عدم وجود زیرساخت‌ها طرح جمع‌آوری متکدیان را به شکست نزدیک می‌کند

  • شناسه خبر: 38242
عدم وجود زیرساخت‌ها طرح جمع‌آوری متکدیان را به شکست نزدیک می‌کند

طرح جمع‌آوری متکدیان در رفسنجان با پای کاربودن نیروی انتظامی در حال اجراست و برخی ادارات از زیربار مسؤولیت شانه خالی کردند.

طرح جمع‌آوری متکدیان در رفسنجان با پای کاربودن نیروی انتظامی در حال اجراست و برخی ادارات از زیربار مسؤولیت شانه خالی کردند.
به گزارش “روراستی” در حالی طرح جمع‌آوری متکدیان در رفسنجان آغاز شد که روزهای اول بارقه امیدی در دل مردم شهرستان و بعضا مسؤولان ایجاد کرد چراکه طرح با پشتکار ارگان‌ها و نهادهایی که مسؤولیت بر عهده گرفته بودند به خوبی و با موفقیت در حال اجرا بود و قرار بود رفسنجان به شهری بدون گدا تبدیل شود.
هر هفته تعداد زیادی متکدی و حتی زنانی که در جایگاه‌های سوخت اقدام به فروش برخی اجناس و لوازم می کردند، جمع‌آوری و ساماندهی می‌شد و البته در بین افرادی هم که جمع‌آوری می‌شد سوژه‌های جالبی پیدا بود از جمله وجود افراد از خانواده‌های خوب و محترم و برعکس وجود افراد شیادی که خود را از خانواده شهید معرفی کرده و اقدام به سرکیسه‌کردن مردم نوعدوست می‌کردند.
اما از پیشنهاد رشوه چند میلیون تومانی توسط متکدیان برای رهایی و ادامه کار و شناسایی چند بیمار ایدزی هم در جریان اجرای این طرح غافل نشویم و همه اینها نشان داد که زیر پوست این شهر چه خبر است.
بیش از ۹۸ درصد گدایانی که جمع‌آوری می‌شدند اهل رفسنجان نبودند و اکثریت کسانی که جمع‌آوری شدند اعتیاد به انواع موادمخدر داشتند، آنهایی هم که اعتیاد داشتند به کمپ معرفی شدند و با هزنیه خیریه‌ها ازجمله خیریه کوثر نسبت به ترک اعتیادشان اقدام شد که در بین آنها چند زن هم بودند که از دام اعتیاد رهایی یافتند.
با رفتن ملانوری از این شهر این طرح هم همچون طرح‌های دیگر کمرنگ شد و تنها نیروی انتظامی بود که با همراهی فرمانداری،شهرداری و چند دستگاه همواره پای کار بود و هست و سایر دستگاه‌ها کم کم از زیر بار مسؤولیت شانه خالی کردند و البته زیرساخت‌ها هم برای اجرای طرح به نتیجه نرسید و تأمین نشد.
اما اینکه طرح ادامه داشته باشد و با ابتر بماند جای سئوال است و البته جای ناراحتی، چراکه زحمات زیادی از ابتدا در این راه کشیده شد و حال اگر ادارات و ارگان‌ها بخواهند اجرای طرح را ناکام بگذارند و همت خود را مضاعف نکنند ظلم بزرگی به این جامعه و خدماتی که تاکنون انجام شده خواهد شد.
این روزها با وجود تلاش‌های خستگی ناپذیر نیروی انتظامی اما باز هم شاهد حضور زنان در برخی جایگاه‌های سوخت هستیم که لوازمی همراه خود دارند و به رانندگان خودروها و عابران عرضه می‌کنند و باید دید چه موضوعی موجب شده اینها که با تعهد از شهر رفسنجان به شهر خودشان برگشتند دوباره سر وکله‌شان در این جایگاه‌ها پیدا شده شاید گمان می‌کنند طرح در میانه راه مانده و چند روزی موقتی اجرا شده است.
اگرچه مطلع هستیم برخی دستگاه‌ها همکاری خود را در راستای اجرای طرح جمع‌آوری متکدیان کمرنگ‌تر از قبل کرده‌اند اما باید دید قرار است طرح رها شود.
رضا خلیلی‌نژاد جانشین فرمانده انتظامی رفسنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما توضیح داد: ما تا آخرین لحظه‌ای که متکدی سر چهارراه‌ها و سایر اماکن شهر ببینیم پای کار هستیم و حتی اگر تنها هم شویم از اجرای طرح کوتاهی نمی‌کنیم.
وی بیان داشت: اگر موردی از وجود زنانی که از شهرهای همجوار برای فروش برخی لوازم در جایگاه‌های سوخت دیده شود حتما با آنها برخورد و از شهر طرد خواهند شد.
جانشین فرمانده انتظامی رفسنجان با بیان اینکه فرمانداری همکاری می‌کند، افزود: اجرای طرح به قوت خود باقیست و نمی‌گذاریم میانه راه رها شود.
اکنون باید منتظر ماند و همت دوباره دستگاه‌هایی که همکاری خود را کمرنگ کرده‌‌اند را دید تا بتوانیم رفسنجانی بدون گدا داشته باشیم و امیدواریم زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح فرهنگی اجتماعی فراهم شود.
انتهای پیام

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،ساماندهی،متکدیان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • شهروند رفسنجان

    خیلی بعیده چون در همین ایام هم متکدیان جدید الچهره زیاد شدند...