در کارگاه خیاطی خیریه خیران گمنام

چرخ هایی که چرخ زندگی را می چرخاند/عکس

  • شناسه خبر: 47254
چرخ هایی که چرخ زندگی را می چرخاند/عکس

مدیرعامل خیریه خیران گمنام رفسنجان گفت: در کارگاه خیاطی خیریه خیران گمنام برای ۷۵ شرکت کوچک و بزرگ لباس تولید می شود.

مدیرعامل موسسه خیریه خیرین گمنام رفسنجان گفت: در کارگاه خیاطی خیریه خیران گمنام برای ۷۵ شرکت کوچک و بزرگ لباس تولید می شود.

به گزارش “روراستی” دره کردی مدیرعامل موسسه خیریه خیرین گمنام رفسنجان اظهار داشت: سال۸۲ اولین گام برای ایجاد خیریه برداشته شد و چهار هزار و ۲۰۰ نفر از  بازنشستگان مس ازحقوقشان کمک کردند و صرفا کمک همکاران بازنشسته مس و بعضی از خیران شهرستان بوده است که خیریه فعالیتش چشمگیر شد.

وی ادامه داد: از سال ۸۶ ببشتر به سمت توزیع غذا، کمک به درمان بیماران و جهیزیه نیازمندان رفتیم و هر چه نیاز یک خانوار بود به آن ها می دادیم و پس از شنیدن درد دل خانوار نیازمندان آرامش را برای آن ها در ایجاد شغل دیدیم و تصمیم گرفتیم از ظرفیت خود افراد نیازمند برای ایجاد شغل استفاده کنیم.

مدیرعامل خیریه خیرین گمنام  رفسنجان بیان داشت: برای تهیه لباس کارکنان مس سخت ترین کاری که داشتیم تغییر باورها بود تا بخواهیم باورشان را تغییر بدهیم که پس از مدت ها که لباسشان از خارج از شهرستان تهیه شده از رفسنجان تهیه شود و این مورد را قبول کنند.

وی با اشاره به اینکه این حجم و تعداد خانم پشت بروزترین تجهیزات صنعتی صنعت پوشاک کشورمان لباس کارکنان و مدیران صنعتی کشور را می دوزند، افزود: با نگاه مثبتی که صورت گرفت عشق و باوری که بود امروز این اتفاق خوب را رقم زده و کم کم رشد کردیم و با توجه به اینکه اجاره نشین بودیم از سال ۹۵ با نیتی که داشتیم خیران هم اعتماد کردند و در بهترین نقطه شهر نزدیک به سه هزار متر مربع در اختیار ما قرار دادند تا کارگاه بزرگی راه اندازی کنیم.

دره کردی عنوان کرد: اکنون برای ۷۵ شرکت کوچک و بزرگ لباس تهیه می کنیم افتخار ما این است که پنج سال لباس عتبات عالیات دوخته و توزیع می شود و البسه خادمان جمکران هم در کارگاه ما تولید می شود.

وی خاطرنشان کرد: بالای ۹۰ درصد چرخ های خیاطی اهدایی است این چرخ ها هر کدام چرخ یک زندگی را می چرخاند.

دره کردی با بیان این مطلب که دولتی ها تا الان هیچ کمکی نکردند، تصریح کرد: اگر به پیشرفتی رسیدیم همین نگاه مثبت و نیت خیر خیران گمنام بود. با قدرت و ظرافت و کیفیتی که کار ما داشت توانستیم این کار را ادامه دهیم و برند شویم.

وی در ادامه اظهار کرد: چهار سال رتبه برتر استان در زمینه کارآفرینی خیریه ها را کسب کردیم و جزء موسسات برتر کشور هستیم.

دره کردی با اشاره به اینکه احدی از مدیران، هیأت مدیره، بازرس، مدیرعامل … هیچ حقوقی نمیگیرند و اصلا دنبال این موضوع نبوده و نیستند، بیان کرد: کسانی که زمین اهدا کردند بدانند ما از هر وجب آن برای ایجاد شغل استفاده کردیم و کسانی که وارد این کار شدند واقعا نیازمند بودند.

وی با ذکر این مطلب که ۷۵۰ فرزند یتیم تحت عنوان فرزند معنوی زیر پوشش خیریه است به برنامه های جانبی در کارگاه شامل قرائت روزانه دعای عهد، زیارت عاشورا و… اشاره کرد و متذکر شد: سفرهای زیارتی و اعطای وام و بلاعوض دیگر کمک های خیریه به این بانوان پرتلاش در کارگاه است.

 

برچسب ها:
خیرین گمنام خیریه رفسنجان کارگاه خیاطی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :