فعالیت ۳۳ هسته در مرکز رشد دانشگاه ولی عصر

  • شناسه خبر: 39124
فعالیت ۳۳ هسته در مرکز رشد دانشگاه ولی عصر

دبیر استارت‌آپ ویکند پسته رفسنجان گفت:مرکز رشد دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان ۳۳ هسته فعال دارد.

دبیر استارت‌آپ ویکند پسته رفسنجان گفت:مرکز رشد دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان ۳۳ هسته فعال دارد.

به گزارش” روراستی“حسین کاظمی صبح امروز در حاشیه برپایی نمایشگاه دستاودهای مرکز رشد دانشگاه اظهار داشت: در این برنامه دو دسته مخاطب عمده داریم که صاحبان کسب و کارهای خرد و دانشجویان و ایده‌پردازان هستند که با شناختی که از بازار فعالیت پسته به دست می‌آورند ایده‌هایی استخراج کنند و مبنای شکل‌گیری کسب و کارشان شود.

وی بیان داشت: استارت‌آپ ویکند پسته از ۱۶ تا ۱۸ اسفندماه برگزار می‌شود و هدف اصلی آن شناسایی ایده‌هایی است که در زمینه فرآوری، فروش و تجارت پسته وجود دارد و قرار است دانشگاه ولی‌عصر(عج) از این ایده‌ها حمایت معنوی کند تا ایده‌ها به کسب و کارهای ارزشمند تبدیل شود.

کاظمی با بیان اینکه قراربود استارت‌آپ ویکند پسته از امروز کلید بخورد اما به دلیل اینکه ایده‌ها کمیت و کیفیت بیشتری داشته باشند و فرصت اطلاع‌رسانی بیشتری باشد این پیش‌رویداد برگزار می‌شود، افزود: در این پیش‌رویداد نظرات بازاریان و صاحب‌نظران در مورد فرصت‌ها و چالش‌ها ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: از ۱۵ تا ۱۸ اسفندماه نمایشگاه فرآورده‌های پسته‌ای خانگی برگزار می‌شود و اهمیت آن این است که ما مزیت نسبی داریم چراکه میراث فرهنگی غنی در تولید فرآورده‌های پسته‌ای داریم  و در خانواده‌ها این محصولات مصرف می‌شود وامکان تجاری‌سازی دارد.

کاظمی خاطرنشان کرد: فرآرده‌های پسته اشتغالزایی زیادی دارد و فرآورده‌های خانگی پسته به دلیل ماهیت نوآورانه‌ای که دارند می‌توانند با صنایع دیگر پسته ازجمله بسته‌بندی رقابت کنند.

وی ادامه  داد: از آن‌جا که در تولید پسته ناکارآمدی‌هایی وجود دارد یکی از راه‌های جبران چرخه تولید این است که به بخش فرآورده‌ها تأکید شود و این نمایشگاه فرآورده‌های پسته‌ای ارزشمند است و چالشی که در برگزاری آن وجود دارد این است که شاید آن‌طور که باید فرهنگ کارآفرینی وجود ندارد و چنین کسب و کارهایی باید بیشتر مورد احترام قرار گیرند.

دبیر استارت‌آپ ویکند پسته بیان کرد: در این پیش‌رویداد در مورد بازار پسته، چشم‌انداز تجارت پسته ایران و جهان، وضعیت صادرات و چشم انداز آینده و مشکلات و راه‌حل‌ها، حلقه‌های سودآور و اینکه در زنجیره تولید و ارزش پسته چه کسب و کارهایی سودآور هستند بحث می‌شود و نیز در حوزه فرآوری و تولید محصولات پسته چه محصولاتی می‌توان تولید کرد، راهکار داده می‌شود.

وی یادآور شد: در قالب این برنامه از محصولات و فرآورده‌های شرکت‌های زیرپوشش مرکز رشد واحدهای فناور رونمایی می‌شود.

کاظمی عنوان کرد: در مرکز رشد دانشگاه ۳۳ شرکت فعال است که ۱۶ شرکت به مرحله رشد رسیدند و ۱۷ شرکت در مرحله پیش‌رشد رسیدند. مرکز رشد ایده‌های خام و اولیه را دریافت و استعدادها را شناسایی و تبدیل به کسب و کارهای ارزشمندی می‌شوند و در بازار رقابت می‌کنند.

 

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،استارت‌آپ، ویکند، پسته
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :