صدور بیش از ۴۵ هزار کارت هوشمند ملی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 38365
صدور بیش از ۴۵ هزار کارت هوشمند ملی در رفسنجان

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان رفسنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۵ هزار کارت ملی هوشمند برای متقاضیان در این شهرستان صادر شده است.

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان رفسنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۵ هزار کارت ملی هوشمند برای متقاضیان در این شهرستان صادر شده است.


به گزارش “روراستی” اکبر حاج‌محمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا پایان سال جاری موظفیم ۷۳ هزار کارت ملی هوشمند برای افراد در این شهرستان صادر کنیم، اظهار داشت: سال آینده اجباراً همه افراد بایستی کارت هوشمند ملی داشته باشند.
وی بیان داشت: طرح اجباری استفاده از کارت ملی سال آینده در تهران آغاز می‌شود، تمام امورات اداری و نیازهای خدماتی، حساب بانکی، بحث یارانه، سهام عدالت و دیگر امورات با داشتن کارت ملی به سهولت انجام می‌شود.
رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان رفسنجان تصریح کرد: افراد برای دریافت کارت هوشمند ملی و شناسنامه مکانیزه با مراجعه به دفاتر پیشخوان می‌تواند ثبت‌نام کنند دو دفتر پیشخوان عدالت و آبان برای ارائه خدمات سجلی در رفسنجان فعال است.
حاج‌محمدی اضافه کرد: علاوه بر آن دفتر اداره پست نیز اقدام مشابه را برای متقاضیان شناسنامه مکانیزه و کارت ملی هوشمند انجام می‌دهد.
وی در ادامه با اشاره به مراحل ثبت‌نام برای دریافت کارت ملی هوشمند توضیح داد: افراد برای دریافت کارت ملی هوشمند ابتدا باید در سایت کارت ملی هوشمند به نشانی www.ncr.ir به شکل اینترنتی ثبت‌نام کنند و بعد از آن می‌توانند با در دست‌داشتن شناسنامه به دفتر پیشخوان مراجعه کنند.
حاج‌محمدی خاطرنشان کرد: سه نمایندگی ثبت‌احوال در مناطق کشکوئیه، بهرمان و بخش فردوس ایجاد شده اما به دلیل کمبود نیرو خدمات در این نمایندگی‌ها به کندی انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در ثبت فوت ۱۰۰درصد فوتی‌ها امسال در سیستم ثبت‌احوال ثبت شده است، افزود: صدور شناسنامه نوزاد هم یک‌روزه انجام می‌شود.
این مسؤول اظهار کرد: ازابتدای امسال تا کنون بیش از ۱۶ هزار شناسنامه بزرگسال در این اداره تعویض و تحویل داده شده و ثبت آمار طلاق و ازدواج دائم نیز به صورت آنلاین انجام می‌شود.
وی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۵ هزار کارت ملی هوشمند برای متقاضیان در این شهرستان صادر شده است.
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان رفسنجان همچنین یادآور شد: آمار طلاق در رفسنجان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و ازدواج افزایش یافته است.
حاج‌محمدی در پایان متذکر شد: در صدور شناسنامه نیز با همکاری مسؤولان دفاتر پیشخوان سعی داریم دهیاران را توجیه کنیم تا شناسنامه‌های روستائیان را جمع‌آوری و به سرعت تعویض کنند.

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،کارت ملی،صدور
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :