معاون قوه قضائیه:

شفاف‌سازی پیش‌نیاز مبارزه با فساد است

  • شناسه خبر: 42433
شفاف‌سازی پیش‌نیاز مبارزه با فساد است

معاون قوه قضائیه گفت: برای سلامت اقتصادی نیازمند توسعه ثبت رسمی هستیم باید حتما سازوکاری ارائه دهیم اراضی کشاورزی سنددار شوند.

معاون قوه قضائیه گفت: برای سلامت اقتصادی نیازمند توسعه ثبت رسمی هستیم باید حتما سازوکاری ارائه دهیم اراضی کشاورزی سنددار شوند.

به گزرش “روراستی” احمد تویسرکانی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری رفسنجان اظهار داشت: آن‌چه ما امروز به عنوان کارگزاران نظام اسلامی و به عنوان خدمتگزاران به مردم بر عهده داریم وظیفه بسیار خطیری است ما وارث زحمات، تلاش‌ها و ایثارهای جمع کثیری از افرادی هستیم که خون خود را فدا کردند و امروز زمام امور دست ماست.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: در فضایی قرار داریم که دشمن با تمام توان به میدان آمده و ایجاد تردید و یأس در مردم و ایجاد فضایی که از همه ابزار استفاده کند را هدف دارد، دشمن برای به شکست کشاندن این انقلاب که حاصل زحمات و خون‌های فراوانی است که ریخته شده تلاش دارد اما آن چه وظیفه ماست حفاظت درست از این میراث عظیم است در درجه اول آشنایی دقیق به وظایف و مسؤولیت‌ها در همه جهات که بتوانیم در جامعه ایجاد اعتماد کنیم و امید را در مردم ایجاد کنیم.

تویسرکانی خاطرنشان کرد: شهرستان رفسنجان از جهت ظرفیت‌ها و جایگاه، قطب کشاورزی است و در حوزه صنعت فعالیت‌های زیاد و ارزشمندی دارد و حضور مس سرچشمه در این شهرستان نام رفسنجان را در حوزه اقتصادی مطرح کرده است.

آن‌طور که باید نتوانستیم از ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم

این مقام قضائی افزود: باید اذعان کنیم ما آن‌طور که باید و شاید در کشور نتوانستیم از ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم و باید با برنامه‌ریزی و ممارست و ایثار و جانفشانی به ویژه در این برهه حساس تلاش کنیم در جهت رضایتمندی مردم گام برداریم.

وی عنوان کرد: در حوزه ثبت اسناد و املاک کشور که سازمان وسیع حاکمیتی است و تقریبا همه مردم از جهات مختلف با این سازمان ارتباط دارند سعی کردیم از ظرفیت‌ها استفاده کنیم این سازمان با فعالیت بیش از ۱۰۰ سال و بروکراسی بسیار پیچیده وارث صدها میلیون اسناد در بخش‌های مختلف است که همه اذعان دارند علی‌رغم مشکلات و محدودیت‌ها با یک تحول جدی مواجه بودیم در فضایی که کشور ما شاید نیازمند تحول اداری در تمام بخش‌هاست.

ضرورت بهره‌وری در حوزه منابع انسانی

تویسرکانی یادآور شد: باید به بهره‌وری در حوزه منابع انسانی توجه داشته باشیم امروز خروجی منابع انسانی ما در حوزه عملکردی دولت و مجموعه دستگاه‌ها شاید انطباق با هزنیه‌ها ندارد و ما می‌توانیم با دقت، عنایت و توجه به خروجی کار خود و اصلاح وضعیت و رفتار خود به نحوی عمل کنیم با هزنیه کمتر کار بیشتر و بهتر انجام دهیم یکی از معضلات کشور امروز هزینه‌های عظیم بخش اجرایی و اداری کشور است.

