گزارش راه اندازی اولین دستگاه ایندوسونوگرافی جنوب‌شرق در رفسنجان+عکس

  • شناسه خبر: 42501
گزارش راه اندازی اولین دستگاه ایندوسونوگرافی جنوب‌شرق در رفسنجان+عکس

اولین دستگاه ایندوسونوگرافی جنوب‌شرق کشور در بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) رفسنجان راه‌اندازی شد.

اولین دستگاه ایندوسونوگرافی جنوب‌شرق کشور در بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) رفسنجان راه‌اندازی شد.

به گزارش “روراستی” با حضور مشاور وزیر و مدیر امور ایثارگران وزارت اقتصاد و دارایی کشور و جمعی از مدیران کل استان و مدیران شهرستان رفسنجان اولین دستگاه ایندوسونوگرافی جنوب‌شرق کشور در بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) رفسنجان به بهره‌برداری رسید.

حجت‌الاسلام ثقفی در حاشیه افتتاح اولین دستگاه ایندوسونوگرافی در جنوب‌شرق کشور که به همت اداره امور مالیاتی شهرستان راه‌اندازی شده، اظهار داشت: اگر در کار اخلاص وجود داشته باشد کار پیش می‌رود این خدمت بزرگ نشان می‌دهد خیلی در این زمینه تلاش شده است.

وی بیان داشت: در این شهرستان اگر بخواهید منتظر باشید حرکتی از طرف دولت اتفاق افتد شاید به دلیل بعضی اولویت‌ها در اقصی‌نقاط کشور موفق نمی‌شویم بنابراین در این شهرستان این حرکت نشان می‌دهد هزینه‌ها تهیه شده و همه دخیل هستند و اخلاص وجود داشته است.

مشاور وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به بحث مالیات ارزش‌افزوده و ماده ۱۷۲ تصریح کرد: گاهی دست و بال متولیان امور مالیاتی بسته است به دلیل موقعیت اقتصادی که الان به وجود آمده ما نیاز داریم موضوع جایگزینی مالیات برای نفت هم که در کشور مطرح است از این ناحیه اگر بخواهد تنظیم شود کار سختی بود که دوستان در سازمان امور مالیاتی این موضوع ویژه را پشتیبانی کنند گاهی انتظارات در سفرهای استانی هست که شدنی نیست.

وی خاطرنشان کرد: در سازمان امور مالیاتی مشکلات زیادی وجود دارد اما این گام بزرگی بود که برای راه‌اندازی این دستگاه برداشته شده و نباید به همین بسنده کرد.

علی اسماعیلی‌ندیمی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان رفسنجان نیز در این آیین اظهار داشت: برای انجام کار فوق‌تخصصی نیاز به تجهیزات پیشرفته‌تری داشتیم و سرفصل جدیدی از همکاری مشترک اداره امور مالیاتی، شرکت مس و سایر کسانی که همکاری کردند انجام شد.

انجام مطالعات ۱۰ ساله روی کارکنان شرکت مس در مرکز کوهورت علوم‌پزشکی

وی بیان داشت: مطالعه ۱۰ ساله روی کارکنان مس در مرکز کوهورت علوم‌پزشکی انجام می‌شود تا میزان اثر آلایندگی بر سلامت این کارکنان که از اول شهریورماه آغاز شده انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان رفسنجان با بیان اینکه سال ۹۵ مرادعلیزاده مدیرعامل وقت شرکت ملی صنایع ملی مس ایران تفاهم‌نامه برای خرید دستگاه آنژیوگرافی منعقد و بهمن ۹۶ راه‌اندازی شد، افزود: انتظار و توقع بیشتری از مس است که بسیاری از بیماران نیازمند کاردرمانی هستند غیرقابل اجتناب است که ما سرویس‌دهی می‌کنیم.

وی ادامه داد: برای اولین‌بار ارتباط خوبی بین بخش درمان، صنعت و پژوهش برقرار شد.

وحید میرزایی فوق‌تخصص گوارش عنوان کرد: دستگاه ایندوسونوگرافی است و وارد بدن شده و از داخل بدن سونوگرافی انجام می‌دهد در تشخیص و درمان خیلی از بیماری‌ها کمک می‌کند و تا چند ماه آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: این دستگاه در درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کند، تشخیص‌های پانکراتی انجام می‌دهد و تخلیه راحت کیست پانکراتی را انجام می‌دهد که دیگر نیاز به جراحی ندارد.

فوق‌تخصص گوارش و استادیار دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان توضیح داد: همچنین این دستگاه در تشخیص میزان تهاجم تومور به بافت‌های اطراف کمک کرده و برحسب آن تصمیم بگیریم مریض چگونه جراحی شود هم از دیگر کارهای دستگاه ایندوسونوگرافی است.

شیخ‌اسدی مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان نیز در این مراسم بیان داشت: یک روز دستگاه سی‌تی اسکن نداشتیم با همت خیران این شهرستان این دستگاه تأمین شد که از نقاط مختلف کشور کارشان را در رفسنجان انجام می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه کارهای خیلی خوبی می‌توانیم در استان انجام دهیم و ظرفیت قانونی آن وجود دارد، ادامه داد: با این کار امور مالیاتی و همه طیفی که در این کار سهیم بودند مردم متوجه شوند اگر مالیات می‌دهند خیرشان برای رفاه خودشان می‌رسد و انگیزه‌شان چندبرابر می‌شود.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان با اشاره به اینکه یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان برای خریداری این دستگاه هزینه شده، عنوان کرد: ۲ هزار میلیارد تومان نوع دوم اوراق تسویه وزارت اقتصاد است و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان نوع اول است که ظرفیت مالیاتی بسیار بالقوه است.

شیخ‌اسدی خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی در سطح استان و شهرداری‌ها با ما و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و حوزه مدیریت عمرانی هماهنگ شوند سقف ندارد ما می‌توانیم بخش زیادی از مطالباتی که پیمانکاران از دستگاه‌های اجرایی دارند و از آن‌طرف به بخش بانکی کشور و حوزه مالیاتی کشور بدهکار هستند پایاپا کنیم و چالش‌هایی که در حوزه اقتصادی با توجه به تأمین منابع مالی اولویت اول کشور است را مدیریت کنیم.

وی عنوان کرد: تأکید سرپرست استانداری و ما می‌طلبد در این راستا حرکت کنیم تا اقداماتی که در این زمینه امکان‌پذیر است انجام دهیم تا از این ظرفیت قانونی که برای دستگاه‌های اجرایی از حیث تأمین مالی وجود دارد، استفاده شود.

تزریق ۴۷۷ میلیارد تومان عوارض ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان

سلمانی مدیرکل امور مالیاتی کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: ارزش‌افزوده سال ۹۵ حدود ۳۲۰ میلیارد تومان عوارض به شهردای‌ها و دهیاری‌های استان تزریق کردیم و در سال ۹۶ حدود ۴۷۷ میلیارد تومان و برای عمران و آبادانی تلاش کردیم.

وی عنوان کرد: این خدمت‌ها از محل مالیات‌هاست و پرداخت‌هایی که مس کرده از محل ماده ۱۷۲ است، مس ۷۵ درصد به مردم رفسنجان کمک کرده و هدفش استفاده نیروهای خودش است که از این ظرفیت استفاده می‌کنند.

سلمانی بیان کرد: نه تنها رفسنجانی‌ها بلکه از شهرها و استان‌های همجوار از این دستگاه استفاده خواهند کرد.

برچسب ها:
اولین ایندوسونوگرافی جنوب شرق رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :