یادداشت

هدف خیریه ها اشتغال نیازمندان باشد

  • شناسه خبر: 47265
هدف خیریه ها اشتغال نیازمندان باشد

در خیریه ها و انجمن های مددکاری اشتغال برای نیازمندان واقعی باید بزرگترین هدف باشد.

در خیریه ها و انجمن های مددکاری اشتغال برای نیازمندان واقعی باید بزرگترین هدف باشد.
به گزارش “روراستی” این قشر از جامعه برای حضور در اجتماع نیاز به انگیزه دارند و یکی از عواملی که به آنها این انگیزه را می‌دهد داشتن شغل و توانمند بودن آنها است.
تابستان نزدیک است،جا دارد خیریه ها و سازمان های مردم نهاد برای توانمندسازی این خانواده ها کلاس های آموزشی رایگان و نیمه بها راه اندازی کنند.
البته پرداخت هزینه آموزش تعدادی از اعضای خانواده های نیازمند و آبرومند هم می تواند باعث راهیابی آنها به کلاس های آموزش انواع مشاغل خانگی و صنایع دستی خصوصی در سطح شهر و روستا شود.
کلاس های آموزش خیاطی، گلدوزی، بافندگی، دوخت انواع کیف و محصولات چرمی و نمدی، شیرینی پزی، قالی بافی، کار روی مس، کامپیوتر، گلسازی و… خلاصه آموزش صدها صنایع دستی دیگر.
شغل بزرگترین نیاز امروز جامعه ما می باشد و شاغل از عزت نفس مضاعفی برخوردار است. بیایید مقداری از گوشت و برنج و روغن و… سبد کالا و پوشاک بکاهیم و با پرداخت قسمتی از هزینه کلاس ها، افراد نیازمند واقعی و آبرومند را به کارگاههای آموزشی سطح شهر و روستا ها معرفی نمائیم.
تابستان بهترین فرصت برای این افراد است. اگر یک خانواده را توانمندسازید او حتما دست خانواده دیگری را خواهد گرفت. بر اساس تجربه ثابت شده است بالای ۵۰ درصد کسانی که زیر پوشش خیریه ها و سازمان های امدادی هستند و از کمک های نهاد های دولتی و سازمان های مردم نهاد استفاده می کنند، مستحق واقعی نیستند و اصلا انگیزه کار ندارند.

نیازمند واقعی به دنبال کار و شغل است تا از بازوی خود نان در بیاورد نه از بازوی خیریه ها و سازمان های امدادی دولتی.

به قلم؛ علی عباداللهی زارع

برچسب ها:
خیریه رفسنجان شغل نیازمندان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :