هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی با حضور ۱۲۰ شرکت معدنی بزرگ و کوچک و ۲۳ نمایندگی خارجی از کشورهای مختلف در کرمان آغاز به‌کار کرد.

به گزارش “روراستی”  هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و پنجمین نمایشگاه ماشین‌آلات معدنی و راهسازی در استان کرمان در فضای ۱۰ هزار متر مربع با حضور ۱۲۰ شرکت معدنی بزرگ و کوچک و ۲۳ نمایندگی خارجی از کشورهای مختلف آغاز به‌کار کرد.

محمدعلی دهقان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در حاشیه آیین افتتاحیه نمایشگاه معدن کرمان اظهار داشت: فعالیت‌هایی که مجموعه مس در طول سال‌های گذشته و بقیه معادن داشتند باعث شد که کرمان از جهت استعدادهای معدنی جایگاه ویژه‌ای در کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه استان در بحث تولیدات و صنایع جنبی هم نقش خوبی باید بتواند ایفا کند، بیان کرد: یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی بحث جلوگیری از خام فروشی و ارزش افزوده صنایع از مواد معدنی است که باید در این زمینه هم سرمایه‌گذاری خوبی از طریق بخش خصوصی و نیمه‌خصوصی داشته باشیم.

دهقان تأکید کرد: چنانچه به تولیدات منطقه و استان رونق ببخشیم در سایه این تولیدات مسئله مهم و مشکل بزرگ اشتغال حل شود و امیدواریم حمایت‌های مس موجب رونقی برای تولیدات منطقه باشد.