وی اضافه کرد: در حوزه منابع و اعتبارات اکثر منابع و اعتبارات صرف حقوق و اعتبارات هزینه‌ای می‌شود و اگر فکر اساسی نشود و توجه به افزایش بهره‌وری و اصلاح شیوه‌های رفتاری نکنیم، نمی‌توانیم در درازمدت این وضعیت را تداوم ببخشیم.

تویسرکانی تأکید کرد: با اصلاح بسیاری از فرآیند‌ها در مجموعه ثبت امروز توانستیم همان خدمات را با هزینه کمتر انجام دهیم و مراجعات مردم و طول زمان پاسخگویی به مردم را کم کنیم.

وی اظهار کرد: در گذشته امکان نداشت رصد کنیم یک فرد در کجا چه میزان ملک دارد و چه رفتاری در حوزه اقتصادی دارد اما زمانی که ثبت شده باشد با سیستم یکپارچه می‌توانیم رصد کنیم در چه نقطه‌ای چه واقعه‌ای صورت گرفته است.

تویسرکانی ادامه داد: اگر بخواهیم کشور توسعه یافته باشیم و اقتصاد مقاومتی را اجرا و مستقر کنیم نیازمند شفاف‌سازی هستیم و اگر بخواهیم با فساد مبارزه کنیم و سلامت اداری را ارتقا دهیم حتما باید شفاف‌سازی کنیم.

معاون قوه قضائیه اظهار کرد: مقابله با فساد اینطور نیست که با نصیحت انجام شود بلکه در مرحله اول باید شیوه‌ها و رفتارها اصلاح شود تا ما بتوانیم جلوی آسیب‌ها را بگیریم و در بخش‌هایی این را تجربه کردیم در یک دستگاه قدیمی(ثبت اسناد واملاک) با انبوهی از سوابق کاری امروز سازمان شفاف شده و با سرعت می‌تواند پاسخگویی کند.

وی با بیان اینکه ما حتما نیاز داریم برای مقابله با توطئه‌های دشمن در هر نقطه‌ای که کار می‌کنیم رصد کنیم که وضعیت خودمان نسبت به گذشته بهبود پیدا کند، ادامه داد: باید بدانیم نفع‌مان برای جامعه چه میزان است و چقدر توانستیم مردم را راضی کنیم و خدمتگزاری را توسعه دهیم.

تویسرکانی بیان کرد: اگر در حوزه اداری مدیریتی و مسؤولیتی هستیم خودمان را رصد کنیم و مردم این معنا را عملا احساس کنند و اگر مردم احساس کنند ما به واقع خدمتگزار هستیم حتما همدردی می‌کنند و اگر موانعی باشد کمک می‌کنند.

برای سلامت اقتصادی نیازمند توسعه ثبت هستیم

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه با اشاره به توسعه تشکیلات اداره ثبت رفسنجان تصریح کرد: با انگیزه یکپارچه‌سازی کشاورزی، کار برطرف کردن مشکل اراضی زیر ۲٫۵ هکتار انجام می‌شود ضمن اینکه اراضی خرد و کوچک، کشاورزی به شکل سنتی در آن مقرون به صرفه نیست.

وی ابراز کرد: ایده ما این بود ما افرادی را که قبل از تصویب قانون خردشدن اراضی یعنی سال ۸۵ تصرفات مفروض داشتند مستثنی کنیم و اجازه دهیم کار پیش برود البته باید تمام تلاش‌مان برای توسعه ثبت رسمی انجام دهیم.

تویسرکانی خاطرنشان کرد: امروز بعضی از هزینه‌هایی که پرداخت می‌شود ناشی از معاملات عادی است که روی یک کاغذ یک ملک به فروش می‌رسد و این فاجعه است در زمان امروز یک اقتصاد نمی‌تواند خود را با این رفتار زنده نگه دارد برای سلامت اقتصادی نیازمند توسعه ثبت رسمی هستیم باید حتما سازوکاری ارائه دهیم اراضی کشاورزی سنددار شوند.

برچسب ها:
اداری رفسنجان شفاف سازی فساد
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :