برگزاری جشنواره «بستنی» در کبوترخان رفسنجان

  • شناسه خبر: 39803
برگزاری جشنواره «بستنی» در کبوترخان رفسنجان

بخشدار مرکزی رفسنجان گفت: دومین روز عید فطر جشنواره بستنی کبوترخان برگزار می شود.

بخشدار مرکزی رفسنجان گفت: دومین روز عید فطر جشنواره بستنی کبوترخان برگزار می شود.

به گزارش”روراستی” مصطفی بخشی افزود: روستای کبوترخان از گذشته تا به امروز در بخش‌های مهمی از جمله کشاورزی و کشت پسته زبان‌زد بوده و امروز بستنی این روستا معروفیت خاصی پیدا کرده به طوری که اکثر مسافران این مسیر حتما از بستنی این منطقه استفاده می‌کنند.
وی بیان داشت: روستای کبوترخان در مسیر جاده ترانزیتی قرار گرفته و در رفسنجان هیچ روستایی نیست به این وسعت که در مسیر جاده ترانزیت قرار گرفته باشد و از این مزیت برای کبوترخان باید به خوبی استفاده شود.
بخشدار مرکزی به کاروانسرا، یخدان و عمارت کیاخسرو در کبوترخان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه صنعت گردشگری از صنایع درآمدزاست می توان این مناطق را احیا کرد و به عنوان یک مبنع درآمد برای روستا دانست و با حضور گردشگران از آن بهره‌مند شد.
وی خاطرنشان کرد: احیای کاروانسرای این منطقه با کمترین هزینه بیشترین درآمد را می‌تواند برای روستا داشته باشد و با کمک سرمایه‌گذار این مهم میسر می‌شود.
بخشی با اشاره به بازدید ۳۷ هزار نفر از منطقه اودرج تصریح کرد: این تعداد بازدید موجب شد درآمد زیادی برای روستا کسب شود همچنین خانه‌های بوم‌گردی درآمد زیادی برای صاحبان آن ایجاد کرد که در سال‌های آتی در منطقه کبوترخان هم می‌توانیم شاهد این کسب درآمدها باشیم.
وی ابراز داشت: غذاهای محلی در خانه‌های بوگردی مورد استقبال زیاد مسافران و گردشگران قرار گرفت که در منطقه کبوترخان هم این ظرفیت وجود دارد و با فراهم کردن زمینه آن به این هدف دست خواهیم یافت.
بخشی در ادامه به برگزاری جشنواره بستنی کبوترخان اشاره کرد و اظهار کرد: جشنواره بستنی در کبوترخان بهانه‌ای برای معرفی منطقه کبوترخان برای گردشگران و میهمانان این جشنواره خواهد بود.
بخشدار مرکزی رفسنجان با تأکید بر همت‌داشتن مردم و شورای این روستا گفت: ما هم با تمام توان پشتیبانی می‌کنیم تا بتوانیم ظرفیت‌های این روستا را مورد استفاده قرار دهیم.
وی تصریح کرد: برای جشنواره بستنی کبوترخان باید مجموعه‌های تاریخی آماده باشند و در حاشیه جشنواره نمایشگاه تولیدات روستایی و حتی تولیدات شهرستان برپا می‌شود همچنین بازی‌های بومی‌ محلی هم از دیگر برنامه‌های جشنواره بستنی خواهد بود.
بخشدار مرکزی رفسنجان همکاری برخی مدیران شهرستان از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جهاد کشاورزی و… را برای جشنواره بستنی فراخواند و بیان کرد: در جشنواره بستنی همه برای معرفی روستای کبوترخان تلاش کنند.
وی بیان داشت: دومین روز از تعطیلات عید فطر امسال جشنواره بستنی کبوترخان برگزار می‌شود و در کنار این جشنواره نمایشگاه تولیدات روستا برپا خواهد شد تا هم ظرفیت‌های منطقه به نمایش گذاشته شود و هم درآمدی برای اهالی روستا کسب شود.
برچسب ها:
رفسنجانف روراستی، جشنوار، بستنی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :