مشاور فرهنگی استانداری تأکید کرد:

الکل بالاتر از هروئین و در صدر آسیب‌رسان‌ها

  • شناسه خبر: 44452
الکل بالاتر از هروئین و در صدر آسیب‌رسان‌ها

استاد دانشگاه و مشاور دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: الکل در صدر آسیب رسان ها و بالاتر از هروئین قرار دارد.

استاد دانشگاه و مشاور دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: الکل در صدر آسیب رسان ها و بالاتر از هروئین قرار دارد.

به گزارش “روراستی” نوذر نخعی استاد پزشکی اجتماعی و مشاور دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به مطالب برخی مقالات چاپ‌شده در دنیا اظهار کرد: طبق مقاله‌ای که سال ۲۰۱۸ میلادی در معتبرترین مجله دنیا به چاپ رسید ایران هنوز جزء کشورهایی است که مصرف مشروبات در آن کمتر از سایر کشورهاست.

وی ادامه داد: همین مقاله علت ۱۲ درصد مرگ و میرهای افراد زیر ۵۰ سال را مصرف مشروبات عنوان می‌کند.

نخعی با اشاره به آمار و ارقامی در زمینه مصرف موادمخدر، روان‌گردان‌ها و مشروبات الکلی و رتبه‌های استان‌های کشور و اینکه استان کرمان رتبه خوبی ندارد، تصریح کرد: جای تقدیر دارد که در رفسنجان احساس نیاز می‌شود و چنین کارگاهی برگزار تا زمینه پیشگیری فراهم شود و این موضوع جدی گرفته شده است.

این استاد پزشکی اجتماعی با اشاره به باورهای نادرست نسبت به الکل مبنی بر اینکه مشکلی ایجاد نمی‌کند، بیان کرد: طبق مطالعاتی که در انگلستان صورت گرفته از نظر میزان آسیب‌ها الکل رتبه اول و هروئین در رتبه دوم قرار دارد.

نخعی افزود: الکل قضاوت را مختل کرده و بیماری کلیوی، سرطان، بیماری قلبی و خطر مرگ از عوارض آن بوده همچنین مقدار کمی از آن می‌تواند سرطان سینه در بانوان را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه در شبکه‌های فضای مجازی در یک کلیپ ۵۰ ثانیه‌ای ساخت الکل در منزل را آموزش می‌دهند، تأکید کرد: اگر حوا‌س‌مان به الکل نباشد موذیانه به خانه‌ها می‌آید.

نخعی در بخش دیگری از آموزش‌های خود به آثار مخرب الکل بر بدن اشاره و بیان کرد: آثار تخریبی روی اندام‌ها با تأخیر است، درد در قفسه سینه، دردهای شکمی، تنگی‌نفس،استفراغ، آسیب‌های مغزی و اختلالات بینایی و همچنین کوری مادام‌العمر از عوارض مشروبات الکلی است.

برچسب ها:
الکل رفسنجان هروئین
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :