۴۶۵ متکدی در رفسنجان جمع‌آوری شد

  • شناسه خبر: 37962
۴۶۵ متکدی در رفسنجان جمع‌آوری شد

سرپرست فرمانداری رفسنجان گفت: در راستای طرح جمع‌آوری متکدیان تا پایان آبان‌ ماه، ۴۶۵ متکدی جمع‌آوری شدند.

سرپرست فرمانداری رفسنجان گفت: در راستای طرح جمع‌آوری متکدیان تا پایان آبان‌ ماه، ۴۶۵ متکدی جمع‌آوری شدند.

به گزارش”روراستی” علیار اسکندری‌نسب در جلسه ستاد ساماندهی متکدیاناین شهرستان اظهار داشت: طرح بسیار خوبی در شهرستان رفسنجان در قالب جمع‌آوری متکدیان انجام شد که در بین شهرستان‌های استان بهترین طرحی که اجرا شده در این شهرستان بوده است.

وی بیان داشت: از اواسط تیر ماه تا پایان آبان حدود ۴۶۵ متکدی جمع‌آوری شده که ۹۰ درصد آنها غیربومی هستند و جای خوشبختی است که جامعه آماری ما نشان می‌دهد مردم رفسنجان نسبت به این پدیده زشت بیگانه هستند.

سرپرست فرمانداری رفسنجان با بیان اینکه ۹۸ درصد از متکدیان جمع‌آوری‌شده معتاد به انواع مواد مخدر هستند، افزود: از تعداد متکدیان جمع‌آوری‌شده هفت نفر دنبال کار بودند که معرفی شدند و تنها یک نفر وارد کار شد و به نظر می‌رسد مابقی حقوق اداره کار به‌صرفه‌شان نبوده است.

وی ادامه داد: دو نفر به کمیته امداد معرفی شدند و دو نفر زیرپوشش بهزیستی رفتند و پس از مشاوره‌های مددکاری که از ۱۰ نفر از زنان متکدی انجام شد کسانی که معتاد بودند به کمپ ترک اعتیاد معرفی شدند و در مجموع سه نفر مبتلا به اچ آی وی بودند.

اسکندری‌نسب خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح مشکلاتی هم داریم از جمله محلی برای نگهداری برخی این افراد وجود ندارد در حالی‌که نیروی انتظامی مرتب در سطح شهرستان این متکدیان را جمع‌آوری می‌کند و با کمبود امکانات نسبت به ساماندهی این افراد اقدام می‌شود.

وی ابراز داشت: مرکزی بین‌راهی برای افراد ترک داده شده نیاز داریم تا مجدد به اعتیاد برنگردند و همچنین نیاز به تأمین هزینه‌ها داریم.

سرپرست فرمانداری رفسنجان اظهار کرد: در سطح شهرستان تلاش داریم این طرح را ادامه دهیم و اگر یک سال مقاومت کنیم این چهره زشت از سطح شهرستان رخت برمی‌بندد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، متکدی، جمع اوری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :