روراستی گزارش می دهد:

خیریه زنجیره امید یاری‌گر درمان کودکان بی‌بضاعت

  • شناسه خبر: 43059
خیریه زنجیره امید یاری‌گر درمان کودکان بی‌بضاعت

خیریه زنجیره امید سال‌هاست که گامی بزرگ و ارزشمند در راستای درمان کودکان بی‌بضاعت برداشته و تاکنون بیش از یک‌هزار کودک در استان کرمان را حمایت کرده است.

خیریه زنجیره امید سال‌هاست که گامی بزرگ و ارزشمند در راستای درمان کودکان بی‌بضاعت برداشته و تاکنون بیش از یک‌هزار کودک در استان کرمان را حمایت کرده است.

به گزارش “روراستی” کودکان زیادی در سراسر جهان از بیماری‌های گوناگون چه مادرزادی یا غیر آن رنج می‌برند کشور ما ایران هم از این قاعده مستثنی نیست و کودکان بیمار زیادی داریم که تن رنجورشان سال‌ها با این بیماری دست و پنجه نرم کرده و گاهی از نداشتن پول درمان، بیماری عود کرده و کودک جانش را از دست داده گاهی هم خیریه‌هایی که خیران‌شان هم عمده گمنام هستند به کمک این خانواده‌ها آمدند و کودکان را از مرگ و یا از ناتوانی که قرار است تا ابد گریبانگیرشان باشد نجات داده‌اند.

خیریه زنجیره امید هم سال‌هاست که گامی بزرگ و ارزشمند در راستای درمان کودکان بی‌بضاعت برداشته و خیرانش باقیات و صالحاتی برای خود اندوخته‌اند.

فاطمه خدابخشی مسؤول نمایندگی خیریه زنجیره امید در رفسنجان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این خیریه ۱۱ سال پیش تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در تهران است و در رفسنجان حدود ۸ سال است که فعالیت می‌کنیم و نماینده خیریه در جنوب‌شرق کشور هستیم.

وی تصریح کرد: فعالیت اصلی خیریه زنجیره امید درمان کودکان بی‌بضاعت زیر ۱۸ سال است.

وی بیان داشت: در این مدت ۸ هزار و ۲۰۰ کودک در سه شاخه قلب، ارتوپد و ترمیمی درمان شدند که بیشترین این کودکان از تهران و ۲ هزار و ۶۷۱ نفر تعدادشان بوده و یک هزار و ۶۴ کودک هم از استان کرمان درمان شدند.

خدابخشی با اشاره به اینکه سه سال است که کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی در رفسنجان راه‌اندازی شده است، افزود: کاردرمانی موجب شده بچه‌هایی که حتی توان نشستن نداشتند در نشستن پیشرفت کنند و به سمت سلامت کامل پیش بروند.

وی بیان کرد: اولین کار برای پذیرش کودکان مددکاری و سپس استعلام وضعیت‌شان است و بیماران دسته‌بندی شده کیس‌های پرخطر تحت درمان قرار می‌گیرند بیمارانی که جراحی‌های پیچیده دارند پزشکانی از فرانسه حضور می‌یابند و توسط آن‌ها تحت عمل قرار می‌گیرند.

مسؤول نمایندگی خیریه زنجیره امید در رفسنجان با اشاره به اینکه به بضاعت مالی پایین خانواده‌هایی که کودکان‌شان تحت درمان قرار می‌گیرند توجه نمی‌شود و بهترین درمان با خدمات ممکن برای آن‌ها فراهم است، گفت: از بهترین و معروف‌ترین پزشکان ایرانی که بدون دریافت دستمزد کار درمان را انجام می‌دهند در این زمینه حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: هزینه تجهیزات بیمارستان را خیریه پرداخت می‌کند همچنین ارتباط و تعامل پزشکان ایرانی با پزشکان فرانسوی هم‌افزایی دانشی ایجاد می‌شود.

خدابخشی از عمل‌های پیوند دست و پا برای کودکان یاد کرد و این عمل‌ها را موفقیت‌آمیز خواند و اضافه کرد: کودکان مظلوم هستند و خیریه زنجیره امید فارغ از رنگ، نژاد، دین و…برای درمان آن‌ها در سه موضوع یادشده گام برمی‌دارد.

وی ابراز داشت: برای خانواده‌هایی که برای درمان فرزندشان به تهران مراجعه می‌کنند مؤسسه اقامتگاه همراه با تغذیه فراهم کرده که مادر و کودک تا پایان سیر درمان راحت باشند.

خدابخشی در ادامه از مراجعه هفتگی ۳۰ نفر به کلینیک گفتاردرمانی و کاردرمانی رفسنجان یاد کرد و عنوان داشت: هر هفته حدود ۵۰ جلسه گفتاردرمانی و کاردرمانی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در سال جاری تاکنون ۱۷ کودک در زمینه ارتوپدی، هفت کودک در زمینه ترمیمی و ۱۱ کودک در زمینه بیماری قلبی از رفسنجان تحت درمان قرار گرفتند.

خدابخشی در بخش دیگری به برپایی نمایشگاه عکس از ۲۱ مهر تا ۲۳ مهرماه جاری در رفسنجان اشاره و بیان کرد: این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ دایر است و ۱۰۰ درصد عواید آن برای درمان کودکان صرف می‌شود.

وی در پایان متذکر شد: رسانه‌ها صدای ما باشند و پل ارتباطی بین ما و مردم که بدانند چنین مؤسسه‌ای هست و خانواده‌هایی که کودک بیمار دارند مراجعه کنند و کودک بیمار خود را نجات دهند.

برچسب ها:
خیریه رفسنجان زنجیره امید کودکان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :