با حضور مدیرغامل آبفار کرمان پروژه آبرسانی به دره در کلنگ زنی شد.
به گزارش “روراستی” پنج شنبه با حضور مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان، فاز اول طرح آبرسانی به روستای دره‌در با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کلنگ‌زنی شد.
علی رشیدی در آیین کلنگ‌زنی فاز اول طرح آبرسانی به روستای دره‌در رفسنجان داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ۷۵ روستا در استان کرمان تأمین آب آشامیدنی را داشتیم که امروزه این آبرسانی و توسعه آب آشامیدنی به بیش از ۲ هزار و ۵۸۰ روستا در سطح استان رسیده است.

وی بیان داشت: در سه سال گذشته ۶۷۰ روستای مشکل‌دار و فاقد آب آشامیدنی را در سطح استان توانستیم آبرسامی کنیم قبل از انقلاب کل شبکه آبرسانی ۶۵۰ کیلومتر بوده و امروز ۱۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستای استان کرمان با اشاره به اینکه تا قبل از انقلاب اسلامی ۱۵ هزار متر مکعب منبع ذخیره آب آشامیدنی در استان کرمان بوده که امروز این حجم و با ایجاد مخازن ذخیره آب به ۲۶۰ هزار متر مکعب افزایش یافته است، ادامه داد: در دهه‌فجر امسال ۱۷۳ طرح آبرسانی در روستاهای استان کرمان بهره‌برداری می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به پروژه آبرسانی به دره‌در بیان کرد: برای اجرای این پروژه بیش از ۲۷ هزار متر لوله‌گذاری انجام می‌شود و شبکه‌های داخلی راه‌اندازی و دو مخزن نیز برای ذخیره آب احداث و سه روستا با جمعیت یک هزار نفر از این نعمت آب برخوردار خواهند شد.

علیار اسکندری‌نسب فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه در بخش جذب اعتبارات آبرسانی به روستاهای رفسنجان سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان جذب شد، اظهار داشت: این اعتبار در پروژه‌های آب روستایی در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه آبرسانی به روستاها از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است، بیان داشت: سال گذشته در بخش آب و فاضلاب روستایی ۱۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته است که ۱٫۵ ملیارد تومان آن برای پروژه آبرسانی روستای دره‌دُر اختصاص دارد.

اسکندری‌نسب خاطرنشان کرد: در سال جاری مجموع اعتباراتمان در کلیه بخش‌ها در رفسنجان ۳۴ میلیارد تومان بوده است که نسبت به جمعیت بالای ۳۲۰ هزار نفر و حدود ۶۰ هزار تبعه بیگانه بسیار اندک است.

باید منابع آب را مدیریت کنیم

احمد انارکی‌محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس اظهار داشت: با توجه به خشکسالی اما با مصرف ۱۰ هزار متر مکعب آب در هر هکتار ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم محصول پسته برداشت کردیم که مقرون به صرفه نیست بنابراین باید تلاش شود تا منابع آب موجود مدیریت شوند.

وی با اشاره به تحریم‌ها و اینکه مردم ایران در برابر آن استقامت به خرج می‌دهند، افزود: خدمات نظام و انقلاب را باید برای مردم تشریح کنیم تا آن‌ها را طبق فرموده مقام معظم رهبری امیدوار کنیم تا بدانند که چه اقدامات خوبی طول این ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با مقایسه قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ابراز داشت:  ما حتی برای روستاهای یک هزار نفری هم تجهیزات و تأسیسات آبرسانی احداث کردیم  و وظیفه دولت هم خدمت به مردم است.

انارکی محمدی بیان کرد: لذا برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها قدم بعدی ایجاد اشتغال پایدار است تا مردم در روستاها بمانند.