۵۰درصد افراد جامعه به چاقی و اضافه‌ وزن مبتلا هستند/زیرساخت‌های نظام سلامت افزایش پیدا کند

  • شناسه خبر: 38772
۵۰درصد افراد جامعه به چاقی و اضافه‌ وزن مبتلا هستند/زیرساخت‌های نظام سلامت افزایش پیدا کند

معاون وزیر بهداشت گفت: ۵۰ درصد جمعیت کشورمان یا چاقی هستند یا اضافه‌وزن دارند.

معاون وزیر بهداشت گفت: ۵۰ درصد جمعیت کشورمان یا چاقی هستند یا اضافه‌وزن دارند.
به گزارش”روراستی” سیدمحمدهادی ایازی صبح امروز در حاشیه افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت شهری اظهار داشت: رفسنجان از جمله شهرهایی در کشور است که اقدامات خیرخواهانه و نیکوکارانه توسط مردم زیاد انجام می‌شود.
وی بیان داشت: مسئله سلامت یک دغدغه جدی است و با توجه به اینکه جامعه ما به سمت میان‌سالی و سالمندی پیش می‌رود قاعدتا مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی افزایش پیدا می‌کند بنابراین باید تلاش کنیم زیرساخت‌های نظام سلامت افزایش پیدا کند.
معاو وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: محدودیت‌های منابع مالی زیاد است و راهی نداریم جز اینکه از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم و کمبودها را جبران کنیم.
ایازی خاطرنشان کرد: پیشگیری مقدم بر درمان است و شرط آن این است که مردم به فکر سلامت خود باشند و بدانند چگونه سبک زندگی انتخاب کنند که کمتر بیمار شوند.
وی ابراز داشت: تحرک، نوع غذا و..باید رعایت شود به ویژه نسل جوان امروز باید این مسائل را بیشتر رعایت کند در جامعه ما بالغ بر ۵۰ درصد مردم یا چاق هستند یا اضافه‌وزن دارند و ریشه خیلی از بیماری‌ها چاقی است و نزدیک به پنج میلیون نفر افراد در جامعه ما دیابت دارند و همین تعداد در آستانه دیابت هستند.
ایازی بیان کرد: قبل از طرح تحول نظام سلامت در هر سال ۶۰۰ هزار نفر در کشور به واسطه بیماری فقیر می‌شدند الان طرح مشکل را تا حدی برطرف کرده است.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کاهش هزینه‌های پرداختی برای درمان افزود: اگر چه این خدمات ارائه شده اما باید کاری کرد افراد بیمار نشوند اجتماعی‌شدن نظام سلامت بدین معناست که مردم مراقب سلامت خود باشند.
وی عنوان کرد: ۵ درصد از مردم جمعیت‌مان نیاز به اقدامات درمانی دارند اما قریب به ۸۰ درصد اعتبارات ما برای این ۵ درصد هزینه می‌شود باید تا می‌توانیم این ۵ درصد را کاهش دهیم و این مهم با مشارکت مردم میسر می‌شود.
ایازی اظهار کرد: ریشه بسیاری از بیماری‌ها در مصرف دخانیات و مواد مخدر و مصرف قلیان است و مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت در تعامل با مردم این نکات را متذکر شوند و فرهنگ‌سازی کنند.
وی در پایان از خدمات دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان قدردانی کرد.

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،چاقی،اضافه وزن
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :