۳۳ درصد منابع بانکی به بخش صنعت اختصاص پیدا کرد

  • شناسه خبر: 38575
۳۳ درصد منابع بانکی به بخش صنعت اختصاص پیدا کرد

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: از مجموعه منابع موجود تسهیلات بانکی قریب به ۳۳ درصد به بخش صنعت اختصاص پیدا کرد

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: از مجموعه منابع موجود تسهیلات بانکی قریب به ۳۳ درصد به بخش صنعت اختصاص پیدا کرد
به گزارش”روراستی” محمد شریعتمداری عصر امروز در مراسم افتتاح از فاز دوم توسعه شرکت اروندچرخ در شهرک صنعتی رفسنجان اظهار داشت: تلاشهای وسیعی در زمینه رفع آلایندگی صنعت مس به عمل آمده با ایجاد کوره فلش در راستای اصلاح مسایل زیست محیطی گامهای موثری برداشته شده است.
وی بیان کرد: از روزی که جایگزینی کوره فلش با ریورب قدیم تغییر کرد این اطمینان هست که بخشی از الایندگی به شدت کاهش یابد و غباری که در محدوده مس سرچشمه دیده می شود بخار آبی است که دیده می شود و مردم مطمئن باشند که تبدیل مجتمع مس سرچشمه به یک شرکت سبز با الایندگی صفر خواهد بود و این مسیر با قوت پیگیر خواهد شد .
وی ادامه داد: امروز در واحدهای تولیدی رفسنجان که مورد بازدید قرار گرفتند یکی از مشکلات آنها سرمایه در گردش واحدهای تولالدی است که مشغول به کار هستند و نیز برخی واحدها هم نیاز به سرمایه ثابت برای فعالیتهای توسعه واحدهایشان دارند.
شریعتمداری ادامه داد: متاسفانه برخی واحدها در کشور برای توسعه از سرمایه گذاری با نرخ بالا استفاده کردند که بازگشتش با مشکل مواجه است و این مشکل در کل کشور وجود دارد ولی در استان کرمان بیشتر مشاهده کردیم و حتما با مسؤولان نظام بانکی گفت و گویی در راستای حل این مشکل انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: البته مشکلاتی در تامین سرمایه اولیه نظام بانکی وجود دارد که این نظام بانکی از قدرت کافی برای پرداخت منابع لازم برای استفاده بخش صنعت برخوردار نیست ولی امروز از مجموعه منابع موجود تسهیلات بانکی قریب به ۳۳ درصد به بخش صنعت اختصاص پیدا کرد که بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار این میزان به ۴۰ درصد افزایش پیدا کند .
وی خاطرنشان کرد: نرخ سود تسهیلات اعطایی بانکی برای فعالیتهای تولیدی و صادراتی رقابتی نیست و رقبایشان در بازار با هزینه های کمتر حاضر هستند و یکی از اقداماتی که دولت انجام داده این است که در بودجه سال ۹۷ ردیفی برای کمک های فنی و اعتباری پیش بینی کرده که با تصویب در مجلس شورای اسلامی و در اختیار قرار گرفتن این اعتبار منابعی تحت عنوان یارانه سود تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی صادراتی اعطا خواهد شد که در این صورت می تواند کمکی باشد در جهت رفع مشکلات واحدهای تولدی است که مشغول به کار هستند.

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،منابع بانکی،صنعت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :