کسب رتبه اول کشور در کاهش مرگ و میر مادران باردار

  • شناسه خبر: 4675
کسب رتبه اول کشور در کاهش مرگ و میر مادران باردار

شاخص مر گ و میر مادران باردار به علت عوارض بارداری یکی از مهمترین مرگ های دنیاست که در سال گذشته  9 هزار زن باردار در رفسنجان بدون حتی یک نفر فوتی وضع حمل کردند که موجب کسب رتبه اول کشور در کاهش مرگ و میر مادران باردار شد. به گزارش روراستی، معاون بهداشتی دانشگاه […]

شاخص مر گ و میر مادران باردار به علت عوارض بارداری یکی از مهمترین مرگ های دنیاست که در سال گذشته  9 هزار زن باردار در رفسنجان بدون حتی یک نفر فوتی وضع حمل کردند که موجب کسب رتبه اول کشور در کاهش مرگ و میر مادران باردار شد.

P1070952

به گزارش روراستی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در جمع خبرنگاران گفت :سال گذشته از بین 9 هزار زن باردار در رفسنجان ، تعداد  900 بارداری پر خطر شناسایی و اقدامات پیش گیرانه برای آنان ارائه شد که این اقدامات نتیجه بخش بود.

 دکتر احمد جمالی زاده افزود : ابلاغ سیاستهای کلی نظام در بخش بهداشت امسال از سوی مقام معظم رهبری به صورت سند تحول نظام سلامت تدوین شده است. اگر بتوانیم مدیریت  را به سمت و سویی پیش ببریم که به نفع مردم  باشد و سلامت جامعه  ارتقاء یابد به یقین نیاز به درمان کمتر خواهد بود و نشاط روحی ، روانی و جسمی در مردم موج خواهد زد

وی تصریح کرد : یکی از برنامه های نظام سلامت ، طرح پزشک خانواده است که سالها در حال اجراست و از سوی دولت و وزارت بهداشت و درمان ،  امسال بنا ست که سطح کیفیت بیمه های روستایی را ارتقاء بخشیم.
جمالی زاده افزود : در نظر داریم سطح آگاهی و سطح سواد مردم را بالا ببریم و از ارائه آموزشهای مختلف در  بحث سلامت و بهداشت را در تمام جاهایی که امکان حضور کارشناسان و پزشکان وجود داشته باشد دریغ نخواهیم کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد : بیماریهای روانی بار سنگینی به سیستم بهداشت و درمان وارد می کنند لذا برای ارتقاء سطح سلامت در جامعه ایجاد مثلث سلامتی با نقش آفرینی مردم ، مسئولین و دولت به عنوان  ضلع های این مثلث ضروری است و در نتیجه این امر ، جامعه ای پویا و سالم در راستای توسعه و پیشرفت گام بر خواهند داشت.

جمالی زاده بیان داشت : کلینیک های تندرستی و برست ( تشخیص زود رس سرطان سینه ) به منظور غربالگیری بیماریهای غیر واگیردار در رفسنجان راه اندازی شده است و با توجه به اینکه در رفسنجان اولین عامل مرگ و میر بیماریهای قلبی و عروقی ، فشارخون و سکته های قلبی و مغذی و دومین عامل سرطانها هستند سعی در فرهنگ سازی تغذیه سالم ، انجام ورزش و خودمراقبتی در جامعه هستیم.

برچسب ها:
دکترجمالزاده رفسنجان روراستی سلامت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :