نماینده مردم رفسنجان در مجلس:

موضوع سمپاشی هوایی باغات پسته رفسنجان پیگیری می شود

  • شناسه خبر: 43816
موضوع سمپاشی هوایی باغات پسته رفسنجان پیگیری می شود

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: سمپاشی هوایی موفقیت‌آمیز است این موضوع در دست پیگیری است، اگر امکان باشد در یک تاریخ واحد کل اراضی سمپاشی شود تا از بروز خسارات جلوگیری شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: سمپاشی هوایی موفقیت‌آمیز است این موضوع در دست پیگیری است، اگر امکان باشد در یک تاریخ واحد کل اراضی سمپاشی شود تا از بروز خسارات جلوگیری شود.
به گزارش “روراستی” احمد انارکی‌محمدی در جمع کارآفرینان اظهار داشت: مردم رفسنجان ۳۱٫۵ درصد مالیات نسبت به کل کشور بیشتر پرداخت کردند، این رقم نسبت به سال ۹۲ حدود ۶۳ درصد افزایش یافته بود که با پیگیری‌ها بخشی از آن کم شد.

وی ادامه داد: به دلیل وجود معادن در این شهرستان هر ساله این مالیات افزایش می‌یافت که خوشبختانه کاهش یافته و امیدواریم روند کاهشی را طی کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بحث انتشار سموم کشاورزی در رفسنجان سال گذشته ۱۲۵ واحد سم‌فروشی غیرمجاز تعطیل شد، افزود: اراضی پسته به صورت خرده مالکی هستند که مالکان بی‌رویه سموم را منتشر می‌کنند و موجب خسارات به آب و هوا و خاک و سلامت کودکان، مردم و … می‌شود.

انارکی‌محمدی تصریح کرد: سمپاشی هوایی موفقیت‌آمیز است، بنابراین  موضوع در دست پیگیری است، اگر امکان باشد در یک تاریخ واحد کل اراضی سمپاشی شود تا از بروز خسارات جلوگیری شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دولتی برای اجرای طرح‌های روستایی از دو سال گذشته اشاره و بیان کرد: از دو سال گذشته تاکنون ۲۰ درصد این اعتبار آن هم با بروکراسی‌های اداری جذب شده که امیداریم ۸۰ درصد دیگر نیز در راستای اشتغالات روستایی و طرح‌های زیر ۱۰ هزار نفر جذب شود.

وی عنوان کرد: در کشور بیش از ۴ میلیون نفر بیکار داریم که معضل بزرگی به شمار می‌رود.

انارکی‌محمدی در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد: ۹۰ درصد صادرات مس از ایران به صورت خام‌فروشی است که لازم است صنایع پایین‌دستی مس هر چه زودتر راه‌اندازی شود و رونق در این راستا شکوفاتر شود.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های صنایع پایین‌دستی مس در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در نظر گرفته شده است.

انارکی‌محمدی با تأکید بر اینکه کسانی که در حوزه ریخته‌گری، صنایع، سیلیس و … سر رشته دارند به رونق مس کمک کنند و اگر نیاز به آموزش‌ است حتما آموزش‌ها ارائه شود، اظهار کرد: کارآفرینان‌ با روحیه خلاقیت و نکته‌سنجی می‌توانند افتخارآفرین باشند، در فضاها و‌ کسب و کارهای  جدید تفکرات جدید نقش مهم دارد.

وی همچنین به نقدینگی یک هزار و ۶۰۰ هزار میلیارد در کشور اشاره کرد و گفت: به یقین اگر این عدد به سمت کار آفرینی و تولید می‌رفت تورم، مشکلات معیشتی و افزایش دلار نداشتیم.

انارکی‌محمدی اضافه کرد: وضعیت کنونی دلال‌‌بازی با دلار به صورت غیرکارشناسی انجام شد و با بی‌تدبیری، دلار روند افزایشی را طی کرد.

وی بیان کرد: ۳ هزار نفر کل دلار کشور را در دست گرفتند و دلار به بالاترین نرخ رسید رئیس‌جمهور کشور نظرش این است که دلار به زیر ۱۰ هزار تومان برسد که امیدواریم تدابیری اندیشیده شود و قیمت دلار به پایین‌ترین نرخ برسد.

برچسب ها:
پسته رفسنجان سمپاشی هوایی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :