مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: اگر همه دستگاه‌ها تلاش کنند برای ۳ هزار نفر شغل ایجاد کنند تازه می‌توانیم نرخ بیکاری را در رفسنجان ثابت نگه داریم.

به گزارش “روراستی” رضا اسماعیلی امشب در دومین گردهمایی سالانه کارآفرینان این شهرستان با اشاره به اینکه انجمن توسعه و کارآفرینی رفسنجان سه سال قبل به ثبت رسمی رسیده و توسعه خوبی یافته است، اظهار داشت: اهداف انجمن توسعه فرهنگ کارآفرینی به طور جد از سوی این انجمن دنبال می‌شود.

وی عنوان کرد: هزاران سال طول کشید منابع زیرزمینی و سطحی در اختیار انسان قرار گرفت، اما امروز با تکنولوژی سبب شده که از عمق ۳۰۰ متری زمین آب استحصال شود و از عمق ۷۰۰ متری مس استخراج شود.

اسماعیلی تصریح کرد: ضرورت دارد به منابع زیرزمینی نگاه کارآفرینانه داشته و برنامه داشته باشیم، چرا که منابع روزی تمام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر منابع مدیریت شود و نگاه کارآفرینانه وجود داشته باشد می‌توانیم آینده روشنی برای رفسنجان که وابسته به مس و پسته است، ببینیم.

اسماعیلی ابراز داشت: کرمان با ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، ۴۳ هزار کارگاه فعال دارد که به نسبت جمعیت باید ۶۰ هزار کارگاه فعال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر همه دستگاه‌ها تلاش کنند برای ۳ هزار نفر شغل ایجاد کنند تازه می‌توانیم نرخ بیکاری را ثابت نگه داریم، متذکر شد: توسعه، تولید و اشتغال با نگاه کارآفرینانه ایجاد می‌شود.