مس باید پاسخگوی مطالبات اجتماعی مردم رفسنجان باشد

  • شناسه خبر: 39217
مس باید پاسخگوی مطالبات اجتماعی مردم رفسنجان باشد

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به خارج کردن منابع ملی از منطقه، مس باید مطالبات اجتماعی مردم رفسنجان را پاسخگو باشد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به خارج کردن منابع ملی از منطقه، مس باید مطالبات اجتماعی مردم رفسنجان را پاسخگو باشد.

به گزارش “روراستی“احمد انارکی محمدی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان به میزبانی بخش نوق به مشکلات آب شهری و روستایی این شهرستان اشاره و اظهار داشت: فرسودگی لوله ها با قدمت ۵۰ ساله به مبلغ زیادی برای تعویض نیاز دارد اما ضرورت دارد در این زمینه اقدامی صورت گیرد.

وی بیان داشت: آرسنیک آب در برخی از نقاط شهرستان بیش از ۱۵ برابر حد مجاز است که سرطان زاست و وزیر نیرو هم متعجب شد که چرا تا به حال اقدامی صورت نگرفته است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با پیگیری انجام شده با کمک صنایع مس تصفیه خانه ای در منطقه داشته باشیم و انتظار ما از شرکت آب این است که در بخش آب آشامیدنی مطالبات مردم را مدنظر قرار دهد.

وی تصریح کرد: در حوزه کم کردن پروانه ها و جریمه ها هم در بخش کشاورزی باید کمک شود ضمن اینکه مدیریت آب امری مهم است که اگر آب های موجود بهینه مصرف  نشود تا ۱۰ سال آینده ته آب سفره ها بالا می آید.

انارکی محمدی خاطرنشان کرد: تا ۲۰ سال آینده یک چهارم آب ها در   کشور می ماند امسال ۵۰ درصد سال قبل در کشور بارندگی داشتیم و ما اولین کسانی هستیم که صدمه می خوریم.

انارکی محمدی با اشاره به اینکه بیش از ۹۴ درصد آب ها در کشور در بخش کشاورزی صرف می شود، افزود: خیلی از این آب ها هم هدر می رود چون از روش های درست آبیاری استفاده نمی شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آلایندگی مس مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده و شرکت به این عظمت قطعا باید برای مردم منطقه کار کند اینکه می گویند جاده با هزینه ۲۰۰ میلیارد تومان احداث کردیم خودتان دارید از این جاده استفاده می کنید و این کمترین کاری بوده که بعد از سال های سال انجام دادید.

انارکی محمدی ابراز داشت:حتی اگر مس آلایندگی هم نداشته باشد منابع ملی از این  منطقه خارج می شود سالانه ۱/۲ میلیارد دلار صادرات مس است سهم مردم رفسنجان چقدر است.

وی اضافه کرد: مس باید امروز پاسخگوی مطالبات اجتماعی مردم باشد همچنین گفته می شود در تأمین قطعات و ملزومات مس رفسنجان ظرفیتی ندارد در حالی که این ظرفیت و زیرساخت را باید مس ایجاد می کرد و آمایش خود مس باید این کار را انجام  می داد.

انارکی محمدی با بیان اینکه دولت با وجود ۱۲ درصد سهم اما کل تصمیم گیری را انجام می دهد عنوان کرد: اصل ۴۴ اجرا شده اما با چه وضعیتی، دست دولت در جیب بخش خصوصی است کارخانه ها یکی پس از دیگری تعطیل شده است.

وی در ادامه  با تأکید بر اینکه مدیران پروازی که رفت و آمد می کنند نه برای خودشان خوب است نه برای مردم، تصریح کرد: مدیر باید محل زندگی اش در کنار محل کارش باشد مثلا اگر زلزله شد بخشدار در محل باشد نه اینکه محل زندگی اش دور از بخش باشد.

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،مس،مطالبات ،اجتماعی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :