وجود ۸۰ هزار اتباع بیگانه در رفسنجان فاجعه است

  • شناسه خبر: 38542
وجود ۸۰ هزار اتباع بیگانه در رفسنجان فاجعه است

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود ۸۰ هزار تبعه افغانسانی در رفسنجان فاجعه است و در آینده برای کشور مشکلات اساسی ایجاد می‌کنند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود ۸۰ هزار تبعه افغانسانی در رفسنجان فاجعه است و در آینده برای کشور مشکلات اساسی ایجاد می‌کنند.

به گزارش ” روراستی” احمد انارکی‌محمدی امشب در حاشیه افتتاحیه طرح‌های مس سرچشمه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و ارتباط از طریق ویدیو کنفرانس با حسن روحانی رئیس‌جمهور در سالن فجر مجتمع مس سرچشمه اظهار داشت: در این مجتمع عظیم نیروهای انسانی پرتلاشی هستند که این حماسه‌ها را می‌آفرینند و باید هوادارشان باشیم و مردم منطقه انتظار دارند با وجود مشکلات زیست‌محیطی و آلایندگی به ویژه روستاهای نزدیک این مجموعه نگاه ویژه‌ای به آنها بشود و به آن‌ها کمک شود.

وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه تصریح کرد: ۹۰ هزار هکتار باغات پسته در رفسنجان و انار وجود دارد که به دلیل خشکسالی بسیاری از آن رو به خشک‌شن می‌رود و تحریم‌ها هم در بحث سموم و نهاده‌های کشاورزی اثرگذار بوده است.

نماینده مردم رفسنجان و انار تصریح کرد: ما قیمت جهانی پسته را از دست دادیم اما در این دولت داریم جایگاه خودمان را پیدا می‌کنیم و با آغاز مبادلات بانکی اقدامات خوبی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تنها درآمد مردم این منطقه از راه پسته است، افزود: با این مشکلات و هزینه‌های تولید و تسهیلات بانکی که وجود دارد نیاز است فکری به حال اشتغال مردم این منطقه شود و مس که بزرگترین شرکت ما برای اشتغال است انتظار می‌رود که مجموعه‌ به این بزرگی بخشی از اشتغال ما را کمک کند.

انارکی‌محمدی ابراز داشت: در بحث اقتصاد مقاومتی مس معین اقتصادی شهرستان‌های رفسنجان، انار و شهرستان می‌طلبد سرعت بیشتری برای ایجاد اشتغال در صنایع پایین‌دستی داشته باشد.

وی عنوان کرد: در شهرستان رفسنجان ۸۰ هزار اتباع افغانستانی داریم که هیچ سرانه‌ای برای این تعداد اختصاص نیافته و یک مهمانشهر در این شهر تعریف شده که از سال گذشته فقط یک دیوار توانستیم دور آن ایجاد کنیم ضمن اینکه در بحث سوخت، جاده، نان، آب، برق و همچنین در دانشگاه‌ها و مدارس تعداد زیادی دانشجو و دانش‌آموز اتباع تحصیل می‌کنند که سرانه‌ای برای آن‌ها درنظر گرفته نشده است.

نماینده مردم رفسنجان در رفسنجان اذعان کرد: وجود این تعداد اتباع فاجعه است و در آینده مشکل اساسی برای جامعه و کشور ایجاد می‌شود.

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،80 هزار،اتباع بیگانه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • کارگر

    ای بابا همش حرف ...به عمل کار برآید...