با حضور مدیرکل بانوان استانداری

همایش «مسجد، محله و کارآفرینی» در رفسنجان برگزار شد

  • شناسه خبر: 42182
همایش «مسجد، محله و کارآفرینی» در رفسنجان برگزار شد

با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، نخستین همایش «مسجد، محله و کارآفرینی» در رفسنجان برگزار شد.

با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، نخستین همایش «مسجد، محله و کارآفرینی» در رفسنجان برگزار شد.

به گزارش “روراستی” اولین همایش مسجد، محله و کارآفرینی به همت مؤسسه کاریابی مهارت با حضور حسینی مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور امام جمعه رفسنجان در این همایش با گرامیداشت ایام ذیحجه اظهار داشت: هر چه در کارها جدیت بیشتری داشته باشیم موفقیت به همراه خواهد بود پایدار کردن اشتغال علاوه بر مدیریت حمایت همه‌جانبه مسؤولان اعم از دولت، مجلس و دستگاه قضائی را می‌طلبد.

وی بیان داشت: اگر دولت‌ها اصل ۴۴ قانون اساسی را با جدیت دنبال می‌کردند و این اصل به طور ۱۰۰ درصد نهادینه می‌شد و در این ۳۰ سال بخش خصوصی ۱۰۰ درصد فعال می‌شد امروز مشکلی نداشتیم.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه متأسفانه میلیون‌ها جوان فارغ‌التحصیل دختر و پسر داریم که بیکار و جویای کار هستند، افزود: دولت امروز چابک است اگر بخواهد از این چابک‌تر شود تمام بودجه را می‌بلعد و هرچه بودجه هست صرفه خودش می‌شود.

وی ادامه داد: دولت باید کوچک شود و جنبه مدیریتی داشته باشد و به زیرساخت‌های کشور بپردازد و بخش خصوصی هم فعال شود و دولت از آن حمایت کند.

رمضانی‌پور خاطرنشان کرد: از تمام ظرفیت‌های شهرستان برای ایجاد اشتغال پایدار استفاده شود به ویژه کمیته امداد امام خمینی(ره) با بودجه‌ خوبی که در بحث اشتغال در اختیار دارد، می‌تواند اشتغالزایی خوبی کند و همه باید کمک کنیم.

برای برطرف‌کردن مشکلات اقتصادی وحدت لازم است

حسینی مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز در این همایش زن را محور خانواده دانست و اظهار کرد: زن در مسائل تربیتی، تحکیم خانواده و هم در زمینه اصلاح الگوی مصرف و کارآفرینی می‌تواند کمک جامعه باشد.

وی بیان کرد: در جامعه در حوزه زنان شاهد مشکلاتی هستیم کانون خانواده به منزله رودخانه‌ای است که به سمت اقیانوسی به نام جامعه در حرکت است اگر آب این رودخانه زلال باشد اقیانوس هم پاک خواهد بود و باید در حوزه مسائل و آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی کنیم.

مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان تصریح کرد: اگر سرچشمه اجتماع که خانواده است و قلب خانواده که مادر است برای آن برنامه فرهنگی و عملیاتی داشته باشیم آسیب‌های اجتماعی را می‌توانیم کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمن نظام خانواده، نظام تعلیم و تربیت و نظام الگوپذیری را هدف قرار داده است نظام خانواده اگر به واسطه انحراف زن سقوط کند، جامعه سقوط می‌کند و محور نظام تعلیم و تربیت معلم است اگر معلم سقوط کند نظام آموزشی سقوط خواهد کرد.

حسینی با اشاره به نظام الگوپذیری گفت: معرفی الگوهایی که در مبانی اسلام هستند باید به درستی صورت گیرد، حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) بهترین الگوهای ما هستند اگر بخواهیم خانواده سالم داشته باشیم باید حواسمان به مادر خانواده باشد.

وی با بیان اینکه اقتصاد را نمی‌توانیم از فرهنگ و اجتماع جدا کنیم، تصریح کرد: برای برطرف‌کردن مشکلات اقتصادی وحدت لازم است اگر همه مردم و مسؤولان کنار هم قرار نگیرند و کارآفرینان را حمایت نکنند نباید انتظار داشته باشیم شعار مقام معظم رهبری اجرایی شود.

حسینی تأکید کرد: معضلات اعتیاد، طلاق و… به معیشت مردم برمی‌گردد سال‌هاست مقام معظم رهبری شعار اقتصادمحوری را مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مسجد، حسینیه و تکایا نباید تنها برای نماز و عزاداری کاربرد داشته باشند، افزود: باید این اماکن پایگاه کارآفرینی در راستای اشتغال پایدار برای دختران و پسران و زنان باشند و هیأت امنای مساجد با سازمان‌های مردم نهاد ارتباط بگیرند و به جوانان ارزش و بها دهند.

این مسؤول متذکر شد: هر مسجدی اگر محله اطراف خود را دریابد حقیقت نماز در عمل را نشان داده است باید مهارت و آموزش‌های لازم در زمینه کارآفرینی صورت گیرد و از کارآفرینان حمایت کنیم.

برچسب ها:
رفسنجان مسجد مهارت همایش
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :