رئیس دادگستری رفسنجان:

۷۰ درصد جرایم ریشه در مواد مخدر دارد

  • شناسه خبر: 47492
۷۰ درصد جرایم ریشه در مواد مخدر دارد

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: ۷۰ درصد جرایم ریشه در مواد مخدر دارد.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: ۷۰ درصد جرایم ریشه در مواد مخدر دارد.

به گزارش “روراستی” حجت‌الاسلام مهدی پورمحمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه با گرامیداشت یاد شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام آن شهید را مجاهد عالم و اسلام‌شناسی دانست که امام خمینی(ره) وی را شهید مظلوم خواندند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد قوه قضائیه از زمان ورود حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی به دستگاه قضا مصادف با گام دوم انقلاب بوده و اولین شخصی است که از درون قوه قضائیه منصوب شده است، افزود: وی با تمام زوایای قوه قضائیه آشنایی دارد حرکت‌های انقلابی و جهادی در مدیریت اثرگذار بوده و آن را شاهد هستیم.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان بیان کرد: رفسنجان از شهرستان‌های بزرگ استان کرمان است و ۲۰ قاضی در دادگاه و دادسرا به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند سال ۹۷ تعداد ۳۳ هزار و ۵۰۰ پرونده وارد دستگاه قضایی شد که ۳۳ هزار و ۳۰۰ پرونده رسیدگی و مختومه شدند یعنی بیش از ۹۸ درصد پرونده‌ها در سال گذشته نتیجه گرفتند.

وی ۱۶ هزار و ۲۱۲ پرونده را از ورودی‌های دادگاه عنوان کرد که به ۱۶ هزار و ۱۵۹ فقره آن رسیدگی شده است.

مهریه اولین خواسته دعاوی حقوقی است

پورمحمدی با اشاره به اینکه اولین خواسته دعاوی حقوقی مسأله مهریه است و مسائل مربوط به خانواده بیشترین تعداد پرونده‌ها را در کل کشور تشکیل می‌دهد، بیان کرد: مطالبه بانک‌ها و مطالبه مردم از مردم در رتبه‌های بعدی پرونده‌ها قرار دارند.

وی تصریح کرد: ایجاد امنیت عمومی شعار قوه قضائیه است و این شعار زمانی محقق می‌شود که دولت در تأمین معیشت عمومی توانمند باشد ما به دنبال جامعه عاری از جرم نیستیم چون تنها در زمان ظهور محقق می‌شود اما استانداردسازی در بحث جرایم و دعاوی را پیگیری می‌کنیم.

رئیس دادگاه خانواده شهرستان رفسنجان با ذکر این مطلب که یک هزار و ۹۰۰ عنوان مجرمانه داریم که ۲۲ عنوان آن بیش از ۷۰ درصد جرایم را شکل می‌دهند، گفت: ۷۰ درصد جرایم کشور ریشه در مواد مخدر دارد که ۴۵ درصد به طور مستقیم با این بحث ارتباط دارند سالانه سه هزار میلیارد تومان هزینه مقابله با مواد مخدر است بنابراین باید به دنبال راهی بود که میل به مصرف مواد را کاهش دهیم.

وی در ادامه به اولویت‌های مجموعه دستگاه قضا در سال جدید اشاره و ابراز کرد: در راستای اجرای عدالت و مبارزه با فساد کاهش جمعیت کیفری، سلامت دستگاه قضائی، ترویج فرهنگ صلح و سازش و تلاش برای کاهش پرونده‌های طلاق و آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های خانوادگی اولویت‌بندی شده و تلاش می‌کنیم.

پورمحمدی با بیان اینکه سال ۹۷ توانستیم جلوی افزایش طلاق‌ها را بگیریم، توضیح داد: سال ۹۷ تعداد ۲۰۳۸ فقره ازدواج و سال ۹۶ تعداد یک هزار و  فقره۹۹۹ ازدواج ثبت شد سال ۹۶ تعداد ۵۸۴ طلاق  و سال ۹۷ تعداد ۶۰۲ طلاق ثبت شد که بسیاری از طلاق‌ها توافقی بوده است.

وی در سخنانی ادامه داد: ما با شادی مردم مخالف نیستیم اما برای رسیدن به شادی به هر شکل ممکن نباید اقدام شود در اخرین جلسه شورای تأمین مصوب شد جشن هایی که توسط شهرداری و شورای شهر برگزار می شود در یک مکان دیگر  و فضای بسته باشد.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: ناهنجاری، کشف حجاب، جریحه دار کردن عفت عمومی، اختلاظ محرم و نامحرم جایز نیست همچنین نسبت به دوچرخه سواری زنان در انظار عمومی تصریح کرد: باید محیط امن و سالم و دور از انظار نامحرم برای دوچرخه سواری بانوان ایجاد شود زن ها باید شاد باشند تا جامعه سالم باشد اما شاد بودن موجب جلب نظر مردان و منافی عفت نباشد.

برچسب ها:
دستگاه قضا رفسنجان مواد مخدر هفته قوه قضائیه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :