شرکت مس از بهترین الگوهای اقتصاد مقاومتی است/بهره‌برداری ۱۶ هزار میلیارد تومان پروژه در مس منطقه کرمان

  • شناسه خبر: 38515
شرکت مس از بهترین الگوهای اقتصاد مقاومتی است/بهره‌برداری ۱۶ هزار میلیارد تومان پروژه در مس منطقه کرمان

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مس از بهترین الگوهای اقتصاد مقاومتی است که در این مجموعه شاهد اجرای طرح‌های زیست محیطی هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مس از بهترین الگوهای اقتصاد مقاومتی است که در این مجموعه شاهد اجرای طرح‌های زیست محیطی هستیم.

به گزارش “روراستی” محمد شریعتمداری پنجشنبه‌شب در حاشیه افتتاح طرح‌های مس در سالن فجر شهر سرچشمه رفسنجان با بیان اینکه مس از بهترین الگوهای اقتصاد مقاومتی است که در این مجموعه شاهد اجرای طرح‌های زیست محیطی هستیم، اظهار داشت: مس از صنایعی است که روند آلایندگی و زیست محیطی را در حال اصلاح دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سهم مس در ایران ۰٫۵۴ درصد است که معادل کل صنایع سیمان ایران است، افزود: مس در جمع ۱۵ شرکت برتر جهان در مصرف آب قرار گرفته و در بخش صنعت، مس از نمونه‌های اقتصاد مقاومتی است.

شریعتمداری تصریح کرد: این شرکت قبل از توافق برجام جزو مجموعه‌های تحریم بود به‌طوریکه این شرکت با ۳ هزار و ۶۶۲ میلیارد تومان بدهی بانکی با بهره‌های سنگین بود و امروز ۲۸۸ ملیارد تومان بدهی‌ها را پرداخت کرده و بدون یک ریال بدهی بانکی است.

وی ادامه داد: طی برجام قیمت تمام شده مس محتوا را کاهش داده و در استان کرمان ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در دوره تدبیر و امید سرمایه‌گذاری مستقیم در مس شده که ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن امشب بهره‌برداری شد و تا پایان دوره ریاست جمهوری نیز ۱۶ هزار میلیارد تومان پروژه در مس منطقه کرمان بهره‌برداری خواهد شد که این اعداد و ارقام مهمی در اقتصاد مقاومتی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به راه‌اندازی کوره فلش اشاره و بیان کرد: تغییر تکنولوژی مس سرچشمه که از این به بعد از انتشار ۵۲۰ هزار تن گاز co2 سالانه در فضا جلوگیری می‌کند با اعتبار ۹۷۴ میلیارد تومان از پرژه‌های افتتاحیه بود.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: احداث کارخانه پالایشگاه خاتون‌آباد به ظرفیت ۲۰۰ هزار تن مس کاتدی در سال با اعتبار ۶۳۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط شرکت مس نیز از دیگر پروژه‌های با اهمیت مس است و همچنین احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی در سیرجان با یک‌هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان بهره‌برداری شد.

وی ابراز داشت: طراحی و ساخت نصب سیستم جدید خروجی گاز کوره‌های سرچشمه با ۲۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اجرای باند دوم محور رفسنجان به شهربابک از اقدامات اجتماعی این شرکت است که انجام شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: ۳ هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان برای ۱۳ پروژه مس در استان کرمان هزینه شده که همه افتتاح شد.

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،مس سرچشمه،اقتصاد مقاومتی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :