است و وجه بارز شخصیت او شاعربودنش است، شعر را بر همه کارهای دیگر اولویت می‌داند و شاهد آن آثاری است که از دهه ۴۰ تا دهه ۹۰ منتشر شده و اثر ماندگار در ادبیات معاثر داشته است.

میرافضلی ادامه داد: در دهه ۵۰ اشعار این استاد ارجمند حرکت‌بخش بوده که بعد از ۴۰ سال ماندگاری یافته است و کسی به این  میزان تسلط و تبحر بر ادب فارسی و عربی و عرفان ایرانی در کشور ما وجود ندارد و گفتار و نوشتار این استاد در کشور مرجع است.

مستند شفیعی کدکنی در نشست سینمایی ادبی «روشن تر از باران »

نشست سینمایی ادبی «روشن تر از باران» با محوریت شخصیت ادبی و پژوهشی استاد محمدرضا شفیعی کدکنی در مجموعه گلستان امین رفسنجان برگزار شد.
در این نشست، مستندی از سید جواد میر هاشمی دربارۀ استاد شفیعی کدکنی و ایرج افشار پخش شد و دکتر محسن پور مختار، استاد ادبیات فارسی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان، پیرامون شخصیت ادبی دکتر شفیعی کدکنی سخن گفت.
گفتنی است این نشست از سری نشست های فرهنگی و هنری است که روابط عمومی مس منطقۀ کرمان با همکاری انجمن‌های ادبی هنری رفسنجان به منظور آشنایی با بزرگان و نادره کاران فرهنگی و هنری کشور برگزار کرده است.
دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی، استاد ادبیات دانشگاه تهران، شاعر، مترجم، پژوهشگر و مصحح متون عرفانی و ادبی، متولد ۱۳۱۸ شمسی در کدکن نیشابور و مؤلف آثاری همچون در کوچه‌باغ‌های نشابور، هزارۀ دوم آهوی کوهی، صور خیال در شعر فارسی، موسیقی شعر، با چراغ و آینه، ادوار شعر فارسی، قلندریه در تاریخ و مجموعه آثار عطار نیشابوری است.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، مرجع، کشور
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :