در آستانه ماه مبارک رمضان

رونمایی از قرآن سوزن دوزی شده دو هنرمند رفسنجانی انجام شد

  • شناسه خبر: 46418
رونمایی از قرآن سوزن دوزی شده دو هنرمند رفسنجانی انجام شد

قرآن سوزن دوزی شده هنرمندان رفسنجانی رونمایی شد.

قرآن سوزن دوزی شده هنرمندان رفسنجانی رونمایی شد.
به گزارش ” روراستی ” در آستانه ماه پربرکت رمضان با حضور امام جمعه و فرماندار و جمعی از دوستداران قرآن آیین رونمایی از قرآن سوزن دوزی شده در مسجد الزهرا(س) برگزار شد.
بتول استاد اکبری هنرمند این کار اظهار داشت: این کار چهار سال پیش توسط خودم ابداع شد بعد از دو سال و رسیدن به جزئ پنجم، ششم از خانم کرمی زارع دعوت کردم به کمک من بیاید.
وی بیان کرد: کار سوزن دوزی روش نوین بوده و از روی قرآن عثمان طه روی برگه و سپس روی پارچه چاپ شده هر صفحه حدود چهار تا پنج روز طول می کشد که دوخته شود.
این هنرمند خلاق ادامه داد: جنس پارچه پاناما و نخ دستی است.
فاطمه کرمی زارع دیگر هنرمند قرآنی با تکمیل صحبت های دوست خود افزود: بعد از دوخت کامل شست و شو و نوار دوزی انجام شد و و آیه ها را به هم دوختیم و هر صفحه ده مرحله کار داشت.
اما استاداکبری در پاسخ به سؤالی انگیزه اول خود را نذر عنوان کرد و توضیح داد: دوست داشتم روی پته که نفیس تر بود کار انجام شود اما به دلیل حساسیت به پته مجبور شدم روی این پارچه کار را اجرا کنیم.
وی خاطرنشان کرد: این نوع پارچه خطوط را خوانا نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه شبیه کار ما
در جهان تا جایی که اطلاع داریم نیست، اذعان کرد: یک خانم ترکمنستان قرآن را زنجیردوزی کرده که بخش فرعی کار از پشت مشخص می شود اما در کار ما هر صفحه پنج لایه خورده و کار به شکل کتاب است و دوطرف صفحه آیات کار شدند.
کرمی هم در پاسخ به سؤال دیگری اظهار داشت: کارهای هنری را خیلی دوست داشتم و برای من جالب بود و به پیشنهاد خانم استاداکبری وارد این کار شدم.
برکات زیادی در زندگی کسب کردم هر چه می خواستم از خدا گرفتم تا زمانی که می دوختیم آرامش زیادی در خانه وجود داشت و هنوز می گوییم ای کاش همچنان بود و دلتنگ هستیم.
به گفته خانم استاداکبری قرار است قرآن در نذورات امام رضا(ع)نگهداری شود اما وی مشتاق است که کار هنری شان در موزه نگهداری شود.

برچسب ها:
بانوان هنرمند رفسنجان سوزن دوزی قرآن
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :