رئیس جمعیت هلال احمر رفسنجان عنوان کرد:

رفسنجان در محاصره گسل‌های شرق و غرب کرمان

  • شناسه خبر: 44055
رفسنجان در محاصره گسل‌های شرق و غرب کرمان

رئیس جمعیت هلال‌احمر رفسنجان گفت: شهرستان رفسنجان از سمت شرق و غرب در مسیر دو گسل فعال استان کرمان است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر رفسنجان گفت: شهرستان رفسنجان از سمت شرق و غرب در مسیر دو گسل فعال استان کرمان است.

به گزارش “روراستی” ابراهیم بابایی روز چهارشنبه در حاشیه مانور زلزله در دبیرستان فرهنگ با اشاره به اهمیت مشارکت همه‌جانبه در شرایط اضطراری اظهار داشت: اگر زلزله واقعی بود و شرایط اضطراری واقعی پیش می‌آمد زندگی، شرایط، رفتار و عملکردمان سخت‌تر می‌شد.

وی با تأکید بر آمادگی مواجهه با زلزله اذعان کرد: استان کرمان رتبه اول کشور در بروز حوادثی از قبیل زلزله را دارد و کشورمان ششمین کشور حادثه‌خیز دنیاست و ما در استانی زندگی می‌کنیم که زلزله‌خیز است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر رفسنجان ادامه داد: شهرستان رفسنجان از سمت شرق و غرب با دو گسل فعال استان کرمان درگیر است و از طرفی این دو گسل زلزله‌هایی داشتند که از نظر کشته‌هایی که داده قابل توجه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: استاندارد سازمان ملل برای مواجهه با لحظه وقوع زلزله چهار کلمه است که کلمه اول استاپ یعنی ایستادن بدین معنا که در هنگام وقوع زلزله فرارکردن ممنوع است، زلزله اخیر کرمانشاه ۵۸۰ مصدوم داشته که همه به دلیل فرار مصدوم شدند.

بابایی اضافه کرد: دومین استاندارد سازمان ملل برای مواجهه با لحظه زلزله چسباندن خودمان به زمین است چون هرچه به زمین نزدیکتر باشیم تعادل بیشتری خواهیم داشت، نگه‌داشتن سومین کلمه‌ای است که باید هنگام وقوع زلزله به آن توجه کنیم تا سقوط نکنیم و چهارمین کلمه کاور یا پوشاندن سروگردن و اندام‌های حیاتی است اگر از آن غافل بمانیم ممکن است پیامدی داشته باشد.

وی متذکر شد: اقدامات استاندارد لحظه مواجهه با زلزله، در خانواده‌ها باید آموزش داده شود.

برچسب ها:
رفسنجان زلزله کرمان گسل
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :