دادستان رفسنجان عنوان کرد:

سرقت صدر آمار جرائم در رفسنجان

  • شناسه خبر: 47481
سرقت صدر آمار جرائم در رفسنجان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان گفت: سرقت در صدر آمار جرایم این شهرستان قرار دارد که اعتیاد و مسائل معیشتی از عوامل افزایش آن است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان گفت: سرقت در صدر آمار جرایم این شهرستان قرار دارد که اعتیاد و مسائل معیشتی از عوامل افزایش آن است.

به گزارش “روراستی” حسین رئیسی نژاد در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: در مدت زمان حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در دستگاه قضائی تحولات خوبی صورت گرفته و برنامه های مشخصی از جمله کاهش اطاله دادرسی و کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها و کاهش ورودی پرونده ها مد نظر است که مجموعه دستگاه قضایی رفسنجان برای اجرایی شدن این برنامه ها اقدامات لازم را انجام داده است.

وی با بیان اینکه دادسرا خط مقدم دستگاه قضائی برای مقابله با بزهکاری و مجرمان است، عنوان کرد: ۶ دادیار و ۲ بازپرس در دادسرا فعالیت می کنند و روزهای تعطیل قاضی کشیک داریم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان بیان کرد: سال گذشته ۱۴ هزار و ۱۸۴ پرونده رسیدگی و منتهی به صدور حکم شد و سرقت بیشترین آمار جرایم بود که  اعتیاد و مسائل معیشتی از دلایل افزایش وقوع سرقت هاست.

وی خاطرنشان کرد: صدمه بدنی ناشی از تصادفات، ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص، کلاهبرداری، تخریب و…در رده های بعدی آمار جرایم و پرونده های ورودی به دادسرا بوده است.

رئیسی نژاد از کاهش ۱۵ درصدی ورودی به زندان رفسنجان خبر داد و افزود: کمیته صیانت از حقوق عامه با یک نفر قاضی و اعضایی از نهادهایی نظیر معاونت بهداشتی، تعزیرات، صمت و…بر بازار نظارت و با متخلفان برخورد می کند در این راستا تعدادی واحد متخلف پلمب شده است.

وی در ادامه اذعان کرد: رستوران ها و مراکز عرضه مواد غذایی نمی توانند قلیان توزیع کنند و هر قلیان سرایی که ایجاد مزاحمت کند دستور پلمب آن صادر می شود در هر حال نگاه ما به قلیان برخوردی است.

رئیسی نژاد تأکید کرد: باید در مسائل فرهنگی و اجتماعی مطالبه گر باشیم مردم نباید نسبت به این مهم بی تفاوت باشند هر جا مردم خواستند ما ورود کرده و رسیدگی کردیم.

وی به تردد خودروهای افغانی کش از مسیر رفسنجان و حوادثی از سوی آن یاد کرد و گفت: برخورد در این زمینه به صورت غافلگیرانه است چراکه تعقیب و گریز تلفاتی به دنبال دارد هر هفته  ۱۰ تا ۱۵ خودرو از این دست توقیف می شود.

دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان در خصوص خسارات جانی موتورهای سنگین نیز توضیح داد: رفسنجان در کشور به شهر نگهداری موتورهای سنگین معروف است باید نظارت بیشتر باشد در سال جاری نسبت به تعطیلی جاده سرچشم محلی که این موتورها مانور می دهند اقدام می شود.

وی ابراز کرد: برنامه هایی که شهرداری و شورای شهر در هر فصل اجرا می کنند با نظارت و دقت بیشتری خواهد یود محل برگزاری این برنامه ها تغییر خواهد کرد.

رئیسی نژاد کشف حجاب در خودروها و دوچرخه سواری بانوان را  در انظار عمومی تظاهر به عمل جرام دانست و برخورد در این زمینه را  قطعی عنوان کرد.

برچسب ها:
دادستان رفسنجان هفته قوه قضائیه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :