راه اندازی تصفیه خانه آب در رفسنجان

  • شناسه خبر: 38813
راه اندازی تصفیه خانه آب در رفسنجان

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: برای حذف آرسنیک آب رفسنجان تصفیه خانه ای بالای شهر رفسنجان ایجاد می شود تا آب سالم به مردم برسد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: برای حذف آرسنیک آب رفسنجان تصفیه خانه ای بالای شهر رفسنجان ایجاد می شود تا آب سالم به مردم برسد.
به گزارش”روراستی” احمد انارکی‌محمدی شامگاه شنبه در نشست خبری به موضوع آلایندگی دود کارخانه مس سرچشمه اشاره و اظهار داشت: پیگیر این موضوع هستیم و قرار است یک درصد از محل درآمد مس به نقاطی که از ناحیه دود سمی این کارخانه آسیب می‌بینند اختصاص یابد که این موضوع اگر به تصویب شورای نگهبان برسد اجرایی خواهد شد.
وی بیان داشت: در بحث این آلایندگی سال‌هاست که مس باید خسارت در این زمینه را پرداخت کند که کوتاهی شده و باید کارشناسی شود کارشناسی در این زمینه جذب خواهیم کرد تا خسارات پیرامون محیط‌زیست، حیات‌وحش، مراتع و روستاها، بیماری‌هایی که مردم دچار می‌شوند و … ارزیابی کنند سپس خسارت واقعی بیان و اخذ شود.
آرسنیک آب رفسنجان ۱۵ برابر حد مجاز است
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث آرسنیک آب رفسنجان ۱۵ برابر حد استاندارد است و برای برطرف‌کردن این معضل باید تدابیری اندیشیده شود.
وی گفت: برای این مشکل تصفیه‌خانه‌ای در بالای شهر رفسنجان ایجاد می‌شود تا آب سالم و بدون آرسنیک تحویل مردم شود.
انارکی‌محمدی با اشاره به مالیات در رفسنجان افزود: سال گذشته مالیات شهرستان را ۳۱ درصد افزایش داده‌اند این در حالی است که باید مالیات شهرستان ۶ درصد باشد.
وی با اشاره به تک‌محصولی‌بودن اقتصاد شهرستان رفسنجان گفت: در بحث های دیگر مانند صنعت و ایجاد کارخانه‌ها و احیای گردشگری و دیگر موارد ورود نکردیم و برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری که در رفسنجان بیداد می‌کند قرار است دولت برای روستاییان یک هزار و۵۰۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص دهد و در روستاها و مناطق محروم اشتغال ایجاد شود که در این زمینه متقاضیان روستایی می‌توانند تسهیلات با سود بین ۴ تا ۸ درصد را دریافت کنند.
وی همچنین در مورد انتقال آب از خلیج‌فارس ابراز داشت: در بندر گچین و بندر خمیر و غرب بندرعباس ۴۰ درصد آب شیرین‌کن‌ها نصب شده و سه خروجی آب داریم که آب به سمت رفسنجان هدایت شود.
وی عنوان کرد: هزینه اجرای این طرح ۶ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

غفلت دولت‌ها از رفسنجان به دلیل وجود خیّرانی که دارد
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ۴۱ هزار طرح از یک تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در کشور داریم که رفسنجان طرح ملی در این زمینه ندارد، رفسنجان به دلیل داشتن خیران نامدار، دولت به آن توجهی نکرده است بنابراین جزء شهرهای برخوردار به حساب می‌آییم.
وی ادامه داد: باید زیرساخت‌ها فراهم شود مانند صنایع پایین‌دستی مس برای اشتغالزایی ایجاد شود و نیز مسیر ریلی و هوایی و … هم فراهم باشد تا هم زمینه اشتغال ایجاد شود هم رونق را شاهد باشیم.
انارکی‌محمدی در مورد ورزش شهرستان بیان کرد: تنها استادیوم ورزشی رفسنجان که سابقه ۴۰ ساله دارد تخریب شده و چمن ندارد که باید احیا شود، سالن ورزشی ۹ دی هم در حال تکمیل است، قرار است از محل ۲۷ صدم درصد ارزش‌افزوده ورزش برای ورزش بانوان درصدی اختصاص یابد.
**جاده رفسنجان- نوق دومین جاده پرخطر استان کرمان
وی در ادامه به بحث جاده‌ها اشاره و تصریح کرد: بزرگترین معضل رفسنجان جاده‌ها هستند، دومین جاده حادثه‌خیز استان کرمان محور نوق به رفسنجان است که باید برای برطرف‌کردن نقاط حادثه‌خیز در این محور چاره‌اندیشی شود بنابراین این محور در دست دوبانده‌شدن است.
انارکی‌محمدی اظهار کرد: محور نوق به بافق یزد نیز در حال دوبانده‌شدن و احداث است و این مسیر کوتاه می‌شود و از ۲۳۰ کیلومتر به ۷۰ کیلومتر مستقیم رسیده است.
وی با اشاره به روشنایی ورودی کرمان به رفسنجان تصریح کرد: تکنولوژی برق به‌روز شده و امسال در بیش از ۲۸ روستا روشنایی معابر و ورودی روستاها انجام شده است.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر مدیریت صحیح منابع آبی به دلیل کمبود آب اظهار داشت: طی سال‌های اخیر دولت برای صرفه‌جویی در بحث آب به کشاورزان جهت اجرای طرح‌های آبیاری تحت‌فشار بودجه‌ها و اعتبارات بلاعوض تخصیص داده و امسال برای اجرای آبیاری زیرسطحی نیز از هکتاری ۷ میلون تومان به هکتاری ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته که این اعتبار را دولت به کشاورزان بلاعوض اعطا می‌کند و لازم است کشاورزان به جهاد کشاورزی محل خود مراجعه نمایند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست خبری در مورد ۴۰ هزار هکتار زمین بدون سند که در این شهرستان وجود دارد، توضیح داد: صاحبان این زمین‌ها می‌توانند با مراجعه از مزایای تسهیلات اجرای پروژه‌های تحت‌فشار بهره‌مند شوند.

انارکی‌محمدی به بخشودگی جرایم بانکی اشاره و بیان کرد: سال گذشته ۷۴ هزار میلیارد تومان به بحث های کشاورزی، زلزله، سیل و حوادث غیر مترقبه اختصاص داده شده که اگر مردم اصل پول تسهیلات بانکی را پرداخت کنند و جرایم بانکی بخشیده می‌شود.
وی همچنین به راه‌اندازی بورس پسته در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این کار بزرگی در صنعت پسته است و طی ۳ الی ۴ سال آینده طول می‌کشد تا جا بیفتد و مردم و کشاورزان از این سامانه بهره‌مند شوند و این موضوع باید در دبستان و ابتدایی به دانش‌آموزان آموزش داده شود تا در آینده از این روش برای سودآوری در پسته این محصول ارزآور استفاده کنند.
وی در پایان از مردم رفسنجان خواست تا در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند و با حضور خود مشت محکمی بر دهان دشمنان بزنند و توطئه‌های دشمن را خنثی کنند.

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،آب،آرسنیک،تصفیه خانه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :