رئیس میراث فرهنگی رفسنجان:

خانه بومگردی اودرج افتتاح می شود

  • شناسه خبر: 43323
خانه بومگردی اودرج افتتاح می شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان گفت: با افتتاح خانه بوم‌گردی در روستای تاریخی اودرج، تعداد خانه‌های بوم‌گردی شهرستان به سه خانه می‌رسد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان گفت: با افتتاح خانه بوم‌گردی در روستای تاریخی اودرج، تعداد خانه‌های بوم‌گردی شهرستان به سه خانه می‌رسد.

به گزارش “روراستی” روستای اودرج یکی از تاریخی‌ترین روستاهای شهرستان رفسنجان است که در مسیر جاده رفسنجان به زرند واقع شده است این روستای تاریخی با بومکن‌هایی که دارد و خانه‌هایی در دل کوه که کار دست پیشنیان است ایجاد شده و توانسته گردشگران زیادی را به خود جذب کند.

از درخت پسته‌ای که بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ سال قدمت دارد تا قبرستان تاریخی این روستا همه و همه در رونق صنعت گردشگری به روستا نقش‌آفرین بوده و امروز این روستا در هر جای ایران شناخته شده است.

اما یکی از مزایایی که روستاهایی مانند اودرج برای ساکنان خود دارند وجود خانه‌های تاریخی است که امکان تبدیل‌شدنشان به خانه بوم‌گردی وجود دارد و اودرج هم خانه‌های باارزش زیادی دارد که در بافت تاریخی روستا قرار گرفتند ظرفیت بزرگی در این زمینه داراست.

حسن حسینی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: یکی از صنایعی که موجب رونق‌ شهرها می‌شود گردشگری است و رفسنجان ظرفیت بالایی در این حوزه دارد.

وی بیان داشت: وجود روستاهای تاریخی از جمله اودرج در رفسنجان توانسته از دور و نزدیک گردشگران زیادی را به خود ببیند و از کارهای مهمی که در این روستا در حوزه گردشگری انجام شده رفتن به سمت ایجاد خانه بوم‌گردی است که در این راستا یک باب خانه بوم‌گردی آماده بهره‌برداری است.

حسینی با بیان اینکه دو، سه خانه دیگر در نقاطی از شهرستان هستند که برای بوم‌گردی آماده شوند، افزود: این خانه‌ها‌ با توجه به اینکه احتیاج به مرمت دارند موافقت اصولی برای دریافت تسهیلات‌شان انجام شده اگر موفق به اخذ تسهیلات شوند بر تعداد خانه‌های بوم‌گردی رفسنجان افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در منطقه ناصریه و راویز سرمایه‌گذاربخش خصوصی برای ایجاد خانه بوم‌گردی ورود کردند، تصریح کرد: بانک‌ها تسهیل‌گری نمی‌کنند و بعضی مواقع موجب بی‌انگیزگی افراد می‌شوند.

افتتاح خانه بوم‌گردی اودرج با ۲۵۰ میلیون تومان سرمایه شخصی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان در ادامه اظهار کرد: خانه‌های روستای تاریخی اودرج با توجه به وضعیت تاریخی که دارند خانه‌های با ارزشی هستند که حدود ۷۰ خانه با ارزش شناسایی شده که قابلیت تبدیل به خانه بوم‌گردی دارند و اولین خانه اقدام کرده که با هزینه ۲۵۰ میلیون تومان سرمایه شخصی این خانه را ایجاد کرده است.

وی به آماده افتتاح بودن خانه بوم‌گردی اودرج پس از ماه صفر اشاره کرد و توضیح داد: این خانه در حال حاضر ظرفیت پذیرش همزمان ۳۰، ۴۰ نفر را دارد و در بافت تاریخی روستا واقع شده است.

حسینی در پایان متذکر شد: در حال حاضر دو خانه بوم‌گردی فعال در شهرستان داریم و با افتتاح خانه بوم‌گردی اودرج تعداد خانه‌های بوم‌گردی شهرستان به سه خانه می‌رسد.

انتهای پیام/بمی نژاد

برچسب ها:
اودرج خانه بومگردی رفسنجان رفسنجان، روراستی، اهالی، روستا روستا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :