بی مهری قانون گذاران به آموزش و پروش

  • شناسه خبر: 39848
بی مهری قانون گذاران به آموزش و پروش

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: متأسفانه گاهی وقت‌ها بعضی از سیاستمداران، قانون‌گذاران و دولتمردان درک درستی از اهمیت تعلیم و تربیت و آموزش پرورش پیدا نمی‌کنند که در اینگونه مواقع نگاه‌مان به فکر و کمک خیران بیشتر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: متأسفانه گاهی وقت‌ها بعضی از سیاستمداران، قانون‌گذاران و دولتمردان درک درستی از اهمیت تعلیم و تربیت و آموزش پرورش پیدا نمی‌کنند که در اینگونه مواقع نگاه‌مان به فکر و کمک خیران بیشتر می‌شود.

به گزارش “روراستی” محمد محسن‌بیگی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از خیران مدرسه‌ساز شهرستان رفسنجان اظهار کرد: از خیران و نیکوکارانی که در راستای کمک به تعلیم و تربیت، فرهنگ و ادب و تربیت انسان‌ها برای ایجاد اندیشه‌های بزرگ در سطح جامعه گام برداشتند قدردانی می‌کنم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: کسانی که به روش‌های غلط و غیرانسانی هم متوسل می‌شوند آن‌ها هم چون نتوانستند روح و روان خود را در مسیر درستی قرار دهند گرفتار آرامشی شدند که از راه غلط به آن‌ها می‌رسد.

وی تصریح کرد: آرامش و راحتی دیگران هم به انسان احساس لذت می‌دهد با توجه به اینکه انسان‌ها علاقه‌مند به پس‌انداز هستند افراد نیکوکاری هستند که با کمک به دیگران برای آخرت خود پس‌انداز می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اضافه کرد: کمک به ساخت مدرسه صدقه جاریه‌ای است که مرتب به آن سود تعلق می‌گیرد و این سود همان عمل نیکی است که انسان برای خود به دنیای آخرت می‌فرستد.

وی ابراز داشت: گاهی افراد کار خیر و عام‌المنفعه‌ای  به نیت دیگران انجام می‌دهند که علاوه بر اینکه منفعتش به آن شخص می‌رسد خود انسان هم ذی‌نفع است.

محسن‌بیگی با بیان اینکه دین مبین سلام به تربیت خیلی اهمیت داده و مقدمه تربیت دانش و آگاهی است، افزود: اولین آیه‌ای که خداوند به پیامبر(ص) نازل می‌کند آموختن است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: این دو نکته (ترویج علم، ادب و دانش و پاک‌کردن مال) در مورد خیران صدق می‌کند و این قدم‌های خیر قابل ستایش است  و امیدواریم این فرهنگ در جامعه به اندازه‌ای گسترده شود که نیازمند به بخشی از نگاه‌های دولتی و سازمانی نباشیم.

وی با اشاره به اینکه در سیستم دولتی محدودیت‌ها و گاهی وقت‌ها کم‌لطف‌هایی وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه بعضی وقت‌ها عدم تشخیص درست هم وجود دارد و آموزش و پرورش در اولویت قرار نمی‌گیرد و بعضی از سیاستمداران، قانون‌گذاران، دولتمردان و…درک درستی از اهمیت تعلیم و تربیت و آموزش پرورش پیدا نمی‌کنند که در اینگونه مواقع نگاه‌مان به فکر و کمک خیران بیشتر می‌شود.

محسن‌بیگی خاطرنشان کرد: هر قدمی که در مجموعه آموزش و پرورش برداشته می‌شود حتما آثار با برکتی می‌گذارد چراکه هیچ کس برای اندیشه‌ها، تفکرات و استعدادها نمی‌تواند قیمت تعیین کند و آن‌ها را محدود به زمان و مکان کند.

وی تأکید کرد: امکان ندارد ما بتوانیم منابع معدنی، نفتی و… را با شخصیت‌های بزرگ مقایسه کنیم کاری که در آموزش و پرورش انجام می‌شود ساختن انسان‌هاست.

این مسؤول با اشاره به اینکه تمدن‌ها بدون تعلیم و تربیت به وجود نیامدند، ادامه داد: در دوران جدید با تنوعی که در علوم اتفاق افتاده و کشفیات و فن‌آوری‌های نوین و دانش‌های جدیدی که امروز دنیا را تسخیر می‌کند نیاز داریم در حوزه تعلیم و تربیت سرمایه‌گذاری بیشتری کنیم.

وی بیان داشت: اگر نتوانیم از تجربیات گذشته تمدن و منابع موجود طبیعی استفاده کنیم و تفکرات جدیدی شکل دهیم به سمت اضمحلال پیش خواهیم رفت و دیگران تمدن جدیدی شکل می‌دهند بنابراین باید دست به ست هم دهیم و تشخیص دهیم نیاز واقعی کجاست.

محسن‌بیگی خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از ریخت و پاش‌هایی که هست دردی از جامعه درمان نمی‌کند و اگر خوب بتوانیم تشخیص دهیم نیاز واقعی کجاست هیچ جایی بهتر از آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت پیدا نخواهیم کرد.

 

 

برچسب ها:
رفسنجانف روراستی، بی مهری، آموزش
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :