فرماندار رفسنجان عنوان کرد:

اختصاص ۱۸۰۰ هکتار به صنایع پایین دستی مس در منطقه ویژه اقتصادی

  • شناسه خبر: 42336
اختصاص ۱۸۰۰ هکتار به صنایع پایین دستی مس در منطقه ویژه اقتصادی

فرماندار رفسنجان گفت: در منطقه ویژه اقتصادی برای ایجاد صنایع پایین دستی مس ۱۸۰۰ هکتار زمین اختصاص پیدا کرده است.

فرماندار رفسنجان گفت: در منطقه ویژه اقتصادی برای ایجاد صنایع پایین دستی مس ۱۸۰۰ هکتار زمین اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش “روراستی” علیار اسکندری‌نسب فرماندار رفسنجان در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه توانمندی‌ها و نیازمندی‌های مس در بستر اقتصاد مقاومتی، با تبریک دهه ولایت و عید سعید غدیر خم و گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه کار بسیار جالب و خوبی است، بحث اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری از سال ۹۲ به صورت قطعی اعلام می‌کنند شاید کسی تصور نمی‌کرد که راه سخت اقتصادی کشور در پیش است.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری با علم به این موضوع که اقتصاد در کشور در گذر زمان و برنامه‌هایی که دشمن برای ایران دارد با تلاطم مواجه خواهد شد بنابراین در سال ۹۴ ستاد اقتصاد مقاومتی را تشکیل دادند.

اسکندری‌نسب با توضیح اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه ما اینقدر در اقتصاد توانمند شویم و نیازهای خود را بتوانیم تامین کنیم که در تلاطم بازارهای دنیا آسیب نبینیم، ادامه داد: اما آنچه که تصور می‌شود این است که شعارهای سال که مقام معظم رهبری می‌فرمایند متوجه دولت است در حالی که تمام ارکان نظام باید خود را مخاطب این فرمایشات بدانند.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه نگرشی که در مدیریت جدید مس سرچشمه به وجود آمده است این است که اقتصاد مقاومتی به واسطه صنایع مس رفسنجان در شهرستان رفسنجان تبلور عینی داشته باشد، افزود: امروز که این حرکت و این نمایشگاه برگزار شده این کار را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم با حرکتی که صنایع مس رفسنجان در صنایع پایین‌دستی انجام می‌دهد به کارهای بزرگی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: صنایع مس رفسنجان برای توسعه شهرستان و برای برون‌رفت از وضعیت اقتصادی خاص شهرستان می‌تواند در حوزه گردشگری که ظرفیت‌های زیادی در شهرستان وجود دارد، کمک کند.

اسکندری‌نسب گفت: پس از اینکه صنایع مس رفسنجان تصمیم گرفت که در راستای اقتصاد مقاومتی نیازهای خود و صنایع پایین‌دستی خود را در رفسنجان ایجاد کند یک هزار و ۸۰۰ هکتار زمین در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در اختیار آن گذاشتیم.

وی تصریح کرد: در عین حال کارها و خدمات مورد نیاز صنایع مس رفسنجان را با جلساتی که داشتیم تمام نیازهای قابل تامین در شهرستان را برنامه‌ریزی کردیم که از شهرستان تامین شود و اگر نبود از استان و باز هم اگر مقدور نشد از خارج از استان تامین شود.

نماینده دولت در رفسنجان متذکر شد: این دیدگاه و نگرش در مسؤولان مس وجود دارد و پای کار هستند و ممکن است روزهای اول کار به دلخواه ما پیش نرود اما در درازمدت این امر میسر خواهد بود و می‌توانیم با اجرای الگوی اقتصاد مقاومتی در این چارچوب موفق باشیم.

برچسب ها:
پایین دستی رفسنجان صنایع منطقه وِیژه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :