با حضور معاون بنیاد مسکن کشور انجام شد

افتتاح دویست و سومین خانه هلال استان در دره جوز رفسنجان

  • شناسه خبر: 45551
افتتاح دویست و سومین خانه هلال استان در دره جوز رفسنجان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان گفت: دویست و سومین خانه هلال استان کرمان در دره‌جوز رفسنجان افتتاح شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان گفت: دویست و سومین خانه هلال استان کرمان در دره‌جوز رفسنجان افتتاح شد.

به گزارش “روراستی” رضا فلاح در حاشیه افتتاح خانه هلال روستای دره‌جوز از توابع بخش مرکزی رفسنجان با حضور شاملو معاون روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر یکی از دستگاهای بحرانی است که باید همیشه آماده و پاسخگو باشد و توانمندی در برابر حوادث داشته باشد.

وی ادامه داد: کلیت جمعیت‌ هلال‌احمر داوطلب‌محور است استان کرمان دارای ۳۰۰ نیروی رسمی و ۴۰ هزار نیروی داوطلب است که در تمامی حوادث به ما کمک می‌کنند و محدودیت کمک صرف استان نیست؛ جمعیت هلال‌احمر بزرگترین سازمان خیریه بین‌الملل است که در تمامی حوادث  دنیا حضور دارد.

مدیرعامل جمعیت هلا‌ل‌احمر استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان از استان‌های حادثه‌خیز است و ضرورت داشت که جمعیت همیشه آماده باشد، اذعان کرد: می‌توانیم بگوییم امروز جمعیت هلال‌احمر استان کرمان به قوی‌ترین و مجهزترین دستگاه امدادی در حوادث تبدیل شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: امروز هشتاد و پنجمین خانه هلال استان در شهرستان رفسنجان و دویست و سومین خانه هلال استان افتتاح می‌شود بیشترین خانه هلال رادر کشور داریم و در صعب‌العبورترین روستاها خانه هلال راه‌اندازی شده است.

فلاح خاطرنشان کرد: تمامی کسانی که در این خانه هلال قرار است خدمت کنند همگی داوطلب هستند.

وی با تأکید بر توانمندسازی همه مردم در برابر حوادث افزود: بستر توانمندسازی مردم خانه‌های هلال هستند وظیفه جعیت هلال‌احمر به عنوان یکی از دستگاه بشردوستانه است که نسبت به آموزش همگانی اقدام کند.

فلاح توضیح داد: بحث آموزش‌های امدادی مردم در خانه‌های هلال یکی از موضوعاتی است که پیگیری می‌کنیم و بایستی اتفاق بیفتد تا اینکه بتوانیم جذب جوانان و داوطلب برای زمان حادثه و هدفمندکردن کمک‌های مردم  داشته باشیم، در حادثه کرمانشاه بیش از هشت میلیارد تومان کمک مردم استان کرمان بود که توسط داوطلبان جمع‌آوری شد.

**آمادگی مردم در برابر حوادث ۱۰ درصد است

وی با بیان اینکه نکته خیلی مهمی که قبلا فراموش شده و امروز در حال اتفاق‌افتادن است بحث آموزهمگانی است، اظهار کرد: امروز در کل کشور آمادگی مردم برای حوادث ۱۰ درصد است ما فرد آموزش‌دیده را زمانی که با یک فرد آموزش‌ندیده مقایسه کنیم فرار کاری است که فرد آموزش‌ندیده انجام می‌دهد ممکن است بیسواد یا باسواد باشد.

فلاح بیان کرد: خروج اضطراری و پناه‌گیری اولین کاری است که هر فرد باید بلد باشد در زلزله چهار ریشتری سیرچ ۹۱ نف حادثه دیده داشت که چهار نفر مستقیم و بیش از ۹۵ درصد حادثه‌دیده‌ها غیرمستقیم بود که صرفا به خاطر فرار زمان حادثه بود.

وی متذکر شد: هدف اصلی ما از راه‌اندازی خانه‌های هلال آموزش‌های همگانی است.

برچسب ها:
خانه هلال دره جوز رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :