روابط عمومی ها حرفه ای گری را جدی بگیرند

  • شناسه خبر: 38274
روابط عمومی ها حرفه ای گری را جدی بگیرند

مدیرکل روابط‌عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: روابط عمومی ها درراستای حرفه ای گری تلاش کنند.

مدیرکل روابط‌عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: روابط عمومی ها درراستای حرفه ای گری تلاش کنند.
به گزارش “روراستی“علیرضا عبدللهی‌نژاد امروز در گردهمایی مدیران روابط‌عمومی دانشگاه‌های منطقه هشت کشور اظهار داشت: در ساختار اداری کارکنان روابط‌عمومی ما به طور عام و در دانشگاه‌ها به طور خاص بر اساس آسیب‌شناسی که انجام شده، مظلوم واقع می‌شوند.
وی بیان داشت: بر اساس تصورات، روابط‌عمومی جای آدم‌هایی شده که از همه جا بریدند و تصویری که از روابط‌عمومی ساخته شده اینگونه بوده در حالیکه مطالعات و تحقیقات جهانی خلاف این امر را ثابت می‌کند.
مدیرکل روابط‌عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: باید بیشتر به روابط‌عمومی بها داد و حفظ کرامت، شأنیت و جایگاه روابط‌عمومی ضروری است هر سازمانی که روابط‌عمومی پویایی داشت نحوه عملکرد و فعالیت آن نهاد از منظر افکار عمومی جایگاه مطلوبتری دارد.
وی با بیان اینکه تخصص‌گرایی در روابط‌عمومی عملکرد مطلوب مثبت سازمان را می‌رساند، افزود: نهادی با این ویژگی حق دارد که در جهت افزایش سطح تأثیرگذاری و حرفه‌ای‌گری آن تلاش شود.
عبداللهی‌نژاد ابراز داشت: روابط‌عمومی دانشگاه‌ها هم با افکار عمومی و هم دانشجویان ارتباط دارند، تصریح کرد: کلیت جامعه یک دسته دیگر از مخاطبان روابط‌عمومی دانشگاه‌ها هستند که با توجه به این مخاطبان باید به حرفه‌ای‌گرایی بیشتر اهمیت دهیم.
وی با تأکید بر اینکه حوزه روابط‌عمومی حوزه‌ای بسیار جدی و اما مغفول‌مانده است، افزود: این منطقه جای کار دارد که رشته روابط‌عمومی ایجاد شود و دانشگاه شهید باهنر کرمان برای ایجاد رشته روابط‌عمومی پیشنهاد می‌شود.
این مسؤول خاطرنشان کرد: مشکلی که ما عمدتا در نهادهای اجرایی داریم، ضعف اطلاع‌رسانی است و این مشکل در کشور ما همه‌گیر است ما می‌دانیم در دانشگاه خیلی کار در حال انجام است که نقش روابط‌عمومی در اطلاع‌رسانی این کارها اساسی است.
عبداللهی‌نژاد با بیان اینکه ما کلی دستاورد داریم اما نتوانستیم ارائه کنیم، گفت: در حوزه خبری کم‌چالش‌ترین حوزه، وزارت علوم است این حوزه کم‌چالش اما پرخبر است و خبرهای باارزشی دارد که باید منتشر شود.
وی اظهار کرد: تصویری که از دانشگاه‌ها و نهاد دانشگاه‌ها ساخته می‌شود مبتنی بر کارکرد سنتی است و باید دید چه‌قدر کارها در دانشگاه‌ها مبنتی بر فناوری‌های جدید است که این اینها باید برای مردم تبیین شود.
عبداللهی‌نژاد با بیان اینکه خبر باید دقیق، سریع و حرفه‌ای باشد و آنچه واقعیت است به مردم گفته شود، توضیح داد: عموما واقعیت حوزه علم و فناوری کشور از بسیاری از حوزه‌های کلان ملی ما دستاوردهای بزرگتر و تأثیرگذارتری دارد که اگر بازگو نشود در فضای جهل عمومی بستری برای شایعات و مباحث مختلف می‌شود.
وی تأکید کرد: روابط‌عمومی درون سازمان‌ها باید بتواند سوژه‌ها را احصا کند و مبتنی بر سناریو و برنامه دقیق که یکی از آن خبر است، ارائه کرده و مردم را امیدوار ‌کند.
مدیرکل روابط‌عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: اگر قرار است از ریز مشکلات جامعه و صنعت و کشور تا مشکلات کلان ملی برطرف شود همه راه‌حل علمی دارد اما بسیاری از نهادها این راه‌حل را قبول ندارند.
وی ادامه داد: از بحث آلودگی هوا به عنوان یک معضل بزرگ زیست‌محیطی تا بحث اعتراض‌ها همه راه‌حل علمی دارند.
عبداللهی‌نژاد بیان کرد: با یک برنامه ساده و کم‌هزینه می‌توان بسیاری از مشکلات درون‌سازمانی را برطرف کرد و البته رئیس سازمان باید ظرفیت انتقاد داشته باشد، پاسخ دهد و بپذیرد.

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،گردهمایی،روابط عمومی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :