احداث پلی‌کلینیک درمانی برای کارگران رفسنجان

  • شناسه خبر: 41673
احداث پلی‌کلینیک درمانی برای کارگران رفسنجان

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: زمین و نقشه‌برداری پلی‌کلینیک درمانی برای کارگران رفسنجان آماده شده و به محض دریافت مجوز وزارت بهداشت تا شهریور ماه امسال، کار اجرایی آن آغاز می‌شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: زمین و نقشه‌برداری پلی‌کلینیک درمانی برای کارگران رفسنجان آماده شده و به محض دریافت مجوز وزارت بهداشت تا شهریور ماه امسال، کار اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش “روراستی” احمد انارکی‌محمدی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با نمایندگان جامعه کارگری و کارفرمایان رفسنجان با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه قانون کار باید راحت باشد، اظهار داشت: با توجه به قانون کار فعلی که داریم، کارفرمایان خوب کار می‌کنند و با این وضعیت بیمه و مالیات و طلب‌هایی که از دولت دارند به نوعی ایثار می‌کنند.

وی بیان داشت: قانون کار کنونی سخت است و باید به روز شود و در این راستا اطلاعات شفاف و جدیدی نیاز دارد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعضی پیمانکاران از دولت طلب دارند و پیمانکاری که ۲۰ میلیارد تومان طلب دارد یک ضمانت ۲۰۰ میلیونی نمی‌تواند بگیرد.

ضرورت حذف یارانه دهک‌های بالا

وی تصریح کرد: یارانه دهک‌های بالا باید حذف شود، دور تا دور شهرستان رفسنجان افرادی داریم که به نان شب محتاج هستند و رفسنجان فقط اسمی دارد.

انارکی‌محمدی با اشاره به اینکه مجتمع مس سرچشمه را داریم، اما هیچ منافعی از این مجتمع به سمت رفسنجان هدایت نشده است، اضافه کرد: تمام صنایع پایین دستی مس از نقاط دور کشور دوباره به خود ما فروخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مس باید تا شعاعی که آلایندگی دارد حمایت می‌کرد و مسؤولیت اجتماعی خود را انجام می‌داد و نسبت به سهم رفسنجان این موضوع باید عملیاتی می‌شد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر زیرساخت‌های خوبی ایجاد شده که باید از این ظرفیت استفاده شود و ۵۰۰ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی که به صنایع پایین دستی مس اختصاص داده شده می‌تواند سهم خوبی از تولید و اشتغال داشته باشد.

وی ابراز داشت: پروژه گلوله‌زنی که از چند سال پیش آغاز شده تا سال آینده بهره‌برداری می‌شود، این پروژه از مصارف مس است که در حال حاضر از اصفهان تأمین می‌شود.

امسال صدمه شدیدی در بخش کشاورزی دیدیم

انارکی‌محمدی در ادامه با تأکید بر اینکه امسال در بخش کشاورزی صدمه شدیدی دیدیم و حداقل ۱۳۰ هزار نفر تا ۱۴۰ هزار نفر کارگر بیکار می‌شوند، تصریح کرد: هر هکتار سالانه، ۸۸ کارگر نیاز دارد از طرفی بیکاری کارگران تبعات امنیتی به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه امهال دو ساله وام‌های کشاورزی یک مرحله امیدواری برای کشاورزان است، افزود: تلاش داریم بیمه پایه کشاورزی را هم بگیریم.

انارکی محمدی بیان کرد: به دلایل ساختارشکنانه آمریکا و پشتیبانی لابی صهیونیست در جنگ اقتصادی و فشار اقتصادی هستیم، باید کنار هم قرار بگیریم و مشکلات را برطرف کنیم.

وی همچنین بخشی از مشکلات کشور را ناشی از خودتحریمی عنوان کرد و مشکل تأمین مواد اولیه و عدم همکاری بانک‌ها را یادآور شد.

انارکی‌محمدی گفت: رفسنجان با وجود جمعیت کارگری بالا، اما مجموعه ورزشی در خور شأنی ندارد و با کمک مس که یکی از مسؤولیت‌های اجتماعی‌اش است مجموعه ورزشی کارگری پیگیری می‌شود، ضمن اینکه در محله‌های رفسنجان به صورت منطقه‌ای زمین چمن یا سالن‌های ورزشی پیش‌بینی شده است.

پلی‌کلینیک درمانی کارگران رفسنجان احداث می‌شود

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی همچنین از اخذ دستور احداث پلی‌کلینیک درمانی برای کارگران رفسنجان یاد کرد و توضیح داد: زمین آن تأمین و نقشه‌برداری شده و به محض دریافت مجوز وزارت بهداشت که قرار است تا شهریور امسال اخذ شود، کار شروع خواهد شد.

وی در بحث انتقال آب از خلیج فارس عنوان کرد: قرار است هفت بانک بزرگ کشور در این زمینه کمک کنند، ۴ هزار میلیارد تومان پول آب شیرین‌کن و تصفیه‌خانه‌هاست و ۱۴ هزار میلیارد تومان هزینه انتقال آب از بندرعباس تا یزد است.

انارکی‌محمدی افزود: اگر شرایط ایده‌آل باشد تا پایان سال آینده آب می‌رسد که برای صنعت است و فقط بخشی از آن برای کشت‌های گلخانه‌ای استفاده می‌شود.

برچسب ها:
احداث پلی کلینیک رفسنجان کارگری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • شهروند

    دوباره نزدیک انتخابات مجلس ، مسئولین و خصوصا جناب نماینده به یاد مردم افتادند و وعده ها شروع شد این چند سال بعد از انتخابات کجا بودی جناب نماینده....؟؟؟؟